DASU Streetrace Cup 2008 ???

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
efterz
Mester Medlem
Indlæg: 601
Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Kontakt:

#181 Indlæg af efterz »

Ravnen skrev:Problemet er ikke at få nogle aksler der kan holde men at få nogle med en godkendelse...


Præcis.
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#182 Indlæg af HenrikGM »

morten jønsson skrev:[
Jeg har spurgt lidt rundt omkring, og et af svarene var dette:

Det går att beställa axlar från tex Mark Williams :
Mark Williams Enterprises produces many special splined shafts. Our facility has specialized equipment that allows fast production of special splined shafts. For example a shaft was re-produced from a broken sample. The entire project included reverse engineering, creating a three-dimensional model with shop drawings,CNC programming, process development and part completion in less than two weeks. Our complete in-house CNC turning, spline cutting, heat-treating and CNC grinding allow special part deliveries that are unrivaled in the industry

Er der overhovedet nogen der har FORSØGT at få aftermarket axler til deres biler?


Det er fint at du undersøger det, men trækaksler er det ikke kun Mark Williams der kan lave. Der findes i dynger af maskinfabrikker der kan det samme som Mark Williams, men de har det til fælles, når vi snakker om "prototypeaksler", som du har fundet der: De er ikke godkendte, og derfor ganske enkelt ligeså værdiløse som de aksler feks Jonas har på seaten(værdiløse i godkendelsesøjemed!)

Mange "ikke amerikanere" har trækaksler der kan tåle temmeligt meget fra fabrik. Et skift til aftermarket aksler der hellerikke er godkendte gav kun et betydeligt hul i kontoen, og måske en "bling-bling" effekt fordi MarkWilliams nok sender nogle klistermærker med i kassen.

Jeg vil tro at et sæt trækaksler til Jonas´s seat, custom made by Mark Williams nok koster det samme som resten af transmissionen, men det kan man da undersøge.

Morten; Har du den komplette oversigt over hvad SFI godkendelsen på samtlige krav reelt betyder?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
morten jønsson
Medlem
Indlæg: 192
Tilmeldt: 25 sep 2007, 20:39
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#183 Indlæg af morten jønsson »

HenrikGM skrev:Morten; Har du den komplette oversigt over hvad SFI godkendelsen på samtlige krav reelt betyder?


hvad mener du?
when the light goes green - the bullshit stops..
morten jønsson
Medlem
Indlæg: 192
Tilmeldt: 25 sep 2007, 20:39
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#184 Indlæg af morten jønsson »

Hartvig skrev:Og jeg kan slet ikke forestille mig krav om bur ved tider over 11 sekunder, uanset at vi naturligvis vil opmuntre og fremhæve de kørere som prioriterer ekstraordinær sikkerhed.
/Hartvig


Heller ikke en styrtbøjle ved 11.00 eller hurtigere?
when the light goes green - the bullshit stops..
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#185 Indlæg af HenrikGM »

morten jønsson skrev:
HenrikGM skrev:Morten; Har du den komplette oversigt over hvad SFI godkendelsen på samtlige krav reelt betyder?


hvad mener du?


Den er her:
http://www.sfifoundation.com/

Når man læser dette, så ser det ud til at visse virksomheder bliver "tilgodeset" lidt ud over det sædvanlige.

NHRA stiller krav om SFI godkendte dele.
Disse dele kan kun købes til enkelte bilmærker, og produceres kun af enkelte virksomheder.
Samme virksomheder har skægt nok en del reklameudgifter til NHRA.
Samtidigt er det ikke klart specificeret hvad der skal til for at en trækaksel kan overholde SFI kravene, men dog kan man finde en fin liste der klart tilkendegiver hvem der kan sælge en SFI godkendt aksel.

Men hvis der er nogen der har en oversigt over hvad de SFI krav reelt dækker over, og hvad der skal til for at få en stump SFI godkendt, så er det interessant.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
morten jønsson
Medlem
Indlæg: 192
Tilmeldt: 25 sep 2007, 20:39
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#186 Indlæg af morten jønsson »

Har lige talt med Travis hos Mark Williams.
Han kan lave aksler til feks. Supra eller BMW til ca 1000.00$.
De er NHRA Approved (ikke SFI) og det er dem de kører 9sek tider med i USA.
Hvis de er gode nok til NHRA er de vel også gode nok til DK...
when the light goes green - the bullshit stops..
Feldthaus
Medlem
Indlæg: 151
Tilmeldt: 10 nov 2007, 10:20
Geografisk sted: Ølholm

#187 Indlæg af Feldthaus »

HenrikGM skrev:
Men hvis der er nogen der har en oversigt over hvad de SFI krav reelt dækker over, og hvad der skal til for at få en stump SFI godkendt, så er det interessant.


Sådan fungerer SFI:
SFI foundation stiller med en test metode og værdier for hvad det skal kunne holde til. SFI beskriver hverken udformning eller materiale.
Når en stump så er blevet godkendt bliver den selvfølgelig kaldt til stikprøve kontrol.
morten jønsson
Medlem
Indlæg: 192
Tilmeldt: 25 sep 2007, 20:39
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#188 Indlæg af morten jønsson »

HenrikGM skrev:[Når man læser dette, så ser det ud til at visse virksomheder bliver "tilgodeset" lidt ud over det sædvanlige.


Helt ærligt - hvis vi skal til at stille spørgsmål om hvor vidt NHRA/SFI er korrupte eller ej - så tror jeg sku da vist bare vi glemmer det hele.
Så bliver vi ALDRIG enige om et regelsæt....... :damn:
Senest rettet af morten jønsson 26 nov 2007, 17:08, rettet i alt 1 gang.
when the light goes green - the bullshit stops..
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#189 Indlæg af Ravnen »

Rolig nu... ville det være muligt at få godkendt noget her i DK...

er der nogle der kan svare på det?
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Brugeravatar
Hartvig
Mester Medlem
Indlæg: 678
Tilmeldt: 23 feb 2006, 20:32
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

#190 Indlæg af Hartvig »

morten jønsson skrev:
Hartvig skrev:Og jeg kan slet ikke forestille mig krav om bur ved tider over 11 sekunder, uanset at vi naturligvis vil opmuntre og fremhæve de kørere som prioriterer ekstraordinær sikkerhed.
/Hartvig


Heller ikke en styrtbøjle ved 11.00 eller hurtigere?


Jo - alle åbne biler skal køre med styrtbøjle IMO :!:

Men som alt andet i denne tråd skal der defineres nogle regler også på dette område.

Keep the spirit !

/Hartvig
ADtrailer Lej en LED storskærm !
Besvar