Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 29 jun 2025, 17:50

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2007, 18:01 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Hvor meget afhænger af motorstyringens signaler?
Har den et canbussystem ? ESP eller lignene. Så er det dødfødt fra starten.

En beskrivelse af stikket på motorstyringen, og hvad der går til hvad vil kunne hjælpe gevaldigt inden man dømmer udskiftningen ude :grr:

Airbaggen er nem det er et signal fra airbaggen til at lukke motoren ned i tilfælde af uheld.

Instumenter lidt mere besværligt.
Rpm signal, intet problem det kan ms håndtere.
hastigheds signal, temperatur, nu bliver det svært.
check engine lampe intet problem med en forsinker kreds.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2007, 19:31 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Af ren nysgerrighed Finn, har du været i Løkken til trackday med den bil?

Det må vel kunne lade sig gøre at klippe ledningerne af dyserne og tændingssystemet, og så køre MS ind den vej, og så simpelthen bare pille check-engine-pæren ud. Hvis det alligevel bare er en for-sjov bil :P

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2007, 22:41 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 19 dec 2005, 20:31
Indlæg: 78
Computeren ville vel helt sikkert gå i nødprogram hvis den ikke kan "se" tændningen og dyserne.
Hvad det så har af betydning ved jeg ikke.

Kan man ikke tage at kører alt gennem MS'en undtagen hastighed, og så bare luse sig ind på de andre følere således at den originale styring stadig kan "se" alt, undtagen dyser og tænding?
Så må det vel virke?


/Jonas


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2007, 22:48 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
seicento skrev:
Kan man ikke tage at kører alt gennem MS'en undtagen hastighed, og så bare luse sig ind på de andre følere således at den originale styring stadig kan "se" alt, undtagen dyser og tænding?
Så må det vel virke?


/Jonas


Normalt prøver man een sensor af gangen, og ser om det går uden noget "bliver irriteret".

Hvis stelpunkter er placeret rigtigt, så kan man godt få MS til at "kigge med" på alle originale sensorer sammen med OEM boks. Så virker begge stadigt.

HUSK at verificere at du kan slukke brændstofpumpen, og at du stadigt kan styre forsyning til dyser og tændspoler, selvom begge bokse er med på linien. Er mest et fortrådningsproblem mellem OEM net og MS nettet. Kan blive nødvendigt med et ekstra relæ til forsyning, alt afhængig af hvordan OEM net er lavet.

Start med at hænge MS på forsyningen, og få MS til se RPM imens bilen stadigt kører normalt. Herefter nupper du alle øvrige sensorer een efter een, og til sidst dyser og tænding. Ombygningen kan gøres i "stages" på den måde.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2007, 23:07 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 19 dec 2005, 20:31
Indlæg: 78
kan ikke lige overskue om det er noget jeg tør gå i gang med selv.
Har om sagt aldrig prøvet det før. :?

Mit problem er bare stadig det tilskudsystem.
Ville gerne kunne nøjes med at bruge 4 dyser i alt.
Dette for at kunne bruge en org. indsugning fra en punto 75'er der er lavet i alu, frem for min i blast.
Alu'en har den fordel at jeg kan få et større spjæld til denne manifold.
Og at jeg ikke skal til at klippe og klistre i benzin slanger mm. for at lave et tilskud med dyser der er limet i den org. plast manifold.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2007, 23:24 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
seicento skrev:
kan ikke lige overskue om det er noget jeg tør gå i gang med selv.
Har om sagt aldrig prøvet det før. :?

Mit problem er bare stadig det tilskudsystem.
Ville gerne kunne nøjes med at bruge 4 dyser i alt.
Dette for at kunne bruge en org. indsugning fra en punto 75'er der er lavet i alu, frem for min i blast.
Alu'en har den fordel at jeg kan få et større spjæld til denne manifold.
Og at jeg ikke skal til at klippe og klistre i benzin slanger mm. for at lave et tilskud med dyser der er limet i den org. plast manifold.


Det er jo en god start med og lade MS styre bare de ekstra 4 dyser, og det virker altså rigtig fin, perfekt overgang til tryk, det er tit problem med almindelig MF2

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2007, 23:26 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 25 okt 2006, 10:48
Indlæg: 61
Hej Jonas.

Har besøgt din hjemmeside med jævne mellemrum for at se til min gamle bil :cry: synd du ikke beholdt smoor fælgene (bare min mening) Ang. dit projekt vil jeg råde dig til at mont. ms. Jeg har selv mont. ms og turbo på min bil og ja, der masser af :reading: :damn: men så kommer der også masser af :rock: :mrgreen: :D . Jeg har den punto 75 manifold liggende og også en ny punto 90 kobling (billigt) hvis det var noget.

V.H. Lars

20823521


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 dec 2007, 00:08 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 19 dec 2005, 20:31
Indlæg: 78
farmand skrev:
Hej Jonas.

Har besøgt din hjemmeside med jævne mellemrum for at se til min gamle bil :cry: synd du ikke beholdt smoor fælgene (bare min mening) Ang. dit projekt vil jeg råde dig til at mont. ms. Jeg har selv mont. ms og turbo på min bil og ja, der masser af :reading: :damn: men så kommer der også masser af :rock: :mrgreen: :D . Jeg har den punto 75 manifold liggende og også en ny punto 90 kobling (billigt) hvis det var noget.

V.H. Lars

20823521


Hej Lars.

Personligt syntes jeg mine RSL fælge er federe end de gamle smoor fælge... Hver sin smag.

Har selv en punto 75 manifold liggende. Så ellers tak :D

Så længe det bare er tilskud og ikke noget andet, så bruger jeg den SMT6'er jeg har liggede i garagen.

Grunden til at jeg bringer MS op her er for at hører om muligheden for at skifte hele styringen med de fede ing der nu medfølger.
En SMT6 gør det lige så godt som MS når vi snakker tilskud.

Min bil skal males Metalic hvid med sort tag her til foråret.
Så det glæder jeg mig til.
PT. står den uden plader da jeg er ved at bygge den om.
Projektet har bare trukket RIGTIG meget ud pga. fam. forøgelse, og hus køb. Men nu skal den laves færdig.

RIGTIG fedt lige at høre fra dig lars.
Det er seriøst det bedste bilkøb jeg har gjort!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 dec 2007, 08:37 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 25 okt 2006, 10:48
Indlæg: 61
Ok Jonas.

Tror bestemt metallic hvid vil stå godt til den.. jeg har haft stor glæde af at kunne justere tændingen i forbindelse med turbomontering. Kan du det med smt6?Den sidder imellem den originale boks og dyserne ikke? Så skal du bare ha en 6 trins fra punto også..
Glæder mig til billeder af projektet på din side..

godt nytår.

Lars


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 dec 2007, 12:10 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 19 dec 2005, 20:31
Indlæg: 78
farmand skrev:
Ok Jonas.

Tror bestemt metallic hvid vil stå godt til den.. jeg har haft stor glæde af at kunne justere tændingen i forbindelse med turbomontering. Kan du det med smt6?Den sidder imellem den originale boks og dyserne ikke? Så skal du bare ha en 6 trins fra punto også..
Glæder mig til billeder af projektet på din side..

godt nytår.

Lars


SMT6'eren kan også styre tænding. :wink:
Iøvrigt, den der kobling du har fra en punto 90.
Passer den 100% på min, og hvad skal du evt. have for den?
Koblingen på min skal skiftes alligevel. Den er rimelig færdig efter hånden.


PS. også godt nytår til dig
/Jonas


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team