Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 29 jun 2025, 17:50

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Hvor meget afhænger af motorstyringens signaler?
Har den et canbussystem ? ESP eller lignene. Så er det dødfødt fra starten.

En beskrivelse af stikket på motorstyringen, og hvad der går til hvad vil kunne hjælpe gevaldigt inden man dømmer udskiftningen ude :grr:

Airbaggen er nem det er et signal fra airbaggen til at lukke motoren ned i tilfælde af uheld.

Instumenter lidt mere besværligt.
Rpm signal, intet problem det kan ms håndtere.
hastigheds signal, temperatur, nu bliver det svært.
check engine lampe intet problem med en forsinker kreds.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Af ren nysgerrighed Finn, har du været i Løkken til trackday med den bil?

Det må vel kunne lade sig gøre at klippe ledningerne af dyserne og tændingssystemet, og så køre MS ind den vej, og så simpelthen bare pille check-engine-pæren ud. Hvis det alligevel bare er en for-sjov bil :P

Titel:
Junior Medlem

Computeren ville vel helt sikkert gå i nødprogram hvis den ikke kan "se" tændningen og dyserne.
Hvad det så har af betydning ved jeg ikke.

Kan man ikke tage at kører alt gennem MS'en undtagen hastighed, og så bare luse sig ind på de andre følere således at den originale styring stadig kan "se" alt, undtagen dyser og tænding?
Så må det vel virke?

/Jonas

Titel:
Moderator

seicento skrev:
Kan man ikke tage at kører alt gennem MS'en undtagen hastighed, og så bare luse sig ind på de andre følere således at den originale styring stadig kan "se" alt, undtagen dyser og tænding?
Så må det vel virke?

/Jonas

Normalt prøver man een sensor af gangen, og ser om det går uden noget "bliver irriteret".

Hvis stelpunkter er placeret rigtigt, så kan man godt få MS til at "kigge med" på alle originale sensorer sammen med OEM boks. Så virker begge stadigt.

HUSK at verificere at du kan slukke brændstofpumpen, og at du stadigt kan styre forsyning til dyser og tændspoler, selvom begge bokse er med på linien. Er mest et fortrådningsproblem mellem OEM net og MS nettet. Kan blive nødvendigt med et ekstra relæ til forsyning, alt afhængig af hvordan OEM net er lavet.

Start med at hænge MS på forsyningen, og få MS til se RPM imens bilen stadigt kører normalt. Herefter nupper du alle øvrige sensorer een efter een, og til sidst dyser og tænding. Ombygningen kan gøres i "stages" på den måde.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Junior Medlem

kan ikke lige overskue om det er noget jeg tør gå i gang med selv.
Har om sagt aldrig prøvet det før. :?

Mit problem er bare stadig det tilskudsystem.
Ville gerne kunne nøjes med at bruge 4 dyser i alt.
Dette for at kunne bruge en org. indsugning fra en punto 75'er der er lavet i alu, frem for min i blast.
Alu'en har den fordel at jeg kan få et større spjæld til denne manifold.
Og at jeg ikke skal til at klippe og klistre i benzin slanger mm. for at lave et tilskud med dyser der er limet i den org. plast manifold.

Titel:
Mester Medlem

seicento skrev:
kan ikke lige overskue om det er noget jeg tør gå i gang med selv.
Har om sagt aldrig prøvet det før. :?

Mit problem er bare stadig det tilskudsystem.
Ville gerne kunne nøjes med at bruge 4 dyser i alt.
Dette for at kunne bruge en org. indsugning fra en punto 75'er der er lavet i alu, frem for min i blast.
Alu'en har den fordel at jeg kan få et større spjæld til denne manifold.
Og at jeg ikke skal til at klippe og klistre i benzin slanger mm. for at lave et tilskud med dyser der er limet i den org. plast manifold.

Det er jo en god start med og lade MS styre bare de ekstra 4 dyser, og det virker altså rigtig fin, perfekt overgang til tryk, det er tit problem med almindelig MF2

Titel:
Junior Medlem

Hej Jonas.

Har besøgt din hjemmeside med jævne mellemrum for at se til min gamle bil :cry: synd du ikke beholdt smoor fælgene (bare min mening) Ang. dit projekt vil jeg råde dig til at mont. ms. Jeg har selv mont. ms og turbo på min bil og ja, der masser af :reading: :damn: men så kommer der også masser af :rock: :mrgreen: :D . Jeg har den punto 75 manifold liggende og også en ny punto 90 kobling (billigt) hvis det var noget.

V.H. Lars

20823521

Titel:
Junior Medlem

farmand skrev:
Hej Jonas.

Har besøgt din hjemmeside med jævne mellemrum for at se til min gamle bil :cry: synd du ikke beholdt smoor fælgene (bare min mening) Ang. dit projekt vil jeg råde dig til at mont. ms. Jeg har selv mont. ms og turbo på min bil og ja, der masser af :reading: :damn: men så kommer der også masser af :rock: :mrgreen: :D . Jeg har den punto 75 manifold liggende og også en ny punto 90 kobling (billigt) hvis det var noget.

V.H. Lars

20823521

Hej Lars.

Personligt syntes jeg mine RSL fælge er federe end de gamle smoor fælge... Hver sin smag.

Har selv en punto 75 manifold liggende. Så ellers tak :D

Så længe det bare er tilskud og ikke noget andet, så bruger jeg den SMT6'er jeg har liggede i garagen.

Grunden til at jeg bringer MS op her er for at hører om muligheden for at skifte hele styringen med de fede ing der nu medfølger.
En SMT6 gør det lige så godt som MS når vi snakker tilskud.

Min bil skal males Metalic hvid med sort tag her til foråret.
Så det glæder jeg mig til.
PT. står den uden plader da jeg er ved at bygge den om.
Projektet har bare trukket RIGTIG meget ud pga. fam. forøgelse, og hus køb. Men nu skal den laves færdig.

RIGTIG fedt lige at høre fra dig lars.
Det er seriøst det bedste bilkøb jeg har gjort!

Titel:
Junior Medlem

Ok Jonas.

Tror bestemt metallic hvid vil stå godt til den.. jeg har haft stor glæde af at kunne justere tændingen i forbindelse med turbomontering. Kan du det med smt6?Den sidder imellem den originale boks og dyserne ikke? Så skal du bare ha en 6 trins fra punto også..
Glæder mig til billeder af projektet på din side..

godt nytår.

Lars

Titel:
Junior Medlem

farmand skrev:
Ok Jonas.

Tror bestemt metallic hvid vil stå godt til den.. jeg har haft stor glæde af at kunne justere tændingen i forbindelse med turbomontering. Kan du det med smt6?Den sidder imellem den originale boks og dyserne ikke? Så skal du bare ha en 6 trins fra punto også..
Glæder mig til billeder af projektet på din side..

godt nytår.

Lars

SMT6'eren kan også styre tænding. :wink:
Iøvrigt, den der kobling du har fra en punto 90.
Passer den 100% på min, og hvad skal du evt. have for den?
Koblingen på min skal skiftes alligevel. Den er rimelig færdig efter hånden.

PS. også godt nytår til dig
/Jonas

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time