popnitter til pladearbejde?

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

popnitter til pladearbejde?

#1 Indlæg af Slavteren »

Hej, jeg har lige brug for at finde ud af om det bare er meig der er DYBT konservativ og 20 år bagud...

Har lige haft en diskution med en gammel værkfører om det er en helt acceptabel måde at skifte en skærmkant, bare ved at popnitte den nye på og så spartle uden på samling og popnitter :wow:

Jeg er dybt rystet, kunne til dels acceptere at den nye skulle limes på..

Hvem af os er helt ude at skide?
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

Re: popnitter til pladearbejde?

#2 Indlæg af John Sahl »

Slavteren skrev:Hvem af os er helt ude at skide?


Stik ham en lammer, han fortjener den!
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
Brugeravatar
Lars E
Mester Medlem
Indlæg: 603
Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
Geografisk sted: 7160 Aale city

#3 Indlæg af Lars E »

http://www.citronik.dk/jforum/posts/list/39154.page

En der har været udde for en pop nitte reperation
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#4 Indlæg af Slavteren »

Jeg kan endda gå med til at strække hvad der er lovligt, så længe det er forsvarligt og ikke mindst holdbart, men for helved...

hans argument for at det var lige så godt som at svejse var at ellers ville alle de fly deroppe jo falde ned også. Magtede slet ikke at tage en diskution omkring ramme opbygningen på sådan et monstrom og ikke minds at det SKAL kunne arbejde en lille smule. Det tvivler jeg på at de min. 4mm spartel der skal til at skjule det der sætter pris på... og så tænker jeg slet ikke på de stakler der skal spartle det, da der naturligvis skulle skiftes så lidt af skærmkanten som overhovedet muligt, det ved alle jo er det absolut mest tidsbesparende :damn:

John: hvis ikke det var fordi han sådan teknisk er det nærmeste jeg kommer en overordnet lige nu ku jeg nok ha fundet på det, men ville sq lige være sikker på at det ikke er mig der er tabt bag en vogn med 200 først :roll:
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: popnitter til pladearbejde?

#5 Indlæg af HenrikGM »

Slavteren skrev:Hej, jeg har lige brug for at finde ud af om det bare er meig der er DYBT konservativ og 20 år bagud...

Har lige haft en diskution med en gammel værkfører om det er en helt acceptabel måde at skifte en skærmkant, bare ved at popnitte den nye på og så spartle uden på samling og popnitter :wow:

Jeg er dybt rystet, kunne til dels acceptere at den nye skulle limes på..

Hvem af os er helt ude at skide?


Har værkføreren en fortid i montering af påspartlede motorhjælmspotensforlængere ala perlegrusmekaniker?

Jeg ville blive ophidset hvis det blev gjort på en bil der var noget værd. Hvorfor vil han egentligt popnitte noget på? Hvis i nu nøjes med at bygge en ny kant i spartel, så er det nemmere for ham der skal lave det om bagefter. :damn:
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#6 Indlæg af Slavteren »

Det værksted der er til rådighed må der ikke svejses i, og det er et meget tidsbegrænset projekt. Hvordan han så kan få det til at være den bedste løsning at slås med det i stedet for at rykke viddere til noget af alt det andet der skal laves, og så koncentrere sig om det virkelige problem: at finde en løsning på at få det svejst er ud over min fatte evne. Han ville også lukke et stort hul fra maskin rummet og ind til kabinen med nitter, men der tror jeg alligevel jeg fik banket igennem at det IKKE var en sikerhedsforsvarlig løsning.. så der skal alligevel svejses på et tidspunkt.

Bilen er et 402 meter projekt, så udssenet er måske ikke det væsenligste, meen. havde været en bedre løsning at lægge noget glasfiber på, eller i det mindste bare lime det sammen for at få lidt struktur i det. :stop:
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
Henrik RST
Medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 17 maj 2005, 17:01

#7 Indlæg af Henrik RST »

Det eneste rigtige alternativ til svejsning er at lime. Det har oven i købet de fordele at det er korrosions hæmmende samt minimalt efterarbejde ( ingen varmepåvirkning)

/Henrik
Besvar