K: Krumtap fra 1.8 Ohc (opel)

Genbrug af stumper

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brian BK
Junior Medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 07 feb 2004, 18:28
Geografisk sted: Thisted

K: Krumtap fra 1.8 Ohc (opel)

#1 Indlæg af Brian BK »

Mener at den kan bruges til at sænke kompression i en C20XE, pga den kortere slaglængde. Ret mig hvis jeg tager fejl.
Opel Astra Gsi 16v
Opel Kadett Gsi 16v
Toyota Hilux 2 wd, nu med landcruiser motor og 1,8 bar i tryk... Så længe det vare...
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#2 Indlæg af Slavteren »

det lyder rigtig nok, men hvorfor gå ned i volume?
Du kan også rende ind i problemer med holdbarheden, da stempelringene nu skal "hoppe" over de gamle slidkanter.
Var det ikke bedre med en tykkere/flere toppakninger eller få drejet lidt af stemplerne?
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
Hald79
Senior Medlem
Indlæg: 278
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: midtjylland
Kontakt:

#3 Indlæg af Hald79 »

Hejsa........
du skal lige være opmærksom at antallet af huller til at holde svinghjulet IKKE er det samme på en 1,8 og en C20XE.

Man kan anvende svinghjulet fra en 1,8 sammen med resten af koblingen fra en C20XE men så skal den lige drejes lidt af således man ændre diameter på anlægsfladen fra 215mm til 230mm..... (jeg gjorde det selv dengang jeg skulle bygge min, da det ikke er til at finde en anstændig kobling til en 1,8 )

hvor meget vil du sænke komprissionen? hvis du blot monterer en 1,8 krumtap kommer du ned på ca. 7:1.


Det skulle da ikke blive et problem med at stempelringene kommer til at "hoppe" over de gamle kanter da slaglængten bliver korter!

MVH Jens Hald
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#4 Indlæg af 2fat2fly »

Hald79 skrev:Hejsa........
du skal lige være opmærksom at antallet af huller til at holde svinghjulet IKKE er det samme på en 1,8 og en C20XE.

Man kan anvende svinghjulet fra en 1,8 sammen med resten af koblingen fra en C20XE men så skal den lige drejes lidt af således man ændre diameter på anlægsfladen fra 215mm til 230mm..... (jeg gjorde det selv dengang jeg skulle bygge min, da det ikke er til at finde en anstændig kobling til en 1,8 )

hvor meget vil du sænke komprissionen? hvis du blot monterer en 1,8 krumtap kommer du ned på ca. 7:1.


Det skulle da ikke blive et problem med at stempelringene kommer til at "hoppe" over de gamle kanter da slaglængten bliver korter!

MVH Jens Hald

Den gamle 1.6 (sh) motor køre da hvist med samme krumtap, har da hvist en du må få. men tror nu jeg ville vælge en anden måde at sænke Comp på måske med 2skt Z20let ståltoppakninger mener ikke de koster meget måske 300kr
Brian BK
Junior Medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 07 feb 2004, 18:28
Geografisk sted: Thisted

#5 Indlæg af Brian BK »

Det var nu også bare for at lave en billig løsning på at sænke kompression, nu hvor motoren alligevel er adskilt.
Jeg er ikke rigtig klar over om der kan drejes så meget af de orginale stempler. Mener at de er smedede i sådan en?
Ville gerne ned på 7,5-8:1 i komp.
Har også tænkt på at få fræst noget af plejlstængerne.
Jeg ved ikke hvilken af løsningerne der er bedst?
Opel Astra Gsi 16v
Opel Kadett Gsi 16v
Toyota Hilux 2 wd, nu med landcruiser motor og 1,8 bar i tryk... Så længe det vare...
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#6 Indlæg af Slavteren »

sorry, i har ret med hensyn til kanten, det er ved større slaglængde... :oops:
Men ville da også gå efter løsningen med toppakning.
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
jimmi

krumtap

#7 Indlæg af jimmi »

hvis du evt kan bruge en krumtap fra en 1.6sh motor har jeg sådan en stående :)
Besvar