montering af benzintrykregulatur

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Martin_pedersen
Junior Medlem
Indlæg: 68
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Regstrup
Kontakt:

montering af benzintrykregulatur

#1 Indlæg af Martin_pedersen »

Jeg har lidt problemer med et indsætte en benzintryk regulator, problemet ligger sådan at jeg ikke kan få gennemgang, men om det er fordi min pumpe ikke kan lave benzintryk nok ved jeg ikke, da jeg ikke har et manometer.. men kan det være det ??
/Martin
Desen

#2 Indlæg af Desen »

Har du husket at vende den rigtig??

Og på retur siden??
Martin_pedersen
Junior Medlem
Indlæg: 68
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Regstrup
Kontakt:

#3 Indlæg af Martin_pedersen »

Desen skrev:Har du husket at vende den rigtig??

Og på retur siden??


Jeg har prøvet at vende den på begge måder... det er satme irriterende

Og der kommer ikke noget benzin retur.. Og det skal der, for returen skal gå ind i det originale sprøjt igen.. Da det kun skal have 1 bar tryk..
/Martin
Desen

#4 Indlæg af Desen »

Den slange du har brugt den har du taget efter gas spjældet (vakum/tyrk slange)
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#5 Indlæg af 2fat2fly »

Hvad for en bil type/motor snakker vi om?

Normalt sætter man en benzintryksregulator på returslangen til tanken efter det org sprøjt.
Martin_pedersen
Junior Medlem
Indlæg: 68
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Regstrup
Kontakt:

#6 Indlæg af Martin_pedersen »

Det er en seat ibiza 1.6 m. monopoint sprøjt, som jeg er igang med at montere turbo på... Jeg ved godt at man normalt sætter den på retur slangen, men jeg har fået diagrammet over det fra scantune af.. netop fordi jeg ikke skal hæve trykket på det originale og kun over tilskudssytemet
/Martin
Bindegal

#7 Indlæg af Bindegal »

Den skal sættes på returløbet fra den originale.

Jeg kan forestille mig at returløbet fra din nye regulator ikke når op på tilstrækkeligt tryk til at den oriniale vil lukke noget igennem.

Netop derfor er rækkefølgen: Pumpe -> orig. reulator -> ekstra regulator.

Det er ihvertfald min teori?

/Bindegal
Martin_pedersen
Junior Medlem
Indlæg: 68
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Regstrup
Kontakt:

#8 Indlæg af Martin_pedersen »

Jeg ved det ikke, men vis jeg sætter den nye regulator på retur løbet af det originale bliver trykket så ikke højere end det skal værer ??? så bliver trykket vel 3 bar over det originale... Men jeg tror også det er fordi at min pumpe ikke kan trykke nok... Jeg må have en fra en golf 16v eller sådan noget...
/Martin
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#9 Indlæg af 2fat2fly »

Du kan sætte en ekstra pumpe paraleld med den org så kan du køre 2 forskellige tryk sidst vi gjore det kostede det ca 150kr for en brugt pumpe der nemt gav 6bar i tryk til en ekstra dyse.
Så er du også fri for at ændre på dit org benzinsystem.

Ps. lad din org plus ledning til pumpen trække et arbejdsrelæ som så starter begge pumper, gerne brug rimelig tyk ledning. og brug et T stykke på Sugesiden og et på retur efter alle dine tryk regulatore.
Martin_pedersen
Junior Medlem
Indlæg: 68
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Regstrup
Kontakt:

#10 Indlæg af Martin_pedersen »

okay, det prøver jeg så..

Jeg takker indtil videre.
/Martin
Besvar