Hej Folkens.
Paraplyerne i et volvo (530, 531, 368, 160, 405...) topstykke, sidder de normalt ikke kun på indsugningsventilerne?
/Dennis
Paraply-placering i volvo topstykke...
Redaktør: Moderatorer
- Volvo-Dennis
- Senior Medlem
- Indlæg: 422
- Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
- Geografisk sted: Syddjurs
Paraply-placering i volvo topstykke...
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
- Bay
- Medlem
- Indlæg: 152
- Tilmeldt: 13 apr 2005, 20:17
- Geografisk sted: Rødkærsbro
"Paraplyerne" er jo de tætningsringe som sidder omkring ventilstammen og forhindrer at der løber olie ned ad ventilstammen og videre ned i motorens cylindre. De bliver hårde med tiden og dermed også utætte og kan i nogle tilfælde flække helt. Det vil selvfølgelig bevirke at bilen ryger blåhvid røg ud af udstødning og motoren bruger olie.
Der sidder "paraplyer" omkring både indsugnings og udstødnings ventilerne.
Pga. den høje varme fra udstødningsventilerne bliver paraplyerne her hurtigere slidt end ved indsugningsventilerne.
Så... JA! Der sidder paraplyer på udstødningsventilerne
Mvh Bay
Der sidder "paraplyer" omkring både indsugnings og udstødnings ventilerne.
Pga. den høje varme fra udstødningsventilerne bliver paraplyerne her hurtigere slidt end ved indsugningsventilerne.
Så... JA! Der sidder paraplyer på udstødningsventilerne
Mvh Bay
VW Passat 1.9 TDI Variant (hverdagsbil)
Tunet med powerbox og 0.205 dysespidser
Honda CD50 4 gear 1972 med 72 ccm tun+racer knast
Haft den siden jeg var 16.
Tunet med powerbox og 0.205 dysespidser
Honda CD50 4 gear 1972 med 72 ccm tun+racer knast
Haft den siden jeg var 16.
- Volvo-Dennis
- Senior Medlem
- Indlæg: 422
- Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
- Geografisk sted: Syddjurs
- ae86
- Mester Medlem
- Indlæg: 1316
- Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Der er vidst nok (98% sikker) nogle motorer/fabrikanter hvor man ikke har olietyve på udstødningsventilerne
og volvo er (90% sikker) en af dem
men jeg mener (70% sikker) at det er på turbobiler
Så du må have fat i MortenVJ eller HenrikGM
de er volvo fanatikere og burde kunne give dig et 100% sikkert svar
og volvo er (90% sikker) en af dem
men jeg mener (70% sikker) at det er på turbobiler
Så du må have fat i MortenVJ eller HenrikGM
de er volvo fanatikere og burde kunne give dig et 100% sikkert svar
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Bay skrev:"
Så... JA! Der sidder paraplyer på udstødningsventilerne
Mvh Bay
NIX, ikke på nævnte volvo topstykker, og de må IKKE monteres. Der er nemligt ikke for sjov de "mangler"....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- Volvo-Dennis
- Senior Medlem
- Indlæg: 422
- Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
- Geografisk sted: Syddjurs
Ok! Så har forrige ejer lavet en bommert.. Da de er monteret på UDSTØDNINGSVENTILERNE! Kan det forklare et meget højt olieforbrug, og en stor blå sky når man starter bilen?
Nu siger du Henrik at det ikke er for sjov at der ikke er nogen der. Hvad kan der ske ved det? (nok et dumt spørgsmål, men bare for at få det på det rene)
//Dennis
Nu siger du Henrik at det ikke er for sjov at der ikke er nogen der. Hvad kan der ske ved det? (nok et dumt spørgsmål, men bare for at få det på det rene)
//Dennis
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Volvo-Dennis skrev:Ok! Så har forrige ejer lavet en bommert.. Da de er monteret på UDSTØDNINGSVENTILERNE! Kan det forklare et meget højt olieforbrug, og en stor blå sky når man starter bilen?
Nu siger du Henrik at det ikke er for sjov at der ikke er nogen der. Hvad kan der ske ved det? (nok et dumt spørgsmål, men bare for at få det på det rene)
//Dennis
De skal sidde på indsugningsventilerne for at hindre motoren suger olie med ned langs ventilerne. Olie sænker som bekendt oktantallet => ikke så snedigt på en turbomotor...
Det kan godt forklare den blå sky.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!