KONI

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Olivier
Junior Medlem
Geografisk sted: Skårup sydfyn

KONI

#1 Indlæg af Olivier »

Er der nogen der kan fortælle mig hvad forskellen på de røde og de gule KONI støddæmpere er?

Mvh Olivier
Subaru Legacy 2.0 turbo 4WD fra 92 - nu med gearkasse, kobling trækaksler og bagtøj fra impreza sti 98...
BMW Isetta 3-hjulet kabinescooter fra 61 300ccm encylindret firtaktsmotor -yder ca 13 hk hvis de stadig er der... (skal restaureres)
Jesper H
Senior Medlem
Geografisk sted: Sønderjylland

#2 Indlæg af Jesper H »

Mener ikke man kan stille hårdheden på de røde.
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Geografisk sted: Sweden

#3 Indlæg af klyfax »

Rød er fast og Gul er justerbar.
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Slavteren
Mester Medlem
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#4 Indlæg af Slavteren »

ved ikke om det gælder alle konier, men i hvert fald til de gamle civic'er gælder det at de røde er uden gas, og de gule er med gas. og de kan justeres begge 2. dine røde konier kan for øvrigt renoveres og opgraderes til gule.
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
flyby
Medlem

#5 Indlæg af flyby »

er der nogle som kan renovere de gule?
Min den ene bagpå er død. Og jeg har ikke den plastik dims til at justere med, så jeg kan ikke prøve om det bare er det.
Bufas
Senior Medlem
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

#6 Indlæg af Bufas »

flyby skrev:er der nogle som kan renovere de gule?
Min den ene bagpå er død. Og jeg har ikke den plastik dims til at justere med, så jeg kan ikke prøve om det bare er det.

Plastikdims? Er der flere måder at justere dem på? Mine skal bare trækkes helt ud og så skulle de kunne justeres ved at dreje bunden i forhold til toppen af støddæmperen.
Slavteren
Mester Medlem
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#7 Indlæg af Slavteren »

jeg mener at det er koni selv der renoverer dæmperne. de fleste skal vist nok skubbes i bund og så drejes, men hvis den er justerbar udefra kan du sagten bruge en alm tang til at justere med i stedet for koni "hjulet".
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
Dagooz
Senior Medlem
Geografisk sted: Vejle

#8 Indlæg af Dagooz »

Jep der er forskellige måder afhængig af hvilken type dæmper det er. Nogle kan justeres når de stadig er monteret. Andre skal helt eller delvist afmonteres for at justeres. Dem jeg har på unoen skal trykkes i bund og så drejes, så foran skal de afmonteres helt mens man kan nøjes med at løsne dæmperen forneden når der skal justeres bagi :up:
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
Besvar