olie tryk
Redaktør: Moderatorer
-
Carsten 205 GTI 1,9 T
- Mester Medlem
- Indlæg: 529
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Them
- Kontakt:
Re: olie tryk
Jeg vil mene ca 2 bar i tomgang, og ca 3,5-4 bar ved høje rpm's.
Hvis ikke den giver det, kan du først forsøge med en tykkere olie, men det indikerer altså at din pumpe har været bedre.
Hvis ikke den giver det, kan du først forsøge med en tykkere olie, men det indikerer altså at din pumpe har været bedre.
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]
-
Aj
Re: olie tryk
1.5bar i tomgang.
Min fik lidt højere tryk da jeg gik over til Mobil1, 5-50 olie.
Ellers skal du have en ny pumpe på,ikke så vild at skifte.
Min fik lidt højere tryk da jeg gik over til Mobil1, 5-50 olie.
Ellers skal du have en ny pumpe på,ikke så vild at skifte.
-
sommer
Re: olie tryk
mi alfa køremed ca. 1,5 bar i tomgang (varm motor!!)
og ca. 4 -4,5 bar ved ca. 3000 - 3500 omdr.
og ca. 4 -4,5 bar ved ca. 3000 - 3500 omdr.
-
GTI-Kongen
Re: olie tryk
Slidte hoved - og plejllejer.
Jeg ville skifte lejerne og oliepumpen. Det er ikke særlig dyrt i forhold til at skulle lave en hel motor.
MVH Thomas
Jeg ville skifte lejerne og oliepumpen. Det er ikke særlig dyrt i forhold til at skulle lave en hel motor.
MVH Thomas
-
anders
Re: olie tryk
Jeg har lige fået krumtapen slebet og fået nye lejer. ´kan det så kun være olie pumpen???Eller er der andre muligheder? Hvor tyk olie skal jeg køre på når jeg køre med turbo????
-
GTI-Kongen
Re: olie tryk
Det kan være at de har slebet for meget af din krumtap.... Det er set før. Pil bunden af og prøv at måle din tolerance på krumtappen.
Men det kan også som du selv skriver være din oliepumpe.
Du skal køre op en CASTROL fuldsyntetisk 10-60. Fås ikke bedre
Mvh Thomas
Men det kan også som du selv skriver være din oliepumpe.
Du skal køre op en CASTROL fuldsyntetisk 10-60. Fås ikke bedre
Mvh Thomas
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
Re: olie tryk
Om den fåes bedre kan der være delte meninger om...
Castrol selv vil foreslå SLX'eren (0-30) - du kan bare ringe til dem og spørge.
At jeg så selv er fan af RS'eren (10-60) er en anden snak - men den kræver "korrekt" brug.
Den er nemlig - grundet det store viskositetsspænd (10 og 60) hamrende varmestabil, og kan altså tåle rigtig høje temperaturer - rigtig godt til turbo drift.
Men for at opnå det store viskositetsspænd er olien proppet med polymerer - og polymerer bliver slidt.... så skift den ved 8-10Kkm - i hvert fald ikke længere - og helst oftere hvis den bliver kørt hårdt.
¨
Ellers overvej meget seriøst 0-30'eren - i hvert fald når du får styr på dit olietryk.
Castrol selv vil foreslå SLX'eren (0-30) - du kan bare ringe til dem og spørge.
At jeg så selv er fan af RS'eren (10-60) er en anden snak - men den kræver "korrekt" brug.
Den er nemlig - grundet det store viskositetsspænd (10 og 60) hamrende varmestabil, og kan altså tåle rigtig høje temperaturer - rigtig godt til turbo drift.
Men for at opnå det store viskositetsspænd er olien proppet med polymerer - og polymerer bliver slidt.... så skift den ved 8-10Kkm - i hvert fald ikke længere - og helst oftere hvis den bliver kørt hårdt.
¨
Ellers overvej meget seriøst 0-30'eren - i hvert fald når du får styr på dit olietryk.
-
anders
Re: olie tryk
hvor kan man købe den olie (10-60)???? Og kan man købe en pumpe med højre tryk???
