smede stempler

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Mikael Skals

smede stempler

#1 Indlæg af Mikael Skals »

hejsa.

jeg står og skal til at renovere min motor (rs turbo). Jeg har fået en pris på ca. 9000 for at få min motor renoveret med nye stempler. Så tænkte jeg nu jeg er igang hvad smede stempler koster. Er der nogen her i Danmark der har sådan nogle eller skal man købe dem i udlandet.

Er der nogen der kender til 1,9 kit man kan købe til rs turbo'en.

hilsen mikael.
Aj

Re: smede stempler

#2 Indlæg af Aj »

Mener Bruno Hansen sælger 1.9 sæt for 8000+m.
skou

#3 Indlæg af skou »

jeg mener da det ER smedede stempler der sidder standard i en rst... !??!

skou
sommer

#4 Indlæg af sommer »

9000Kr. for total renovering.. det må da være sort... ellers vil jeg gerne have adressen
carsten rs turbo

#5 Indlæg af carsten rs turbo »

Et sæt standart stempler koster ca 4600
mikael Skals

#6 Indlæg af mikael Skals »

hejsa

Det kan da egentlig godt være at der er smede stempler i standart nu du siger det.

9000kr ca er for nye stempler, stempel ringe nye lejer til krumtap,nye lejer til plejlstænger, Afdrejet krumtap, honet cylinder.

hilsen mikael
jesper...

#7 Indlæg af jesper... »

Der er ikke smede stempler i nogen biler fra ny... måske ferrari eller lign... men ellers ikke
GTI-Kongen

#8 Indlæg af GTI-Kongen »

Du skal ikke slibe af krumtappen hvis det ikke absolut nødvendigt.
Den bliver svækket. Hvis du så samtidig vil hente flere heste i motoren er dette ikke en god kombination.
Mvh Thomas
Mikael Skals

#9 Indlæg af Mikael Skals »

ja det kan godt være at det er en dum ide. Det er også kun hvis den er slidt meget.
Henrikgm

#10 Indlæg af Henrikgm »

citat: Der er ikke smede stempler i nogen biler fra ny... måske ferrari eller lign... men ellers ikke

Jo...der er skam masser af biler der har smedede stempler originalt.

Langt størstedelen af lidt mere holdbare turbomotorer har alle smedede stempler, feks næsten alle volvos turbomotorer har det, og saab også.

Og hverken volvo eller saab er vist nogen ferrari, omend de kan køre nogen flere km inden hovedrep....
Besvar