Ford Escort Mk 5 (93) 1,8 Turbo

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Dasq

Ford Escort Mk 5 (93) 1,8 Turbo

#1 Indlæg af Dasq »

hey. jeg har et lille problem. jeg har hørt at man ikke kan chiptune en escort af overnævnte model. som såh gør det nær umuligt at turbo tune den jooh med en pæn efekt kurve. ;( er der nogen der har efaringer med escorter & turboer... (ud over cosworth self... som født med turbo) og hvad en standard gearkasse kan holde til før at den spytter tandhjul ud i hånden på dig ;) jeg r nemlig blevet tilbudt noget turbo sæt til en escort. og nu r spørgsmålet om det r værd at rode med... som det sikkert r HVIS at man kan chiptune den... :)

-=DASQ=-

Tuning R Også Et Håndværk.
Brugeravatar
Coosie
Medlem
Indlæg: 192
Tilmeldt: 12 apr 2004, 19:52
Geografisk sted: Sjælland

#2 Indlæg af Coosie »

hejsa jeg sku høre hvormeget den tilbud du har fået lød på. jeg har også en escort mk 5 1,6 turbo...
Gæst

#3 Indlæg af Gæst »

det er så 2 forskellige motorer i snakker om
Nolan
Mester Medlem
Indlæg: 639
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Østjylland

#4 Indlæg af Nolan »

Glem at få den originale ECU til at håndtere din turbo.

Hvis du kun vil køre med lavt tryk (0,5 bar ?) så er en piggy-back den letteste løsning.
Lad den originale ECU køre som den gør nu og lad en tilskuds-ECU styre det ekstra benzin din motor har brug for under tryk.

Eller....
Du river ledningerne af din ECU og monterer en fuldt justerbar fætter istedet. Her er en mulighed jo MegaSquirt - Såvidt jeg ved har de fået styr på wasted-spark tænding vha. EDIS modulet. Tag en snak med HenrikGM om MS. Han ved hvad han snakker om.

Mvh
Nolan
Dasq

#5 Indlæg af Dasq »

oki. takRR for hjælpen. men hvad koster sådan en MS fætter.? og jeg skal gi ca 5000 (i Arbejde, Jeg r tømrer :D...)med div. slanger og rør + en fiesta Turbo manifold. som passer på en escort. da det r den samme motor men jeg ville gerne høre mere om sådan en megasquirt fætter. pris osv.

-=DASQ=-

tuning r Også Et Håndværk..
Nolan
Mester Medlem
Indlæg: 639
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Østjylland

#6 Indlæg af Nolan »

Øøøøh.

Escort Mk5 har altså en Zetech motor, hvor Fiesta RST har en CVH.
De passer ikke manifolds sammen. Portene sidder godt nok korrekt, men pinboltene sidder de forkerte steder.

Check nu lige, at det kit passer på din top, før du køber.

Mvh
Nolan
Dasq

#7 Indlæg af Dasq »

i know. :) eller tak for infoen. :)
Besvar