G-TECH

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
chr.lunde
Senior Medlem
Indlæg: 343
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn Odense

G-TECH

#1 Indlæg af chr.lunde »

er der nogen som har prøver dette

http://www.gtechpro.com/gtechpro.html

virker det?
og hvordan kan (den) vide hvor hurtig man køre via cigarettænderen.


kan det betale sig at købe den.....
mvh chr.lunde
Ford SIERRA TURBO
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#2 Indlæg af Transitfar »

Den der dims er vist blevet afprøvet i Vmax, med resultaterne sammenlignet med professionelle instrumenter.
Så vidt jeg husker, var G-Tech´en ligeså pålidelig som de professionelle måleinstrumenter.
Og den blev varmt anbefalet til prisen.....
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Anders
Senior Medlem
Indlæg: 343
Tilmeldt: 12 sep 2003, 17:12
Geografisk sted: Esbjerg

#3 Indlæg af Anders »

jeg har prøvet en den måler via satelit.
Opel kadett 2,0i 16v turbo
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#4 Indlæg af Transitfar »

G-tech´en måler ikke via sattelit.
Sattelit(GPS)målinger er uhyggeligt nøjagtige til hastighed, men for langsomme til accelerationsmålinger.
G-tech´en hedder G-tech fordi den måler G-værdien.....
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#5 Indlæg af lqs »

ned på foderstoffen eller genbrugspladsen og vej bilen med fører. så ud på en flad lige vej, en tur hver vej og du har en måling der er mere præcis end hvad de fleste rullefelter giver fra sig! på målinger af 0-100 eller 1/4 mile kan man godt komme til at snyde den lidt så målingen bliver LIDT for god. men det er småting vi taler om! MVH. søren PS i grunden mærkeligt at VPOP -mæx ikke tester alle de blanke superbiler de har i bladet med sådan en, det gu være der ikke var så mange så UTROLIG hurtige biler i deres blad så!!!!
chr.lunde
Senior Medlem
Indlæg: 343
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn Odense

#6 Indlæg af chr.lunde »

ok...
det vil sige at den måler bilens HK på hjulene og selfølgelig ikke i motoren

men det er jo også dem vi skal bruge
men så kan jeg ikke sammeligne de tal fra rullefeldt...
de tal jeg har er på motoren
mvh chr.lunde
Ford SIERRA TURBO
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#7 Indlæg af lqs »

et rullefelt kan IKKE MÅLE SANDE HESTE PÅ MOTOREN! hvis du kigger grundigt på din udskrift fra rullefeltet er der sikkert også opgivet hvormange heste der blev målt på hjulene. på en baghjuls trukket bil som du har? vil tabet være på omkring 20% som regel.(med manuelt gear) MVH. søren
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

Re: G-TECH

#8 Indlæg af 2fat2fly »

chr.lunde skrev:er der nogen som har prøver dette

http://www.gtechpro.com/gtechpro.html

virker det?
og hvordan kan (den) vide hvor hurtig man køre via cigarettænderen.


kan det betale sig at købe den.....

Jeg har den store model http://www.gtechpro.com/index.html
Så den kan vi da prøve på din bil så kan du da se om det er noget du kan bruge til noget, jeg Arbejder i Odense for tiden.
Brugeravatar
anders306gti
Nyt Medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 09 feb 2004, 20:47
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

ang. G-tech

#9 Indlæg af anders306gti »

Den måler IKKE hestene på hjulene, EJ heller på krumtappen. Den måler de heste der er til at drive bilen frem. er list svært at forklare, men der står i brugsanvisningen at den ikke målene hestene på hjulene eller krumtappen.

Men det er et temlig sjovt stykke legetøj. Har også den store udgave... :wink:
anders, Horsens
_________________________

1 motor, 2 sæder, 3 døre, 4 hjul og 5...nej 6 gear :twisted:
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#10 Indlæg af lqs »

den måler hestene på hjulene. HVIS DER ER BID! når man laver hjulspæn vil den målte værdi falde, nøjagtig som på et rullefelt. derfor er det ofte i 2-3 gear man bliver nødt til at måle en kraftig bil. det gør så at vindmodstanden stjæler lidt. MVH. søren
Besvar