Corsa-pizza bil

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
JH

Corsa-pizza bil

#1 Indlæg af JH »

Hej gutter...:-P

Jeg vil høre, om man nemt kan ligge en 1,6 ohc (se-motor = 100 hk) ned i en 1,4 liters Opel Combo...
Jeg ved godt, at det ikke er lovligt, men hva....

Mvh. JH.
Bindegal

Re: Corsa-pizza bil

#2 Indlæg af Bindegal »

Vauxhall nørderne i England lægger rask væk C20XE (150HK) og C20LET (turbo) i corsa´en så mon ikke det går?

Min vurdering er dog, at hvis du endelig tager besværet med at skifte motor så læg én i der KAN noget. Prisen er sikkert næsten den samme.

150 hypheste koster ca. 5000 i DBA.

/Bindegal
HypHest

#3 Indlæg af HypHest »

Er der plads til en Pizza i en corsa ?
Bindegal

#4 Indlæg af Bindegal »

Ja, men kun lige akkurat.
JH

#5 Indlæg af JH »

Hej..

Det er nu planen, at jeg skulle have en bare nogenlunde billig og økonomisk helårs-bil, så det med 16V´er og turbo motor går nok ikke, men uden tvivl ganske sjovt...

Mvh. JH.
Brugeravatar
jens
Mester Medlem
Geografisk sted: Vestsjælland

#6 Indlæg af jens »

1.4 og 1.6 8v motoren er næsten ens fornær krumtap og boring. Koblingen er lidt større men passer sammen med gearkassen alligevel. Problemet bliver monteringen af multipoint indsprøjtningen. Det vil være nemmere med en 75 hk monopoint 1.6 og ihugning af 1.4 nummeret i blokken men selvfølgelig kedeligere. Multipointindsprøjtningen fra 1.6 på 1.4 vil også give en stor forskel da opel monopoint er elendig hvad effekt angår.
MICHAEL
Nyt Medlem
Kontakt:

#7 Indlæg af MICHAEL »

Hvor meget skal der til for at ændre fra monopoint til multipoint?
Gerrard

#8 Indlæg af Gerrard »

Du skal ik begynde at bruge tid på monopoint, det ka slet ikke betale sig. Få fat i en astra club 16se motor. FÅ LEDNINGSNET MED!!! Få fat i en kraftigere benz pumpe evt. Med lidt filter og udstødning ka du godt få 130 heste. Du må ik begynde at bearbejde topstykke eller noget. Du får nemlig aldrig tandrem og tænding til at køre ordenligt.
Besvar