jeg har lavet mig et lambda meter ud fra det diagram som ligger her på siden, da jeg var lidt træt af at have et multimeter til at ligge og rode rundt.
Problemet er nu, at min lambda sonde har fire ledning hvor af de to er til varme..... med multimeteret målte jeg spændingen mellem de 2 restrende ledninger...... MEN nu har det hersen lambda meter kun en indgang.... altså den må måle mellem stel og så den indgang.... hvad gør jeg???.... jeg er lidt nervøs for bare at knalde den ene ledning fra lambda sonden til stel, da sonden også bliver brugt af motorstyringen
Hvordan er det lige med lamda sonder og bly fri og benzin med bly tilsætning???
Har en plan om jeg også skal monteret en O2 føler, men min bil skal køre på "bly" benzin (tilsætning eller "den" røde ) ellers æder den udstødnings sæderne.
Blyholdig Benzin (det fra den røde stander) ødelægger din lambdasonde i løbet af ca. en tankfuld.
Jeg er ikke klar over, hvad der sker hvis du bruger det blyerstatningsadditiv, som man kan købe på tankstationen. Men hvis du ringer til det pågældende selskab, bør de kunne fortælle dig det.
Nu ikke noget med at smug-tune, inden vi skal race mod hinanden!!!
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Ha-ha, fiks lille sag, som dit link viser...... Den ville dog nok få behov for en renovering, hvis jeg parkerede Transitten oven på, med en palle tyske øl indeni!!!
Og jeg har jo altid muligheden for at mørklægge banen med sort dieseludstødning, og så bare selv finde vej til mål vha. GPS´en...
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Skal det være på den måde, så må jeg jo lade reservehjulet ligge derhjemme.... Her er et link til SERIØS vægtformindskelse!! Advarsel: Der er en del tunge billeder.
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=776885 Måske en ide til 2CV´en???
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..