Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 05 jul 2025, 23:12

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 20 jun 2007, 08:57 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
efterz skrev:
Jeg har rodet en del med at forsøge at få closed loop vha kpa værdier til at fungere, indtil videre er jeg ikke kommet tættere på end end datalog hvor map signalet ligner en sinuskurve der går 15kpa over og under det ønskede tryk.

Jeg kan dog også se, at det er open loop de leger med i tråden der linkes til ovenfor, og jeg kan også klart anbefale dette, det spiller max :up:


Jeg kan ikke tro man ikke kan fjerne dem der Jonas. Hvis man ikke kan fjerne dem i softwaren er jeg sikker på man kan fjerne dem mekansik - Evt. ved at ligge en mekanisk dødtid ind. (Der burde være flere muligheder afhængig af om problemet ligger i en for hurtig eller en for langsom regulering).

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jun 2007, 09:12 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Hvornår regner man med at stumperne lander? Og sender du dem så ud der fra af? Har du en ide om total pris inc. den interne fragt her i landet?

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jun 2007, 12:37 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 apr 2006, 14:29
Indlæg: 140
Hejsa

Jeg har et princip, at jeg ikke sender noget som brev. Hvis nogen ønsker det sendt som brev, så er det helt på eget ansvar. Post Danmark er nogle kæmpe nossehoveder!!!

Som det er nu koster ventilen ca. 300 incl fragt told og moms! minus fragt til din dør.

Sendt med Fedex fra HPF, så leveringen er kun 3-6 dage alt efter om de er i restorder eller ej.

Selve stikke har jeg ikke regnet på! Men det det bliver omkring 65-75 kroner. Hvis ellers ham makkeren på ebay ikke er svær at handle med.

_________________
-Christian Rasmussen-
-Toyota Supra Turbo-
-Folk med begge ben på jorden hænger ikke på træerne-


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jun 2007, 15:12 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Havneren skrev:
[quote

Jeg kan ikke tro man ikke kan fjerne dem der Jonas. Hvis man ikke kan fjerne dem i softwaren er jeg sikker på man kan fjerne dem mekansik - Evt. ved at ligge en mekanisk dødtid ind. (Der burde være flere muligheder afhængig af om problemet ligger i en for hurtig eller en for langsom regulering).


Du kan givet vis fjerne det, det er reelt kun ("kun") et spørgsmål om indregulering.

Finten er at det egentligt er reguleringsteknik på ganske højt plan(ifht personer uden kendskab til reguleringsteknik), og en "trial-n-error" fremangsmåde er en langsommelig proces.

Men, ja, der er en masse tips og tricks der kan bruges. Et af problemerne kan være at WG ventilen allerede fra starten kan være et ustabilt system når lækagen er indsat i systemet.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jun 2007, 17:15 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
HenrikGM skrev:
Havneren skrev:
[quote

Jeg kan ikke tro man ikke kan fjerne dem der Jonas. Hvis man ikke kan fjerne dem i softwaren er jeg sikker på man kan fjerne dem mekansik - Evt. ved at ligge en mekanisk dødtid ind. (Der burde være flere muligheder afhængig af om problemet ligger i en for hurtig eller en for langsom regulering).


Du kan givet vis fjerne det, det er reelt kun ("kun") et spørgsmål om indregulering.

Finten er at det egentligt er reguleringsteknik på ganske højt plan(ifht personer uden kendskab til reguleringsteknik), og en "trial-n-error" fremangsmåde er en langsommelig proces.

Men, ja, der er en masse tips og tricks der kan bruges. Et af problemerne kan være at WG ventilen allerede fra starten kan være et ustabilt system når lækagen er indsat i systemet.


Ja... Jammen jeg er ikke engang sikker på at jeg selv GIDER rode i det (Hvor vor vigtigt er det nu lige for mig?), hvis det ikke kommer til at virke sådan rimeligt hurtigt - MEN ja... Selvfølgelig kan det lade sig gøre!

De forskellige fremgangsmåder der findet til sådan en indregulering - Det er nok vanskeligt at bruge på sådan noget, både fordi reguleringen går så hurigt og fordi du reelt I SOFTWAREN ikke har din integraltid og din dødtid at lege med, men selvfølgelig kan det lade sig gøre, men man skal nok være kreativ med nogle mekanisk i stedet.

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jun 2007, 20:17 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2006, 10:15
Indlæg: 601
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Jeg har aldrig påstået at det ikke kan lade sig gøre at lave en stabil kurve, kun at det ikke er lykkedes mig endnu, efter en HEL DEL trial & Error, søgninger på msefi.com osv... men bruger man tid nok kan det sikkert lade sig gøre...

Jeg hælder dog stadig mest til open loop, meget ligetil at styre, og et ladetryk der automatisk er en smule afhængig af IAT, hvilket er rigtig smart, mht. tændingsbanken.

_________________
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jun 2007, 17:19 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 apr 2006, 14:29
Indlæg: 140
Så er der købt 5 hjem

Henrik GM skulle have 2
Havneren 1 stk
Mig selv 1 stk
Kbonde 1 stk

_________________
-Christian Rasmussen-
-Toyota Supra Turbo-
-Folk med begge ben på jorden hænger ikke på træerne-


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jul 2007, 13:07 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 apr 2006, 14:29
Indlæg: 140
Stik 60 kroner og boost solenoid 250 kroner excl dansk fragt, så må i lige skrive til mig hvordan i vil have dem... :-D


Vedhæftede filer:
09072007025.jpg
09072007025.jpg [ 239.62 KiB | Vist 2352 gange ]

_________________
-Christian Rasmussen-
-Toyota Supra Turbo-
-Folk med begge ben på jorden hænger ikke på træerne-
Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team