NISSAN PATROL LYDE......

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
C.Sørensen
Senior Medlem
Indlæg: 379
Tilmeldt: 21 okt 2003, 19:15
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

NISSAN PATROL LYDE......

#1 Indlæg af C.Sørensen »

Davs alle zu sammen.

jeg skal til og lave en motor på en patrol p.g.a
den dikker i motoren og hør nu efter for nu går det stærkt.

bil har lige kørt en tur på 250 km i træk med 120 / 150 km/t og lyden var der før turen begyndte den klaret turen med karakter 13

når den starter kold ryger den hvid og halter på et par cylindre men den bruger ikke vand og blander ikke vand og olie

jeg har kontroleret dyseren gløderørene ventil spille rum
og nu tror jeg at det er et plejl leje som giver lydene (hvad mener du)

andre mener at det kan være en hul stødstang eller et stempel som er kændret alså det vælter fra side til side

jeg glædere mig til at høre fra jer
Ps det skal siges at bilen køre og trækker helt perfekt men hvor kommer den lyd fra
MVH C.Sørensen
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD
Brugeravatar
hYe
Mester Medlem
Indlæg: 732
Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Geografisk sted: Malmö

#2 Indlæg af hYe »

Jeg holder på plejllejet.... 99% sikker..(har jo ikke hørt den selv:D)...
Men tror ikke på stødstangen skulle sige sådan.....
Uanset hvad, skal du jo ha skildt motoren ad....

God fornøjelse.....
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
Brugeravatar
C.Sørensen
Senior Medlem
Indlæg: 379
Tilmeldt: 21 okt 2003, 19:15
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

#3 Indlæg af C.Sørensen »

det hælder jeg også til men nu prøver jeg at lave en kompresions prøve
i morgen det må da afsløre det med stempelerne hvis de kændre
andre gode ideer MVH C.Søreensen
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD
Brugeravatar
C.Sørensen
Senior Medlem
Indlæg: 379
Tilmeldt: 21 okt 2003, 19:15
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

#4 Indlæg af C.Sørensen »

hey gutter jeg skal bruge en dyse til en nissan patrol 3.3 TD model 160
den må gerne være defekt men gevindet i begge ender skal være iorden
skal bruge den til at lave en adapter til mit kompresions måler
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD
Brugeravatar
Thomas.
Medlem
Indlæg: 148
Tilmeldt: 16 jan 2004, 22:18
Geografisk sted: Danmark

#5 Indlæg af Thomas. »

hvis det er plejlejerne der er gået så plejer motoren at banke når man gasser den op.
Brugeravatar
C.Sørensen
Senior Medlem
Indlæg: 379
Tilmeldt: 21 okt 2003, 19:15
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

#6 Indlæg af C.Sørensen »

Det er jo der for jeg vil lave en kompresions prøve
på den hvis det nu var stempelerne som er færdig
men hvor for køre den så perfekt den knokler som en dobet brygger hest
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD
Brugeravatar
C.Sørensen
Senior Medlem
Indlæg: 379
Tilmeldt: 21 okt 2003, 19:15
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

#7 Indlæg af C.Sørensen »

kom nu i skal ikke være bange sig noget.............
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#8 Indlæg af Transitfar »

Prøv at løsne dyserørerne (et af gangen) mens motoren er igang.
Hvis dikkestøjen ændrer sig, er fejlen sandsynligvis "inde" i motorens centrale dele.
Hvis støjen ikke ændrer sig, er fejlen nok koncentreret omkring ventilmekanismen.
Du kan også overveje muligheden for at starte motoren med ventildækslet afmonteret. Det sviner nok af H!!! til, men det er noget nemmere at høre, hvorfra støjen kommer.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Brugeravatar
hYe
Mester Medlem
Indlæg: 732
Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Geografisk sted: Malmö

#9 Indlæg af hYe »

Jeg vile ikke lægge øret til..... :D
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#10 Indlæg af Transitfar »

At starte en motor med ventildækslet afmonteret er heller ikke min yndlingssituation, men hvis man måske kan spare 15-20 timers motorrep.arbejde, ville jeg da selv overveje det.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Besvar