K: Krumtap fra 1.8 Ohc (opel)
Redaktør: Moderatorer
-
Brian BK
- Junior Medlem
- Indlæg: 59
- Tilmeldt: 07 feb 2004, 18:28
- Geografisk sted: Thisted
K: Krumtap fra 1.8 Ohc (opel)
Mener at den kan bruges til at sænke kompression i en C20XE, pga den kortere slaglængde. Ret mig hvis jeg tager fejl.
Opel Astra Gsi 16v
Opel Kadett Gsi 16v
Toyota Hilux 2 wd, nu med landcruiser motor og 1,8 bar i tryk... Så længe det vare...
Opel Kadett Gsi 16v
Toyota Hilux 2 wd, nu med landcruiser motor og 1,8 bar i tryk... Så længe det vare...
-
Slavteren
- Mester Medlem
- Indlæg: 1320
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
- Geografisk sted: Maribo
- Kontakt:
-
Hald79
- Senior Medlem
- Indlæg: 278
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: midtjylland
- Kontakt:
Hejsa........
du skal lige være opmærksom at antallet af huller til at holde svinghjulet IKKE er det samme på en 1,8 og en C20XE.
Man kan anvende svinghjulet fra en 1,8 sammen med resten af koblingen fra en C20XE men så skal den lige drejes lidt af således man ændre diameter på anlægsfladen fra 215mm til 230mm..... (jeg gjorde det selv dengang jeg skulle bygge min, da det ikke er til at finde en anstændig kobling til en 1,8 )
hvor meget vil du sænke komprissionen? hvis du blot monterer en 1,8 krumtap kommer du ned på ca. 7:1.
Det skulle da ikke blive et problem med at stempelringene kommer til at "hoppe" over de gamle kanter da slaglængten bliver korter!
MVH Jens Hald
du skal lige være opmærksom at antallet af huller til at holde svinghjulet IKKE er det samme på en 1,8 og en C20XE.
Man kan anvende svinghjulet fra en 1,8 sammen med resten af koblingen fra en C20XE men så skal den lige drejes lidt af således man ændre diameter på anlægsfladen fra 215mm til 230mm..... (jeg gjorde det selv dengang jeg skulle bygge min, da det ikke er til at finde en anstændig kobling til en 1,8 )
hvor meget vil du sænke komprissionen? hvis du blot monterer en 1,8 krumtap kommer du ned på ca. 7:1.
Det skulle da ikke blive et problem med at stempelringene kommer til at "hoppe" over de gamle kanter da slaglængten bliver korter!
MVH Jens Hald
-
2fat2fly
- Mester Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Fyn
Hald79 skrev:Hejsa........
du skal lige være opmærksom at antallet af huller til at holde svinghjulet IKKE er det samme på en 1,8 og en C20XE.
Man kan anvende svinghjulet fra en 1,8 sammen med resten af koblingen fra en C20XE men så skal den lige drejes lidt af således man ændre diameter på anlægsfladen fra 215mm til 230mm..... (jeg gjorde det selv dengang jeg skulle bygge min, da det ikke er til at finde en anstændig kobling til en 1,8 )
hvor meget vil du sænke komprissionen? hvis du blot monterer en 1,8 krumtap kommer du ned på ca. 7:1.
Det skulle da ikke blive et problem med at stempelringene kommer til at "hoppe" over de gamle kanter da slaglængten bliver korter!
MVH Jens Hald
Den gamle 1.6 (sh) motor køre da hvist med samme krumtap, har da hvist en du må få. men tror nu jeg ville vælge en anden måde at sænke Comp på måske med 2skt Z20let ståltoppakninger mener ikke de koster meget måske 300kr
-
Brian BK
- Junior Medlem
- Indlæg: 59
- Tilmeldt: 07 feb 2004, 18:28
- Geografisk sted: Thisted
Det var nu også bare for at lave en billig løsning på at sænke kompression, nu hvor motoren alligevel er adskilt.
Jeg er ikke rigtig klar over om der kan drejes så meget af de orginale stempler. Mener at de er smedede i sådan en?
Ville gerne ned på 7,5-8:1 i komp.
Har også tænkt på at få fræst noget af plejlstængerne.
Jeg ved ikke hvilken af løsningerne der er bedst?
Jeg er ikke rigtig klar over om der kan drejes så meget af de orginale stempler. Mener at de er smedede i sådan en?
Ville gerne ned på 7,5-8:1 i komp.
Har også tænkt på at få fræst noget af plejlstængerne.
Jeg ved ikke hvilken af løsningerne der er bedst?
Opel Astra Gsi 16v
Opel Kadett Gsi 16v
Toyota Hilux 2 wd, nu med landcruiser motor og 1,8 bar i tryk... Så længe det vare...
Opel Kadett Gsi 16v
Toyota Hilux 2 wd, nu med landcruiser motor og 1,8 bar i tryk... Så længe det vare...
-
Slavteren
- Mester Medlem
- Indlæg: 1320
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
- Geografisk sted: Maribo
- Kontakt: