Audi 80 Turbo Diesel
Redaktør: Moderatorer
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Audi 80 Turbo Diesel
Hej,
Min Audi 80 TD med intercooler (80hk) fra 89 er begyndt på ikke at kunne tage "fuld gas"
Den accellerer fint, men fader lidt for hurtigt ud!
Den ryger også en del når den får fuld gas. (Den kører ca 5 - 10000 km på en liter motor olie - så jeg tror ikke det er det)
mvh
henrik
Min Audi 80 TD med intercooler (80hk) fra 89 er begyndt på ikke at kunne tage "fuld gas"
Den accellerer fint, men fader lidt for hurtigt ud!
Den ryger også en del når den får fuld gas. (Den kører ca 5 - 10000 km på en liter motor olie - så jeg tror ikke det er det)
mvh
henrik
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Gert
Re: Audi 80 Turbo Diesel
Hej.
Det er næsten 100%. Det kan kun være pumpen. Har den kørt mange km?
Mhv. Gert
Det er næsten 100%. Det kan kun være pumpen. Har den kørt mange km?
Mhv. Gert
-
diesel freak
Re: Audi 80 Turbo Diesel
men det kan også bare være et form for forstoppelse mellem tank-finter-pumpe
skift filteret
og tom beholderen for vand..
skift filteret
og tom beholderen for vand..
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: Audi 80 Turbo Diesel
Bilen har så vidt vides kun kørt 260.000. km - det er ingenting for en Audi - eller??
Såfremtifald det er pumpen - er det så en ny eller kan den repareres/renoveres/justeres?
mvh
Såfremtifald det er pumpen - er det så en ny eller kan den repareres/renoveres/justeres?
mvh
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Gert
Re: Audi 80 Turbo Diesel
Hej.
De 260.000 km. burde jo ikke slå den ihjel. Har du skiftet brændstof filter for nylig? Og hvad med luftfilter?
Mhv. Gert.
De 260.000 km. burde jo ikke slå den ihjel. Har du skiftet brændstof filter for nylig? Og hvad med luftfilter?
Mhv. Gert.
-
diesel freak
Re: Audi 80 Turbo Diesel
hvis det skulle vise sig at være pumpen er det ikke noget man bare lige laver med mindere det drejer sig om max-omdrejnings justeringen ellers får du en om bytter det koster en formue så tag ud til en hugger og find en der ikke har gået så meget
vis du har kørt på fyringsolie så er det meget hård ved pumpen og kan betyde at den fra ny kun render en 50-60.000 men lad os da håbe det bare er dit brændstof filter eller nogle slanger der er stoppet eller utætte...
vis du har kørt på fyringsolie så er det meget hård ved pumpen og kan betyde at den fra ny kun render en 50-60.000 men lad os da håbe det bare er dit brændstof filter eller nogle slanger der er stoppet eller utætte...
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: Audi 80 Turbo Diesel
Kan det være turboen, bilen accellerer ok, det er først når
den kommer op i 3 gear at den "dør ud".
den kommer op i 3 gear at den "dør ud".
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Gert
Re: Audi 80 Turbo Diesel
Hej
Føles den lige så kvik som før? Jeg tror at det er brændstof-tilførslen. Den behøver ikke den samme mængde brændstof for at accelere i 1. gear, som f.eks. i 3. gear. Prøv at få dit brændstoffilter skiftet, så tror jeg du er kørende igen.
Mhv. Gert
Føles den lige så kvik som før? Jeg tror at det er brændstof-tilførslen. Den behøver ikke den samme mængde brændstof for at accelere i 1. gear, som f.eks. i 3. gear. Prøv at få dit brændstoffilter skiftet, så tror jeg du er kørende igen.
Mhv. Gert