K: Knast kit til RST
Redaktør: Moderatorer
-
Jakob...
-
Jakob Hansen
- Mester Medlem
- Indlæg: 533
- Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
- Geografisk sted: Kgs. Lyngby
- Kontakt:
-
2fat2fly
- Mester Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Fyn
Jakob Hansen skrev:Jakob... skrev:Det kostede 2200+moms.
Så havde jeg brugt pengene på en Kent eller Piper kanst i stedet... De koster stort set det samme...
Men det er sikkert prisen hvis man køber originalt og uden rabat.
Ja sådan noget U,org er meget godt til hvis du vil have en turbo der lyser rødt
-
CasperR
- Medlem
- Indlæg: 140
- Tilmeldt: 27 sep 2003, 11:22
- Kontakt:
Jakob Hansen skrev:Jakob... skrev:Det kostede 2200+moms.
Så havde jeg brugt pengene på en Kent eller Piper kanst i stedet... De koster stort set det samme...
Men det er sikkert prisen hvis man køber originalt og uden rabat.
Problemet er bare at kvaliteten er utrolig lav på piper og kent knaster pt.. det er ikke usædvanligt at de går i stykker efter 5-8k km.
Imo ville jeg vælge en newman med standard turbo og standard knast hvis jeg havde større turbo.
89' RST
-
Jakob...
-
Danny Salling
- Mester Medlem
- Indlæg: 931
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Vestsjælland
Kørte 25.000km i min xr3i med 285* piper knast kit, og der var ingen problemer der. Det eneste der gjorde at jeg ikke kunne kører i min xr3i lige pludselig var at mine plejlejer satte sig, det vil sige to af dem, så det var ikke et pænt syn der mødte mig da jeg rev bundkaret af. Men for at vende tilbage vil jeg sige at piper er udemærket, har ikke selv haft problemmer med det/dem
-
Jakob Hansen
- Mester Medlem
- Indlæg: 533
- Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
- Geografisk sted: Kgs. Lyngby
- Kontakt:
Jakob... skrev:Jakob Hansen: Jeg havde sikkert også valgt noget andet, hvis jeg havde haft tid, men hvad gør man når den gamle knast giver op, en Fredag eftermiddag og skal på ferie dagen efter.
Så kan jeg godt se at man bliver nødt til at handle hurtigt. Men under andre omstændigheder have jeg valgt den lidt skarpere knast. Iøvrigt har jeg aldrig hørt noget om at uorginale (herunder Piper og Kent) knaster skulle være mindre holdbare end originale knaster.
CVH motoren er jo kendt for at kunne æde en knast på 50.000 km - så jeg ville ikke være betænkelig med at montere en Kent eller Piper knast.
Men jeg ved tilgengæld også at den originale knast fra Ford kan klare op til ganske mange heste, så det er kun når man snakker seriøse heste i en RS turbo at det for alvor giver en forskel af montere den skarpe knast.
Bl.a. kørte fabriks Gr. A turbo Escorterne med oroginal knast og de ydede mellem 220 og 270 hk...
