tranzitttt 2,0

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
acidstorm
Medlem
Indlæg: 103
Tilmeldt: 07 jul 2003, 16:53
Geografisk sted: K.B.H
Kontakt:

tranzitttt 2,0

#1 Indlæg af acidstorm »

Hvor mange hk har en 2,0ohc transit motor :o
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#2 Indlæg af Transitfar »

Hvilken årgang, så ser jeg efter i morgen....
Men det er jo den normale Sierra 2,0 ohc, som bare er puttet over i Transitten, dog muligvis med mindre (læs: minimale) ændringer, den maskine blev også brugt i P100 (min drømmebil, sådan een SKAL der stå ved siden af transitten, dieseludgaven altså....). :lol: :lol:
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
acidstorm
Medlem
Indlæg: 103
Tilmeldt: 07 jul 2003, 16:53
Geografisk sted: K.B.H
Kontakt:

#3 Indlæg af acidstorm »

ved sku ikke lige hva årgang .. men har hørt den sku ha færre hk end en normal 2,0 ohc .. noget med andet topstykke mindre ventiler og lavere comp ..
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#4 Indlæg af Transitfar »

Ja, netop derfor....
Der er stor forvirring netop på dette felt, hvorfor er du interessereet i disse oplysninger??????

Fx. er der jo ikke de samme emissionskrav til gulpladebiler som der er til hvidpladebiler, så hvis modtagerbilen skal kunne synes, skal du jo vide, hvad du gør.....
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
acidstorm
Medlem
Indlæg: 103
Tilmeldt: 07 jul 2003, 16:53
Geografisk sted: K.B.H
Kontakt:

#5 Indlæg af acidstorm »

ja sandt nok. det er til en escort fra 76 så mon ikke de emissionskrav sku være til at overkomme ..
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#6 Indlæg af Transitfar »

Nårh, den skal vel bare have en 1,7 V4 fra en transit fra ´76....

Transit ´86: 76/78 eller endda 82, hvis med CFI.
Transit ´92: OHC karb = 90, OHC EFI = 98
Transit ´95: Og det er så her, at det bliver til en DOHC motor.....
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Gæst

#7 Indlæg af Gæst »

skidegodt tak ... så er det vel bare en 86er man skal ha ....
Gæst

#8 Indlæg af Gæst »

skidegodt tak ... så er det vel bare en 86er man skal ha ....
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#9 Indlæg af lqs »

den 86er TRANSFAR skriver om er det mon ikke en 1,6? tror bare det gamle fjols har kigget på på alle benzinmotorer til transer! ang. forskel på person og varevognsmotorer mener jeg der er mindre gasspjæld på den i transen. MVH. søren PS. det bliver ikke mere lovligt at sætte 2l motor i en 1,3-1,6 ESCORT fordi den kommer fra en TRANSIT!
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#10 Indlæg af lqs »

den 86er TRANSFAR skriver om er det mon ikke en 1,6? tror bare det gamle fjols har kigget på på alle benzinmotorer til transer! ang. forskel på person og varevognsmotorer mener jeg der er mindre gasspjæld på den i transen. MVH. søren PS. det bliver ikke mere lovligt at sætte 2l motor i en 1,3-1,6 ESCORT fordi den kommer fra en TRANSIT!
Besvar