Hald79 skrev:
Hejsa........
du skal lige være opmærksom at antallet af huller til at holde svinghjulet IKKE er det samme på en 1,8 og en C20XE.
Man kan anvende svinghjulet fra en 1,8 sammen med resten af koblingen fra en C20XE men så skal den lige drejes lidt af således man ændre diameter på anlægsfladen fra 215mm til 230mm..... (jeg gjorde det selv dengang jeg skulle bygge min, da det ikke er til at finde en anstændig kobling til en 1,8 )
hvor meget vil du sænke komprissionen? hvis du blot monterer en 1,8 krumtap kommer du ned på ca. 7:1.
Det skulle da ikke blive et problem med at stempelringene kommer til at "hoppe" over de gamle kanter da slaglængten bliver korter!
MVH Jens Hald
Den gamle 1.6 (sh) motor køre da hvist med samme krumtap, har da hvist en du må få. men tror nu jeg ville vælge en anden måde at sænke Comp på måske med 2skt Z20let ståltoppakninger mener ikke de koster meget måske 300kr