Min kami var overe og kikke DHB og så en blå Escort rst NR 206.
Hvor der var monteret noget andet sprøjt end det org, er der nogen der ved hvad han hade brugt og om det var noget der virkede?
Escort rst/DHB
Redaktør: Moderatorer
-
2fat2fly
- Mester Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Fyn
-
skou
Re: Escort rst/DHB
jeg snakkede lidt med ham da det var slut.... flink fyr..
det var sprøjt fra en cosworth... , det var noget med han havde fået lavet hele motoren i england... eller osse havde han fået stumperne derovre fra og så lavet det i dk
han kørte med 1,7 bar i lade tryk... mod normalt 1,5-6 stykker.... de 1,7 skulle række til 300+ og normalt med de 1,5-6 250+
fik desværre ikke at vide noget om prisen.... eller om den var boret op.. men det tror jeg nu den var...
han bor på sjælland.... men ved ikke hvad han hedder eller hvor...
skou *rst*
det var sprøjt fra en cosworth... , det var noget med han havde fået lavet hele motoren i england... eller osse havde han fået stumperne derovre fra og så lavet det i dk
han kørte med 1,7 bar i lade tryk... mod normalt 1,5-6 stykker.... de 1,7 skulle række til 300+ og normalt med de 1,5-6 250+
fik desværre ikke at vide noget om prisen.... eller om den var boret op.. men det tror jeg nu den var...
han bor på sjælland.... men ved ikke hvad han hedder eller hvor...
skou *rst*
-
Mark
Re: Escort rst/DHB
en RST motorblok kan ikke holde til så højt et tryk, den går i stykker.
Jeg havde en der var boret til 83mm (normalt 79mm) den ladet jeg 1.05 bar på og der knækkede selve blokken sammen i vand kanalerne på den, den jeg har nu er boret til 81mm dog med anden slaglængde så det stadig gir 1900ccm, der lader jeg 1.15 bar på med en stor turbo monteret, og den kan ikke holde til mer, stemplerne og plejlstængerne kan godt holde hvis de er smedet, men selve blokken på en RST er noget Lort, da min den første 1.9L knækkede sammen skar jeg den over på langs, der kunne kan se på cylinderen foringen at den variede meget hvordan den var støbt, virkeligt noget lort !
Fakta er man ikke kan lade med 1.7 bar. - så skal jeg sq se en rulletest enten fra NaAK eller Bruno Hansen, eller VHA-Trim.
Jeg havde en der var boret til 83mm (normalt 79mm) den ladet jeg 1.05 bar på og der knækkede selve blokken sammen i vand kanalerne på den, den jeg har nu er boret til 81mm dog med anden slaglængde så det stadig gir 1900ccm, der lader jeg 1.15 bar på med en stor turbo monteret, og den kan ikke holde til mer, stemplerne og plejlstængerne kan godt holde hvis de er smedet, men selve blokken på en RST er noget Lort, da min den første 1.9L knækkede sammen skar jeg den over på langs, der kunne kan se på cylinderen foringen at den variede meget hvordan den var støbt, virkeligt noget lort !
Fakta er man ikke kan lade med 1.7 bar. - så skal jeg sq se en rulletest enten fra NaAK eller Bruno Hansen, eller VHA-Trim.
- jens
- Mester Medlem
- Indlæg: 788
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Vestsjælland
Re: Escort rst/DHB
Man skal holde sig til første overstørrelse ved høje tryk. Amerikaner fylder noget de kalder blockfiller / beton i de første 5 cm af vandkanalerne for at gøre blokken mere solid men det kræver en større køler
-
skou
Re: Escort rst/DHB
jeg kan osse kun sige hvad han sagde til mig.... altså at han den weekend kørte med 1,7 bar... andet ved jeg ikke... måske på en 1,6 motor... ANER det ikke... men jeg betvivler ikke de 300 hk... for han kørte da RET stærkt.... !
skou
skou
-
2fat2fly
- Mester Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Fyn
Re: Escort rst/DHB
Mark du skriver Max 1.15bar på 1.9 det gæller vel også min med org 1.6ccm?
Hvis ja hvad stempler / plejlstængerne skal jeg så bruge, har hørt Fiat Uno T stempler?
Kan jeg gøre de org plejlstængerne stærkere ved polering eller skal der nye til, evt mærke man ikke bliver fattig af at købe.
Jeg vil godt op og køre min 1.3bar.
Mvh.Claus
Hvis ja hvad stempler / plejlstængerne skal jeg så bruge, har hørt Fiat Uno T stempler?
Kan jeg gøre de org plejlstængerne stærkere ved polering eller skal der nye til, evt mærke man ikke bliver fattig af at købe.
Jeg vil godt op og køre min 1.3bar.
Mvh.Claus