Jeg har lige bygget turbo på min kadett 16v og det kørte alletiders de første dage, men nu er den begyndt at sætte ud. det er når jeg skal skyde den fra nul så når jeg kommer i slutningen af anden gear dør den helt. Så når jeg skifter til næste gear så kan den lige køre et sek. så dør den igen. Så kan jeg bare lige slippe gassen og gi gas igen så køre den lige et sek. igen. sådan kan jeg blive ved
Så er der lige en ting til kan det passe at den kun kan køre 6km pr. liter når jeg køre pænt.
Det tror jeg ikke. jeg har sådan et ur der er sat til lamda i udstødning der måler om den får nok benzin og den viser den får benzin nok når den gør det.
Dine org dyser kan ca give til 200hk, ca 0.5 bar i ladetryk.
Så hvis du køre med mere tror jeg du får problemer der,for højt tryk og pumpen død hurtigt.
Skal jeg ikke kunne sige 100% for mener at have hørt at styringen slår fra hvis den køre for magert(den med kat) ,kan jo være den når det inden du ser det?
Prøv at mål det benzin tryk,bare brug et manometer til lufttryk virker fint.
Dit tryk er org ca 2.5bar Uden vakuum ville jeg nok sætte op til 3bar på din justerbare trykregulator.
Og dit ladetryk til 0.5-0.6 til du har fået nogle større dyser monteret.
Ved 0.5 bar ladetryk skal du ca have 5bar benzintryk ved fuldlast
ved 0.6 bar ladetryk skal du ca have 5.5bar benzintryk ved fuldlast og den skal kunne holde benzintrykket ellers er din pumpe for lille.
Nu har du jo også skifted til turbo tændrør(koldere) ikke.
Håber der kan hjælpe lidt, vil gerne høre om det hjælper.
Mit benzin tryk er på 3,5 i tomgang. og ved og når jeg holder den på nul i lade tryk er trykket 5,5. jeg kan ikke se det ved fuld ladetryk da min bar måler sider ude i motor rummet.
Kan det passe at benzin trykket skal ligge så højt ved nul bar i ladetryk???
Jeg køre kun 6km pr. liter når jeg køre pænt.
Min bil er uden kat så derfor er lamde til computeren.
Nej jeg har ikke skifttet tændrør. kan det være det??? den dør helt det er som af dreje nøglen.