Runesm skrev:
Ah, jeg forstår den nu.
Hvis man så kører benzinindsprøjtning ud fra samme omdrejningssignal, hvornår sprøjter dyserne så? På en gang, i par, eller er det efter ælle-bælle princippet?
Mest ælle-bælle, med noget styring
I ms er der 2 dysedrivere, og på en 4 cylindret motor vil man typisk koble dyserne således.
driver 1: cyl1 og4
driver 2: cyl2 og3
Og typisk sætte dem op til at sprøjte 2 squirts alternating.
Hvilket betyder at ved første gnist sprøjter driver1, og ved anden gnist sprøjter driver 2.
Ælle-bælle bliver så Hvilken cylinder der står i slutningen af kompressions takten, det kan være 1,2,3 eller 4.
Ms er ligeglad og fyrer driver 1 af ved første gnist på et tændrør.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html