Lidt forskellige spørgsmål omkring Citroen Xantia

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
HellRaizher
Junior Medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 12 jan 2004, 18:06
Geografisk sted: Sjælland.

Lidt forskellige spørgsmål omkring Citroen Xantia

#1 Indlæg af HellRaizher »

Hej

Da jeg har i tankerne at købe en Citroen Xantia har jeg lige et par spørgsmål om den.

Er alle Xantia'er galvaniseret?

Er Citroen Xantia'ens automatgear kasse noget værd, kan den holde?
(Har nemli en svaghed for automatgear)

Har både 1.8 og 2.0 liters motorene multipoint injection?

Er der noget at være ekstra opmærksom på med hensyn til den hydrauliske undervogn?

Kan alle Xantia'er stilles i "sport" indstilling, eller er det kun Activa'en?

Hvor ligger Citroen prismæssigt i reservedele?

Er der noget man skal kigge efter når man køber en?
(Her tænker jeg på hvad som helst)

Jeg tror det var det, jeg håber der er nogen som ved lidt om det... :D
Brugeravatar
Tiis
Medlem
Indlæg: 114
Tilmeldt: 24 dec 2003, 12:49
Geografisk sted: Hedehusene

Re: Lidt forskellige spørgsmål omkring Citroen Xantia

#2 Indlæg af Tiis »

HellRaizher skrev:Hej

Da jeg har i tankerne at købe en Citroen Xantia har jeg lige et par spørgsmål om den.

Er alle Xantia'er galvaniseret?

Er Citroen Xantia'ens automatgear kasse noget værd, kan den holde?
(Har nemli en svaghed for automatgear)

Har både 1.8 og 2.0 liters motorene multipoint injection?

Er der noget at være ekstra opmærksom på med hensyn til den hydrauliske undervogn?

Kan alle Xantia'er stilles i "sport" indstilling, eller er det kun Activa'en?

Hvor ligger Citroen prismæssigt i reservedele?

Er der noget man skal kigge efter når man køber en?
(Her tænker jeg på hvad som helst)

Jeg tror det var det, jeg håber der er nogen som ved lidt om det... :D




Tjaa. nogle af tingene kan jeg svare på.

Det er kun activa'en der har den indstilling, både 1,8 og 2,0 køre med multipoint.
Hvis den er fra 1993-94 kan den have et prob. med et hyd. rør til h. forhjul. (det er som regl blevet ændret), ud over det køre den m. 1 kreds pumpe, hvor de nyerer har 2 kreds.

Eks. koster Gas kugler ca. 200,- stk.
På activa mener jeg der er 8

Så vit jeg ved er de alle galv.

Jeg syntes ikke de er spec. dyre i stumper i forhold til så meget andet!

Nogle modeller kan bruge en del olie, har dog ikk selv oplevet det

håber det ku' hjælpe

Mvh. Martin
Mvh. Martin

TDI Power
Carsten 205 GTI 1,9 T
Mester Medlem
Indlæg: 529
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Them
Kontakt:

#3 Indlæg af Carsten 205 GTI 1,9 T »

Jeg mener nu at alle Xantia'er har den "sports" knap - Den sidder nede ved håndbremsen i de gamle, og oppe ved rattet i Xantia Mrk2.

De fåes med en del motorer på 1,8, og 2,0 L., jeg ridser kort op, men er ikke 100% sikker på alle motor koderne og effekt opgivelserne, da pug og citroen i visse tilfælde opgiver samme motor lidt forskelligt.

1,8 8v (XU7JP) 103 HK - Eller (XU7JB) 90 HK
1,8 16v (XU7JP4) 112 HK
2,0 8v (XU10J2) 123 HK
2,0 8v Turbo (XU10J2TE) 147 HK
Gl. 2,0 16v ((XU10J4) 155 HK
Ny 2,0 16v (XU10J4R) 135 HK
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]
Brugeravatar
Tiis
Medlem
Indlæg: 114
Tilmeldt: 24 dec 2003, 12:49
Geografisk sted: Hedehusene

#4 Indlæg af Tiis »

Carsten 205 GTI 1,9 T skrev:Jeg mener nu at alle Xantia'er har den "sports" knap - Den sidder nede ved håndbremsen i de gamle, og oppe ved rattet i Xantia Mrk2.




Jamen så mangler min... :lol:

Det er kun activa'en der har den knap!!


Martin
Mvh. Martin

TDI Power
Brugeravatar
Tiis
Medlem
Indlæg: 114
Tilmeldt: 24 dec 2003, 12:49
Geografisk sted: Hedehusene

#5 Indlæg af Tiis »

Carsten 205 GTI 1,9 T skrev:Jeg mener nu at alle Xantia'er har den "sports" knap - Den sidder nede ved håndbremsen i de gamle, og oppe ved rattet i Xantia Mrk2.

De fåes med en del motorer på 1,8, og 2,0 L., jeg ridser kort op, men er ikke 100% sikker på alle motor koderne og effekt opgivelserne, da pug og citroen i visse tilfælde opgiver samme motor lidt forskelligt.

1,8 8v (XU7JP) 103 HK - Eller (XU7JB) 90 HK
1,8 16v (XU7JP4) 112 HK
2,0 8v (XU10J2) 123 HK
2,0 8v Turbo (XU10J2TE) 147 HK
Gl. 2,0 16v ((XU10J4) 155 HK
Ny 2,0 16v (XU10J4R) 135 HK



Jamen så mangler min! :lol:

Det er kun atciva'en der har den!

Martin
Mvh. Martin

TDI Power
HellRaizher
Junior Medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 12 jan 2004, 18:06
Geografisk sted: Sjælland.

#6 Indlæg af HellRaizher »

Hvordan har de det egentligt med vindstøj + dækstøj ved relativt høje hastigheder?

Kan man masse en 18" fælg med 225 på sådan en?

Er der fornuftigt nær + fjernlys på om natten / aften?
HellRaizher
Junior Medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 12 jan 2004, 18:06
Geografisk sted: Sjælland.

#7 Indlæg af HellRaizher »

Kan den tage mere end 225 i dæk bredde?
HellRaizher
Junior Medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 12 jan 2004, 18:06
Geografisk sted: Sjælland.

#8 Indlæg af HellRaizher »

Var der forøvrigt nogen som vidste om deres automatgearkasse kan holde?
Carsten 205 GTI 1,9 T
Mester Medlem
Indlæg: 529
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Them
Kontakt:

#9 Indlæg af Carsten 205 GTI 1,9 T »

@ Tiis, hvilken motor er der da i din ?!

@ HellRaizher, De er forholdsvis lydløse. En makker har en 2,0 T og den hører man knapt ved 180 km/t[/quote]
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]
Brugeravatar
Tiis
Medlem
Indlæg: 114
Tilmeldt: 24 dec 2003, 12:49
Geografisk sted: Hedehusene

#10 Indlæg af Tiis »

-Carsten

det er alm. 1,8

Min tidligere 2,0t activa havde den knap.

Men de Xantia jeg kender (familie, venner) har ikke den knap!


Martin
Mvh. Martin

TDI Power
Besvar