mh skrev:Har selv brugt slangespecialistens maskinpresset armeret slanger med banjofittings... ikke de der samleselvlegosæt fra summit grocery store ...
Hmm flere biler har jo originalt kun slanger over alm rør, man kune jo lave en ende på rørene som der er på bremserør, så slangen ikke kan skyddes af, det må da være fint
mh skrev:Har selv brugt slangespecialistens maskinpresset armeret slanger med banjofittings... ikke de der samleselvlegosæt fra summit grocery store ...
Hmm flere biler har jo originalt kun slanger over alm rør, man kune jo lave en ende på rørene som der er på bremserør, så slangen ikke kan skyddes af, det må da være fint
Alt hvad der hedder originalt er et kompromis og skal man alligevel hen og lave det om så behøver man jo ikke selv at gå på kompromis og jo færre samlinger, des færre muligheder for fejl...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
mh skrev:Alt hvad der hedder originalt er et kompromis og skal man alligevel hen og lave det om så behøver man jo ikke selv at gå på kompromis og jo færre samlinger, des færre muligheder for fejl...
Jeg går ikke på kompromis med sikkerhed, hvis der er noget jeg ikke er 100% sikker på vil holde, så laver jeg en bedre løsning..
mh skrev:Alt hvad der hedder originalt er et kompromis og skal man alligevel hen og lave det om så behøver man jo ikke selv at gå på kompromis og jo færre samlinger, des færre muligheder for fejl...
Jeg går ikke på kompromis med sikkerhed, hvis der er noget jeg ikke er 100% sikker på vil holde, så laver jeg en bedre løsning..
jamen så er den jo ikke længere
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
mh skrev:Alt hvad der hedder originalt er et kompromis og skal man alligevel hen og lave det om så behøver man jo ikke selv at gå på kompromis og jo færre samlinger, des færre muligheder for fejl...
Jeg går ikke på kompromis med sikkerhed, hvis der er noget jeg ikke er 100% sikker på vil holde, så laver jeg en bedre løsning..
jamen så er den jo ikke længere
Nææh men ville gerne høre hvordan i andre gør tingene, det er jo altid rart
Wankel skrev:Gør som mig. AN fittings hele vejen igennem på benzin og oliesystem. Købes hos www.summitracing.com under "plumbing" 6-AN er en rimelig størrelse til de fleste benzinsystemer
...Kun fattige imigranter og ignoranter bruger gamle bremserør fra Biltema, Ravnen siger at hvis det virker for flyindustrien så virker det også for mig...
Kan grise flyve???
Eller er det det et overkill gange2??
Saab har i mange år kørt med plasticslaruge er inde i kabinen. og det med et kjet og turbo, dvs langt højere tryk end selv tuneren vil bruge på sin dragracer, og der blev brugt høhtryks gummislanger, og spændebånd til fleksible slanger.
Det der er interessant er lysningen i røret, slangernes kvalitet, tilspænding af slanger deres føring, og ikke elokseret-stålomspundet Bling.
'Med bindre man skiller systemet ad hver uge, så har en geving samling sin nytte.
Jeg kalder det nu ikke bling.
Jeg kalder det for "den ekstra tid som jeg har vundet ved en eventuel benzin eller oliebrand"
Jeg har set en Mr-2 gå op i oliebrand, ikke noget kønt syn og man ved at der ikke er noget at gøre. too late.
Tror bare jeg holder mig til det som alle professionelle racerteams har svoret til de sidste mange årtier.
Wankel skrev:Jeg kalder det nu ikke bling. Jeg kalder det for "den ekstra tid som jeg har vundet ved en eventuel benzin eller oliebrand" Jeg har set en Mr-2 gå op i oliebrand, ikke noget kønt syn og man ved at der ikke er noget at gøre. too late. Tror bare jeg holder mig til det som alle professionelle racerteams har svoret til de sidste mange årtier.
Nemlig...
corvus terrae terror...
_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
DVS at 6-AN er 6/16 tommer eller:
25,4 / 16 * 6 = 9,5mm invendig slange diameter
Udviklet og standardiseret af det amerikanske militær (Army - Navy) og ganske omfattende/forvirrende for os metriske folk, men jeg er ved at have styr på det nu
DVS at 6-AN er 6/16 tommer eller: 25,4 / 16 * 6 = 9,5mm invendig slange diameter Udviklet og standardiseret af det amerikanske militær (Army - Navy) og ganske omfattende/forvirrende for os metriske folk, men jeg er ved at have styr på det nu
Det er altid godt med noget Mil Spec...
corvus terrae terror...
_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”