Jeg har en Golf 3 1.8 som har kørt lige knap 200.000 km syntes bare den er utrolig dårlig at køre i økonomisk... den kører ca. 9 km/l og i sidste uge besluttede jeg mig for at se om det ikke bare var den højre fod det var galt med så jeg kørte en hel tank ud hvor jeg ikke overskred 2.500 omdrejninger på noget tidspunkt og jeg skiftede gear med det samme det var muligt så den tog meget få omdrejninger.. fik den op på 9,5 km/l .. normalt kan jeg godt køre lidt råddent.. og en tur til grænsen hvor jeg ligger på 160 hele vejen så kører den sku stadig 9 km/l... Mit spørgsmål er så hvad søren kan der være galt?... ville godt kunne køre 13 km/l når jeg kører lidt pænt ... desuden syntes jeg også den bruger lidt for meget olie hvis dette kan hjælpe til at drage en konklusion
Jeg har tjekket lambdasonden som intet fejler.. så har jeg hørt at problemet kan ligge i luftmassemåleren eller urenheder i spjælhuset men hvor stor er sandsynligheden lige for det ? og kan det virkelig gøre så meget ?.. er der ikke andre sandsynligheder som er større ? ellers så spørg mig endelig om ting
Ville være over dejlig hvis fejlen kunne findes ..
Har du tjekket din motorindstilling? kan godt være at den er ud af turat den skal stilles i tænding og og motoren.
Jeg prøvet noget der ligner det bare med en Ford Sierra der tjekkede jeg ventiler og tænding og fik den justeret ind igen så kørte den længere på literen!
Har du tjekket din motorindstilling? kan godt være at den er ud af turat den skal stilles i tænding og og motoren.
Jeg prøvet noget der ligner det bare med en Ford Sierra der tjekkede jeg ventiler og tænding og fik den justeret ind igen så kørte den længere på literen!
For stort benzinforbrug, som ikke kan nedbringes uanset hvor stille man kører, kan typisk skyldes en termoføler, som bilder styring/karb. ind, at motoren er kold hele tiden, derfor er benzinblanding mere eller mindre for fed hele tiden.
Skift din termoføler (den rigtige), den koster ikke ret meget!!
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Hvad mener i når i siger termoføleren?.. jeg har nemlig lige fået skiftet en eller anden temperatur-føler som sidder på den store kølerslange lige ved motoren.. der sidder sådan et stik oveni den.. men det er snart nogle måneder siden den blev skiftet men det hjalp ikke på økonomien desværre (.. men den starter hvergang nu det gjorde den ikke før
I princippet er der 3 forskellige termofølere på en nyere bil:
1: Den som går til termouret i dit instrumentbord, i en wv er det vist sommetider kun en on/off-lampe, og ikke et viserinstrument.
2: Den, som styrer elventilatormotoren ude ved køleren, populært kaldet "møllebestyreren".
3: Den, som fortæller motorstyringen hvor varm/kold din motor er. Det er denne her, du skal skifte inden vi diskuterer mere.........
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Føleren i kølerslangen er (næsten) altid "Møllebestyreren", det kan man teste ved at afmontere stikket, starte bilen og når man så kortslutter stikket starter elventilatoren.
Dette her er især spændende på visse Escorter, hvor et par vindinger på elventilatoren er brændt over, så fx selv en papirclips brænder over som en sikring.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Jeg lokker ikke til noget, men hvis man skriver at man vil smide en extra dyse i bilen for at få mere benzin, så skal der da være lidt mekaniker i ham. Det er jo heller ikke bare lige at gøre og det vil den orignale motor styring heller ikke virke med. Så skal han ud i noget tilskuds system ..... Derfor syntes jeg bare at den nemmeste løsning var en ny chip .... og , jo den skal køre ind bag efter, men helt ærligt ... Det skal den altså også med en extra dyse i bilen ... Men men lad os høre hvad du finder på .....
Ford Escort RS Turbo S2
Streetracing is NOT a crime !
Brothers .... What we do in life, Echoes in eternity !