Kaas skrev:
Jeg havde faktisk overvejet nøje hvor jeg skulle sætte den sensor, jeg havde nemlig læst et sted at det bedste sted var imellem intercooler og spjældhus. Daniel skrev at den skulle være så tæt på spjældhuset som muligt.
Men næste gang jeg skal lave nyt indsugningsrør, så svejser jeg lige gevindet på ude ved intercooleren istedet!
Det kan også være typen - eller monteringsmetoden?
Min er sådan en blanding af open cage og lukket sensor. Dvs. den er i et plasthus med sensorelementet blottet mod luftstrømmen. Men plasthuset er jo varmeledende i en eller anden grad, og det påvirker naturligvis sensoren.
Da mit plasthus ydermere er epoxyet ned i et stykke gevind i stål, og dette stykke så drejes ned i en stor møtrik, så ER der nu en gang noget varmeledning på min type i hvert fald.
De "rigtige" open cage ville jeg tro ville have færre problemer.
Men der er næppe meget tvivl om at du har et heat soak-problem af en art. Vi snakker dog meget kortvarigt, men det er vel også reelt nok. Der står noget luft i intercooleren, og det bliver opvarmet, det registrerer IAT'en, og så har du problemet i meget få sekunder (som er der ASE er aktuelt alligevel) indtil der sker bare en smule flow og din sensor kan reagere.
Jeg aner sgu'nte helt hvad du skal gøre ved det andet end at hyperoptimere på alle de sædvanlige punkter omkring monteringmåde, monteringssted, sensortype osv..
Måske der er andre der har et bud?