skassa skrev:
Hvis enten dig, eller tuneren havde haft den her, var det ikke sket.
den er endda ganske billig
http://www.phormula.co.uk/KnockAnalyserPro.aspx
Den havde ikke reddet denne motor.
Det er jo tale om een af de største nedsmeltninger i PowerForums historie, og det der er ikke nogen 5sek skade.
Sandsynligvist er der tale om adskillige træk med fuld knald og voldsom tændingsbanken.
Som de stempler ser ud, så er det ligegyldigt hvad de var lavet af. Med den slags ødelæggelse kan selv de fineste smedede stempler kun trække pinen en smule ud. (Nogle af de personer på PF der har mest effekt kører med std stempler...!)
Jakob har ret i sammenligningen med smedede, kontra støbte stempler ofte kun trækker den uundgåelige destruktion en smule ud.
Tændingsbanken er ikke usædvanlig v. indsugningsventilerne, men afhænger meget af hvor hurtig motoren brænder.
Uanset hvad, så har motoren på dette tidspunkt fået tæsk i gennem længere tid(relativt), hvor man totalt har ignoreret alle advarsler. Kunne se ud som om den har været kørt ekstremt magert, og samtidigt fået ubamhjertig klø. Se bla hvordan erosionen er nået meget langt ned af stemplet.
Hvordan har plejllejer, og krydspindlejer det?
Det kunne måske være fint for helheden at du tog billeder af alting, altså, Stempel1 fra alle vinkler, krydspind, plejllejer, hovedlejer osv for nr2, osv.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!