Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 23 maj 2025, 22:33

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 06 maj 2005, 19:03 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 07 feb 2004, 18:28
Indlæg: 59
Geografisk sted: Thisted
Mener at den kan bruges til at sænke kompression i en C20XE, pga den kortere slaglængde. Ret mig hvis jeg tager fejl.

_________________
Opel Astra Gsi 16v
Opel Kadett Gsi 16v
Toyota Hilux 2 wd, nu med landcruiser motor og 1,8 bar i tryk... Så længe det vare...


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 maj 2005, 21:40 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
det lyder rigtig nok, men hvorfor gå ned i volume?
Du kan også rende ind i problemer med holdbarheden, da stempelringene nu skal "hoppe" over de gamle slidkanter.
Var det ikke bedre med en tykkere/flere toppakninger eller få drejet lidt af stemplerne?

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 maj 2005, 09:19 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 278
Geografisk sted: midtjylland
Hejsa........
du skal lige være opmærksom at antallet af huller til at holde svinghjulet IKKE er det samme på en 1,8 og en C20XE.

Man kan anvende svinghjulet fra en 1,8 sammen med resten af koblingen fra en C20XE men så skal den lige drejes lidt af således man ændre diameter på anlægsfladen fra 215mm til 230mm..... (jeg gjorde det selv dengang jeg skulle bygge min, da det ikke er til at finde en anstændig kobling til en 1,8 )

hvor meget vil du sænke komprissionen? hvis du blot monterer en 1,8 krumtap kommer du ned på ca. 7:1.


Det skulle da ikke blive et problem med at stempelringene kommer til at "hoppe" over de gamle kanter da slaglængten bliver korter!

MVH Jens Hald

_________________
Http://www.boost-it.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 maj 2005, 11:02 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Hald79 skrev:
Hejsa........
du skal lige være opmærksom at antallet af huller til at holde svinghjulet IKKE er det samme på en 1,8 og en C20XE.

Man kan anvende svinghjulet fra en 1,8 sammen med resten af koblingen fra en C20XE men så skal den lige drejes lidt af således man ændre diameter på anlægsfladen fra 215mm til 230mm..... (jeg gjorde det selv dengang jeg skulle bygge min, da det ikke er til at finde en anstændig kobling til en 1,8 )

hvor meget vil du sænke komprissionen? hvis du blot monterer en 1,8 krumtap kommer du ned på ca. 7:1.


Det skulle da ikke blive et problem med at stempelringene kommer til at "hoppe" over de gamle kanter da slaglængten bliver korter!

MVH Jens Hald

Den gamle 1.6 (sh) motor køre da hvist med samme krumtap, har da hvist en du må få. men tror nu jeg ville vælge en anden måde at sænke Comp på måske med 2skt Z20let ståltoppakninger mener ikke de koster meget måske 300kr


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 maj 2005, 18:58 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 07 feb 2004, 18:28
Indlæg: 59
Geografisk sted: Thisted
Det var nu også bare for at lave en billig løsning på at sænke kompression, nu hvor motoren alligevel er adskilt.
Jeg er ikke rigtig klar over om der kan drejes så meget af de orginale stempler. Mener at de er smedede i sådan en?
Ville gerne ned på 7,5-8:1 i komp.
Har også tænkt på at få fræst noget af plejlstængerne.
Jeg ved ikke hvilken af løsningerne der er bedst?

_________________
Opel Astra Gsi 16v
Opel Kadett Gsi 16v
Toyota Hilux 2 wd, nu med landcruiser motor og 1,8 bar i tryk... Så længe det vare...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 maj 2005, 22:08 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
sorry, i har ret med hensyn til kanten, det er ved større slaglængde... :oops:
Men ville da også gå efter løsningen med toppakning.

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel: krumtap
Indlæg: 08 maj 2005, 22:00 
hvis du evt kan bruge en krumtap fra en 1.6sh motor har jeg sådan en stående :)


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team