Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 10 jul 2025, 12:03

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 21 sep 2007, 18:00 
Offline

Tilmeldt: 11 sep 2007, 20:21
Indlæg: 8
Kan det være rigtigt, eller er der fejl i systemet et sted.
Det er en Golf2 GTI 16V.
Motoren er fra en golf3 2,0 16V med Golf2 16V indsprøjtningsmanifold og
luftfiltersystem.
Kan man øge omdrejnings-begrænseren
Kan nemlig mærke at den har mere at give af, det er ikke bare for at den skal
løbe ud i omdrejningerne for så havde det jo været lige meget

Har hørt at man kan få en Powerchip der vil øge omdrejninger, til ikke så mange penge. (Men hvor)????


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 sep 2007, 09:15 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 529
Geografisk sted: Them
Der er en fejl et sted. Begrænseren skal ikke sidde så lavt.

Trækker den ellers som den skal?
En makker og jeg skiftede motor i en 16V, og den gik ikke helt som vi ville have den til.
Vores første tanke var at tandremmen sad en tak forkert, da der ingen mærke var på krumtapshjulet - Vi havde blot haft et stykke svejsetråd i cylinder 1, for at finde TDC, derefter stillede vi knasten på mærkerne, hang remmen på, tørnede pr. håndkraft, intet gik på. Så startede vi skidtet. Vi prøvede derefter at flytte knasten hhv et ryk frem, og et tilbage - Igen blev der tørnet et par omgange med håndkraft, inden vi startede.

Nå, vi havde efterhånden brugt noget tid på det skidt, og den kørte stadig ikke ordentlig.
Vi tog os en pilsner, og stod og kiggede ned i motorrummet - Der opdager vi et stik der hænder løst, og et der er monteret på blokken er akkurat ens, bortset fra farven! - Vi byttede stikkene, også skal jeg lige love for den spandt. Hvad stikkene var/er til, og hvorfor der hang et løst, har jeg ingen idé om.. Stikket sidder lige over gearkassen, nærmest ind i siden af motorblokken.

_________________
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 sep 2007, 17:58 
Offline

Tilmeldt: 14 feb 2005, 11:05
Indlæg: 7
måske din lambdasonde den er gal med, har oplevet noget lign. på en passat med defekt lambda, den går i nødprogram og kan derefter ikke gå over omkring 5000 omdr.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 sep 2007, 21:37 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 06 jun 2004, 00:57
Indlæg: 633
Geografisk sted: Roskilde
Prøv at tjek om tandremmen står på mærkerne også det i strømfordeleren, det er sikkert der den er gal.

_________________
Mvh Martin


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 sep 2007, 22:09 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Er det Golf 3-boksen i bruger, eller er det det mekaniske system fra 2'eren - og i såfald er det K-Jet'en, eller KE-Jet'en? (KR eller PL motor det stammer fra - med eller uden lambda) - eller er det en helt anden motorstyring...

Detaljer...

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 sep 2007, 17:01 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 19 jul 2005, 23:44
Indlæg: 34
Geografisk sted: Næsten i Tyskland
Hvis der er en alm gammeldags strømfordeler på kan det faktisk være rotoren der driller... har jeg haft på min RS T.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 sep 2007, 21:19 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2004, 23:37
Indlæg: 450
Geografisk sted: Vejle
Har oplevet det var dårlige/slidte tændrør der foråesagede noget lignende.

_________________
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 sep 2007, 19:28 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 24 sep 2007, 21:29
Indlæg: 28
det er ikke sådan at begrænseren sidder i rotoren som på de gamle GTI 8V

_________________
manta b 2,0s http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=106818
ombyges til 2,2-2,7 med 150-200Hk

spjældhuse og MS skal der til


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 sep 2007, 19:32 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Nix - tændingssystem - separat system med boks der tager signal fra bankesensor - gælder både 8V og 16V.
Dog ikke 8V med Digifant - her er det indbygget i selve styreboksen.

Men måske forfatteren til tråden gad og vende tilbage?

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 sep 2007, 05:42 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 245
Jeg vil nærmest sige det ku lyde som at krumtapsensoren havde noget at gøre med det der, men det ved jeg faktisk ikke engang om der sidder på sådan en.
Jeg har bare selv prøvet det samme problem med den gik i begrænser for tidligt på min Kadett 2.0 16V'er, der var det sensoren der var defekt.

Kan være problemet også opstår ved at bytte rundt på et par stik.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team