Hjælp ... Er mit olietryk langt nede ... ???
Redaktør: Moderatorer
-
Anders Pedersen
- Medlem
- Indlæg: 158
- Tilmeldt: 17 okt 2003, 00:01
- Geografisk sted: Sydsjælland
Hjælp ... Er mit olietryk langt nede ... ???
Har en Ford Escort RS Turbo fra 87
Er målt til 177 hk. med en bar ændring på 1bar og en chipning..
Jeg har lige invisteret i et olietryksmanometer og kan se at den ved kold start er på ca. 3 ( Lidt under 3 bar )
Men når den bliver varm og olien får en temp på ca. 80 - 90 grader falder mit tryk helt ned til 0,5 bar ..
Mit spørgsmål er så .. hvad viser jeres bartryk når motoren er varm og har den temp ???
Ford... siger at når den type bil er varm og omd. er 2000 så skal trykket være 2,8 der er min max 1,5-Bar ved fuld gas er den ca. 2
Syntet det er lige lidt nok..
Nogle råd ??? og hvad viser jeres ??????
Er målt til 177 hk. med en bar ændring på 1bar og en chipning..
Jeg har lige invisteret i et olietryksmanometer og kan se at den ved kold start er på ca. 3 ( Lidt under 3 bar )
Men når den bliver varm og olien får en temp på ca. 80 - 90 grader falder mit tryk helt ned til 0,5 bar ..
Mit spørgsmål er så .. hvad viser jeres bartryk når motoren er varm og har den temp ???
Ford... siger at når den type bil er varm og omd. er 2000 så skal trykket være 2,8 der er min max 1,5-Bar ved fuld gas er den ca. 2
Syntet det er lige lidt nok..
Nogle råd ??? og hvad viser jeres ??????
-
mikRST
- Senior Medlem
- Indlæg: 310
- Tilmeldt: 27 jul 2003, 19:00
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
-
Anders Pedersen
- Medlem
- Indlæg: 158
- Tilmeldt: 17 okt 2003, 00:01
- Geografisk sted: Sydsjælland
-
mikRST
- Senior Medlem
- Indlæg: 310
- Tilmeldt: 27 jul 2003, 19:00
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
-
mikRST
- Senior Medlem
- Indlæg: 310
- Tilmeldt: 27 jul 2003, 19:00
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
-
svan
kender godt problematikken med de satans olietryks ure, som tidligere beskrevet nærmest i en doktorafhandling, har jeg prøvet ikke mindre end 3 ure, alle 3 fra EQUUS, 2stk med fuld skala og et med halv skala, alle 3 af typen med trykdåse monteret ved olieindikatoren, den med halv skala sagde ca 6 bar med kold motor, de to andre sagde ca syv bar, alle tre faldt til 0 bar, ja der står NUL, når motoren blev varm og så burde lampen jo lyse da den tænder ved 0.3, efter at have lavet en prøve med et rigtigt værkstedsur med væske kan jeg kun konstatere at den type med trykdåse absolut kun er til sjov, hvis man da synes at det er sjovt at se en nål danse op og ned, det væskefyldte sagde 1.0 bar i tomgang og 2,9 bar ved 2000 RPM hvilket passer meget godt med med Ford's oplysninger.
Har en kammerat som har et VDO ur også af typen med trykdåse, det står og danser mellem 1.5 og 2 bar i tomgang.
Prøv lige at få lavet en test med et ordentligt ur inden du går i gang med at skifte oliepumper og lejer osv i lange baner, det er surt at lægge en masse arbejde i noget som måske ikke fejler noget.
Go fornøjelse og lad os høre hvad du finder ud af.
MVH
Svan
Har en kammerat som har et VDO ur også af typen med trykdåse, det står og danser mellem 1.5 og 2 bar i tomgang.
Prøv lige at få lavet en test med et ordentligt ur inden du går i gang med at skifte oliepumper og lejer osv i lange baner, det er surt at lægge en masse arbejde i noget som måske ikke fejler noget.
Go fornøjelse og lad os høre hvad du finder ud af.
MVH
Svan
-
Danielsito
- Senior Medlem
- Indlæg: 253
- Tilmeldt: 03 okt 2003, 12:05
- Geografisk sted: Malmö, Sverige
- Kontakt:
At olietryksmålere med trykdåse ikke er til noget, passer nu ikke helt. MANGE nøjagtige trykstransmittere (ikke kun i biler) fungerer sådan. Men det er selvfølgelig forskelligt hvordan membranen er lavet.
Men man SKAL være opmærksom på den svingende kvalitet fra forskellige producenter.
Og selvfølgelig som Svan siger, kontrollere trykket med et væskefyldt manometer. Også selv om man mener at man har købt noget ordentligt grej.
Men man SKAL være opmærksom på den svingende kvalitet fra forskellige producenter.
Og selvfølgelig som Svan siger, kontrollere trykket med et væskefyldt manometer. Også selv om man mener at man har købt noget ordentligt grej.
...Daniel Slater 
-
Anders Pedersen
- Medlem
- Indlæg: 158
- Tilmeldt: 17 okt 2003, 00:01
- Geografisk sted: Sydsjælland
Jeg vil nu ik sige jeg ikke har "udstyret" i orden .. jeg køre med VDO
Jeg vil da prøve at få lavet det test i snakker om .. sidder nemlig og tænker på om det kan være mine olietyve som er slidte så den ikke har det tryk den skal have har også fået at vide jeg skal gå op i 10/50 olie mener jeg det var .. den den type biler bliver meget varme og derfor kræver en olie der er til det .. ved det ik..
Min olie lampe lyser ik når den er ved de der 0,5bar
Men ja! den der test er sku noget jeg vil gøre.. lyder som en god ide...
Jeg vil da prøve at få lavet det test i snakker om .. sidder nemlig og tænker på om det kan være mine olietyve som er slidte så den ikke har det tryk den skal have har også fået at vide jeg skal gå op i 10/50 olie mener jeg det var .. den den type biler bliver meget varme og derfor kræver en olie der er til det .. ved det ik..
Min olie lampe lyser ik når den er ved de der 0,5bar
Men ja! den der test er sku noget jeg vil gøre.. lyder som en god ide...
-
Minilars
- Mester Medlem
- Indlæg: 837
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
- Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
- Kontakt:
hej anders.. det kan ikke være dine olietyve det er galt med.. de har ikke noget med trykket at gøre.. de sørger bare for at der ikke render olie ned langs ventilen, så den afbrænder det..
Venlig hilsen Lars
Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk