Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 09 jul 2025, 16:37

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Geografisk sted: kolding
hej henrik har du evt msn da det er lidt nemmere

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fredericia
Excess skrev:
Nissan 200sx passer ikke manifold med din, ihvertfald ikke sr20det.
Den motor du har er en Ga16de eller ga16ds sikkert. Grunden til du kan tro det er at nogle af de amerikanske modeller af 200sx er lavet med ga16xx motoren og derfor kunne man umidelbart godt tro det :) Men Manifolderne passer ikke fra sr20det til til ga16xx. Jeg er igang med samme projekt, medmindre jeg skifter bil. Det du skal gøre er selvfølgelig sænke kompressionen som du selv er inde på, tykkere pakning eller få drejet noget af dine stempler. konvtere til indsprøjtning hvis du har Ga16ds motoren. finde en motorstyring som fx Megasquirt da det er en meget vigtig ting at kunne hente hjælp hurtigt og det kan du herinde. udover det skal du finde dig en turbo og nogle dyser, du skal have lavet et udstødningsystem fra turbo og ud i 2.5-3". hvis du selv kan lave det meste kan du nok gøre det for 15-20.000kr. Det er alt det her du skal lave fpr at ramme de 200hk. hvis mindre kan gøre det er der selvfølgelig ting du ikke beøver at optmere. hvilken bil skal den i?

Mvh Jon Danielsen

Nu findes en nissan sunny jo også med en ca16de motor og den passer manifold samme med nissan 200sx med ca18det motor

->bjarkeherning

Som du selv siger er det nemmere at ligge 1.8 turbo motoren i...... og billigere, end hvis du selv vil bore den anden op..... desuden holder den til 350hk hvis, benzin og tænding er justeret korrekt.

Titel:
Medlem

hejsa mads
har du ikk en msn vi kan snakke lidt over

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
En starlet intercooler flower MAX 160 hk, så den skal du ikke bruge hvis den skal have 200 hk.

Hehe, henrik jeg tog det ikke så tungt. Man kan jo tage fejl :wink:

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Medlem

hmm jamen den turbo jeg er blevet tilbudt er fra en ford p100 2.3 diesel
også den cooler der
det vil sige jeg vil aldrig kunne få mere end omkring 160 hk ud af det ???
hmm hvorfor en billig turbo vil i anbefale så til mit lille projekt ??
og hvor meget skal jeg tage af mine stempler ???
og kan jeg evt nøjes med en benzin trykregulator ?
den er jo født med lambda sonde der sidder ihvertfal en sonde i toppen en udstødning manifold
og ved godt jeg nok skal have 4 større dyser

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordvestjylland
bjarkeherning skrev:
også den cooler der
den er jo født med lambda sonde der sidder ihvertfal en sonde i toppen en udstødning manifold

Uden du nu skal føle dig stødt :wink:

Tror jeg du skal sætte dig ned nogle timer eller 10, med et par sodavand og noget guf og bladre lidt rundt her på forummet :reading:

Det er fyldt med mange informationer, links osv osv om det ene og andet. Når du så selv har fået lidt mere viden om trykladning, tænding, og kommpresionsforhold, benzinblanding, og hvorfor dit og hvorfor dat, og hvorfor gør man lige sådan nogen gange osv osv, vil du ha meget nemmere ved, at forstå det folk skriver til dig.

Titel:
Medlem

Hej jeg har en Garett T2525 (fra 200SX) som passer på din!!

Fang mig på 4052 0029

Hilsen Mads

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Ole.. skrev:
bjarkeherning skrev:
også den cooler der

Uden du nu skal føle dig stødt :wink:

Tror jeg du skal sætte dig ned nogle timer eller 10, med et par sodavand og noget guf og bladre lidt rundt her på forummet :reading:

Det er fyldt med mange informationer, links osv osv om det ene og andet. Når du så selv har fået lidt mere viden om trykladning, tænding, og kommpresionsforhold, benzinblanding, og hvorfor dit og hvorfor dat, og hvorfor gør man lige sådan nogen gange osv osv, vil du ha meget nemmere ved, at forstå det folk skriver til dig.

Vil give ole ret, brug nogle timer på dette forum, og på www.powerpage.dk der er nogen gode aktikler som sætter en ind i tingene.
Jeg kan se du er lastvogns mekaniker. Hør dine svende ad hvis der er noget du er i tvivl om, det gjordte jeg til at starte med, de kan nemlig også vise dig det i virkeligheden.
Og hvis det går helt galt så kan du jo sprøger her inde. Forsøgte selv engang at smide turbo på min egen bil, med lige så meget erfaring som dig. Det er svært, men efter et par aftener på skolen, så vidste jeg nogen lunde hvad jeg havde gang i.

Held og lykke...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse
Excess skrev:
Nissan 200sx passer ikke manifold med din, ihvertfald ikke sr20det.
Den motor du har er en Ga16de eller ga16ds sikkert. Grunden til du kan tro det er at nogle af de amerikanske modeller af 200sx er lavet med ga16xx motoren og derfor kunne man umidelbart godt tro det :) Men Manifolderne passer ikke fra sr20det til til ga16xx. Jeg er igang med samme projekt, medmindre jeg skifter bil. Det du skal gøre er selvfølgelig sænke kompressionen som du selv er inde på, tykkere pakning eller få drejet noget af dine stempler. konvtere til indsprøjtning hvis du har Ga16ds motoren. finde en motorstyring som fx Megasquirt da det er en meget vigtig ting at kunne hente hjælp hurtigt og det kan du herinde. udover det skal du finde dig en turbo og nogle dyser, du skal have lavet et udstødningsystem fra turbo og ud i 2.5-3". hvis du selv kan lave det meste kan du nok gøre det for 15-20.000kr. Det er alt det her du skal lave fpr at ramme de 200hk. hvis mindre kan gøre det er der selvfølgelig ting du ikke beøver at optmere. hvilken bil skal den i?

Mvh Jon Danielsen

Det er noget vrøvl. Det er en CA16DE maskine med 122hk standart, og motoren er stort set magen til CA18DE og CA18DET. Det er alle 3 bygget på samme blok og top, som bare er boret op til 1,8. Der er så forskel på hvilken type sprøjt de kører med. Kan ikke lige huske i hovedet hva de 2 typer hedder. Motorene er så bygget i 2 "forskellige" modeller. Den ene model er har 4 store ovale porte på indsugningssiden, og den anden har 8 mindre porte hvor der sidder et spjæld i hveranden. Ligsom Toyota´s T-vis system. Den ene model er blevet solgt i Japan og derovre ad, og den anden i europa vist nok.
Altså så passer manifoldet fra en CA18DET perfekt på CA16DE.

Min kammi lavede en gang en 1,6 GTI med manifold fra en 200sx - T25 turbo - og noget benzintryksregulering. Den lavede 155hk på hjulene og gik faktisk rimlig godt. Han har også lavet en en N13 1,8GTI med en CA18DET motor og den gik endnu bedre. Men der var der også gjort lidt mere ud af det. Der var brugt MF2. Ved dog ikke hva den lavede af HK.

Tror sagtens du kan lavede 200hk på din N13 uden at lavé noget ved dine stempler eller sænke komprissionen. Bare du sørger for at den får nok benz og den ikke tændningsbanker.
Det var i hvertfald min plan med min gamle N13. Nåede desværre at sælge den før jeg blev færdig

I took an IQ test and the results were negative.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fredericia
hvis du har mod på og manden vil sende til danmark, så kan du få en billige manifold her (10£)

http://www.sxoc.co.uk/vbb/showthread.php?t=264993

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time