Excess skrev:
Nissan 200sx passer ikke manifold med din, ihvertfald ikke sr20det.
Den motor du har er en Ga16de eller ga16ds sikkert. Grunden til du kan tro det er at nogle af de amerikanske modeller af 200sx er lavet med ga16xx motoren og derfor kunne man umidelbart godt tro det

Men Manifolderne passer ikke fra sr20det til til ga16xx. Jeg er igang med samme projekt, medmindre jeg skifter bil. Det du skal gøre er selvfølgelig sænke kompressionen som du selv er inde på, tykkere pakning eller få drejet noget af dine stempler. konvtere til indsprøjtning hvis du har Ga16ds motoren. finde en motorstyring som fx Megasquirt da det er en meget vigtig ting at kunne hente hjælp hurtigt og det kan du herinde. udover det skal du finde dig en turbo og nogle dyser, du skal have lavet et udstødningsystem fra turbo og ud i 2.5-3". hvis du selv kan lave det meste kan du nok gøre det for 15-20.000kr. Det er alt det her du skal lave fpr at ramme de 200hk. hvis mindre kan gøre det er der selvfølgelig ting du ikke beøver at optmere. hvilken bil skal den i?
Mvh Jon Danielsen
Det er noget vrøvl. Det er en CA16DE maskine med 122hk standart, og motoren er stort set magen til CA18DE og CA18DET. Det er alle 3 bygget på samme blok og top, som bare er boret op til 1,8. Der er så forskel på hvilken type sprøjt de kører med. Kan ikke lige huske i hovedet hva de 2 typer hedder. Motorene er så bygget i 2 "forskellige" modeller. Den ene model er har 4 store ovale porte på indsugningssiden, og den anden har 8 mindre porte hvor der sidder et spjæld i hveranden. Ligsom Toyota´s T-vis system. Den ene model er blevet solgt i Japan og derovre ad, og den anden i europa vist nok.
Altså så passer manifoldet fra en CA18DET perfekt på CA16DE.
Min kammi lavede en gang en 1,6 GTI med manifold fra en 200sx - T25 turbo - og noget benzintryksregulering. Den lavede 155hk på hjulene og gik faktisk rimlig godt. Han har også lavet en en N13 1,8GTI med en CA18DET motor og den gik endnu bedre. Men der var der også gjort lidt mere ud af det. Der var brugt MF2. Ved dog ikke hva den lavede af HK.
Tror sagtens du kan lavede 200hk på din N13 uden at lavé noget ved dine stempler eller sænke komprissionen. Bare du sørger for at den får nok benz og den ikke tændningsbanker.
Det var i hvertfald min plan med min gamle N13. Nåede desværre at sælge den før jeg blev færdig