Benzinslange fra tanken?
Redaktør: Moderatorer
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
Benzinslange fra tanken?
Lad os forestille os at jeg vil hive 300 hk ud af en bil. hvor meget benzin skal pumpen så ca levere pr min og hvor tyk skal benzin slangen fra tanken være? 6mm inderdiameter? ved at 8 mm i inderdiameter er lidt i overkanten...
på forhånd tak
venlig hilsen
Lasse
på forhånd tak
venlig hilsen
Lasse
Brap brap brap...


-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
1600ml ca som minimum! Men sådan en pumpe kan jo kervavicerer(eller hvordan det nu staves) så derfor skal den være RIGELIG stor fra tanken til pumpen jo. 6mm er ALT for lidt...
Hvis det er fra pumpen til motoren du mener så er må den jo gerne være lidt mindre. Ved ikke lige HVOR stor, men vil da tro at 6 - 8mm kan gøre det som du selv er inde på.
v/h christian
Hvis det er fra pumpen til motoren du mener så er må den jo gerne være lidt mindre. Ved ikke lige HVOR stor, men vil da tro at 6 - 8mm kan gøre det som du selv er inde på.
v/h christian
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
den skal vel være en 14-16mm det er normalt ihvertfald... husk lige at sige at det er en 4 cylindret lasse det har jo også lidt at sige om hvor mange håndbrusere der skal leve maden...

Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
- JBO
- Mester Medlem
- Indlæg: 668
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
- Kontakt:
Hey lasse
Er det din uno du er ved og lave, du vil hive 300 hk ud af?
Her er et link til hvad der skal laves for og nå 300 hk, det omhandler godt nok en Punto, men det er jo samme motor
http://www.puntopower.com/piasini.html
Er det din uno du er ved og lave, du vil hive 300 hk ud af?
Her er et link til hvad der skal laves for og nå 300 hk, det omhandler godt nok en Punto, men det er jo samme motor
http://www.puntopower.com/piasini.html
Jonas Olsen
Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...
Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Suge side pumpe mellem 12-14 mm min. Pumpen suger ekstremt dårligt.
tryk soden mellem 8, og 10 mm. hvis det er kobberrør er den indvendige diameter mindre end stålrør.
returløbet = fremløbet?
Jeg har selv opgraderet mit fremløb med 2 mm og har ikke kunne måle nogen trykforskel, statisk, så det stiller jeg mig lidt tvivelnde over for, sålænge der ikke er en mega restriktion på returløbet burde det ikke have nogen indvirken.
Der findes flere fabriksmonterede systemer med et 2 mm mindre returløb, end fremløb.
MVH
Morten
tryk soden mellem 8, og 10 mm. hvis det er kobberrør er den indvendige diameter mindre end stålrør.
returløbet = fremløbet?
Jeg har selv opgraderet mit fremløb med 2 mm og har ikke kunne måle nogen trykforskel, statisk, så det stiller jeg mig lidt tvivelnde over for, sålænge der ikke er en mega restriktion på returløbet burde det ikke have nogen indvirken.
Der findes flere fabriksmonterede systemer med et 2 mm mindre returløb, end fremløb.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
-
Dagooz
- Senior Medlem
- Indlæg: 450
- Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
- Geografisk sted: Vejle
lqs skrev:lav den 8mm og husk at retur skal være mindst lige så stor. skal der gas på? MVH. søren
Se nu undrer det mig jo lidt at du siger returen skal være lige så stor... Har selv rodet en del med at pille slanger fra og til på min tank og har fået det indtryk at der da ikke er synderligt stor tryk på denne...
Marc
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Nej, der er jo ikke "tryk" på returen, derfor skal den være så stor som muligt, for at benzinen kan flyde frit tilbage.....
Hvis du har modstand i returen, så får du trykforskelle som påvirker din indsprøjtning, og det er ikke godt!!
Lidt ligesom hvis du har en dårlig stelforbindelse til en forlygtepære.
4mm kvadrat og relæstyring frem til pæren er OK, men hvis stelledningen er irret, hvor meget lys har du så???
Hvis du har modstand i returen, så får du trykforskelle som påvirker din indsprøjtning, og det er ikke godt!!
Lidt ligesom hvis du har en dårlig stelforbindelse til en forlygtepære.
4mm kvadrat og relæstyring frem til pæren er OK, men hvis stelledningen er irret, hvor meget lys har du så???
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..