mertz skrev:
Nej jeg har ikke noget til at skille det af, er det for at pille planet hjulene ud, er det det du skal bruge værktøj til ???
Det torsen spær, er det andre planet hjul med nogle fjedre
Du er tvunget til at "udvide" huset med et stykke specialværktøj, ellers kan du ikke pille "klumpen" eller carrieren ud af huset. Lejerne er forspændte aksialt af huset, så den slipper ikke huset fordi du piller lejeoverfaldene af. (ihvertfald ikke de to jeg har, og OEM GreenManuals siger også det samme)
Torsenspæret er med snekkespær. Slet ingen traditionelle planethjul og fjedre. Stigningen på snekken plus snekkens forspænding er afgørend efor spærreevnen.
Jeg har lige fået mail fra producenten.....han kan ikke helt 100% afgøre hvorfor han mener 588 kun passer 3.73 og opefter, men jeg kan se i arkivet at andre har brugt forgængeren(411) med 3.31. Det _ser ud_ til at volvo blot ændrede tykkelsen på ringhjulet, og beholdt carrieren med samme flange hele vejen igennem.
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!