Hvordan laver i benzin rør og slanger?

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Juel
Senior Medlem
Indlæg: 257
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#11 Indlæg af Juel »

mh skrev:Har selv brugt slangespecialistens maskinpresset armeret slanger med banjofittings... ikke de der samleselvlegosæt fra summit grocery store :tooth: ...


Hmm flere biler har jo originalt kun slanger over alm rør, man kune jo lave en ende på rørene som der er på bremserør, så slangen ikke kan skyddes af, det må da være fint :D
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#12 Indlæg af mh »

Juel skrev:
mh skrev:Har selv brugt slangespecialistens maskinpresset armeret slanger med banjofittings... ikke de der samleselvlegosæt fra summit grocery store :tooth: ...


Hmm flere biler har jo originalt kun slanger over alm rør, man kune jo lave en ende på rørene som der er på bremserør, så slangen ikke kan skyddes af, det må da være fint :D


Alt hvad der hedder originalt er et kompromis og skal man alligevel hen og lave det om så behøver man jo ikke selv at gå på kompromis og jo færre samlinger, des færre muligheder for fejl...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Juel
Senior Medlem
Indlæg: 257
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#13 Indlæg af Juel »

mh skrev:Alt hvad der hedder originalt er et kompromis og skal man alligevel hen og lave det om så behøver man jo ikke selv at gå på kompromis og jo færre samlinger, des færre muligheder for fejl...


Jeg går ikke på kompromis med sikkerhed, hvis der er noget jeg ikke er 100% sikker på vil holde, så laver jeg en bedre løsning..
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#14 Indlæg af mh »

Juel skrev:
mh skrev:Alt hvad der hedder originalt er et kompromis og skal man alligevel hen og lave det om så behøver man jo ikke selv at gå på kompromis og jo færre samlinger, des færre muligheder for fejl...


Jeg går ikke på kompromis med sikkerhed, hvis der er noget jeg ikke er 100% sikker på vil holde, så laver jeg en bedre løsning..


jamen så er den jo ikke længere 8)
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Juel
Senior Medlem
Indlæg: 257
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#15 Indlæg af Juel »

mh skrev:
Juel skrev:
mh skrev:Alt hvad der hedder originalt er et kompromis og skal man alligevel hen og lave det om så behøver man jo ikke selv at gå på kompromis og jo færre samlinger, des færre muligheder for fejl...


Jeg går ikke på kompromis med sikkerhed, hvis der er noget jeg ikke er 100% sikker på vil holde, så laver jeg en bedre løsning..


jamen så er den jo ikke længere 8)


Nææh men ville gerne høre hvordan i andre gør tingene, det er jo altid rart ;)
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#16 Indlæg af Morten VJ »

Ravnen skrev:
Wankel skrev:Gør som mig.
AN fittings hele vejen igennem på benzin og oliesystem.
Købes hos www.summitracing.com under "plumbing"
6-AN er en rimelig størrelse til de fleste benzinsystemer

Billede


Billede Billede Billede Billede Billede Billede Billede Billede Billede Billede Billede Billede Billede Billede Billede Billede Billede Billede Billede Billede Billede Billede Billede Billede Billede Billede Billede

...Kun fattige imigranter og ignoranter bruger gamle bremserør fra Biltema, Ravnen siger at hvis det virker for flyindustrien så virker det også for mig...

Kan grise flyve???
Eller er det det et overkill gange2??
Saab har i mange år kørt med plasticslaruge er inde i kabinen. og det med et kjet og turbo, dvs langt højere tryk end selv tuneren vil bruge på sin dragracer, og der blev brugt høhtryks gummislanger, og spændebånd til fleksible slanger.
Det der er interessant er lysningen i røret, slangernes kvalitet, tilspænding af slanger deres føring, og ikke elokseret-stålomspundet Bling.
'Med bindre man skiller systemet ad hver uge, så har en geving samling sin nytte.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
Wankel
Mester Medlem
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 27 mar 2005, 23:33
Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Kontakt:

#17 Indlæg af Wankel »

Jeg kalder det nu ikke bling.
Jeg kalder det for "den ekstra tid som jeg har vundet ved en eventuel benzin eller oliebrand"
Jeg har set en Mr-2 gå op i oliebrand, ikke noget kønt syn og man ved at der ikke er noget at gøre. too late.
Tror bare jeg holder mig til det som alle professionelle racerteams har svoret til de sidste mange årtier. :D
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#18 Indlæg af Ravnen »

Wankel skrev:Jeg kalder det nu ikke bling.
Jeg kalder det for "den ekstra tid som jeg har vundet ved en eventuel benzin eller oliebrand"
Jeg har set en Mr-2 gå op i oliebrand, ikke noget kønt syn og man ved at der ikke er noget at gøre. too late.
Tror bare jeg holder mig til det som alle professionelle racerteams har svoret til de sidste mange årtier. :D


Nemlig...
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Brugeravatar
Wankel
Mester Medlem
Indlæg: 1425
Tilmeldt: 27 mar 2005, 23:33
Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Kontakt:

#19 Indlæg af Wankel »

Lidt nyttig info:

AN systemet er lavet på 1/16 dele tommer

DVS at 6-AN er 6/16 tommer eller:
25,4 / 16 * 6 = 9,5mm invendig slange diameter
Udviklet og standardiseret af det amerikanske militær (Army - Navy) og ganske omfattende/forvirrende for os metriske folk, men jeg er ved at have styr på det nu :D
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#20 Indlæg af Ravnen »

Wankel skrev:Lidt nyttig info:

AN systemet er lavet på 1/16 dele tommer

DVS at 6-AN er 6/16 tommer eller:
25,4 / 16 * 6 = 9,5mm invendig slange diameter
Udviklet og standardiseret af det amerikanske militær (Army - Navy) og ganske omfattende/forvirrende for os metriske folk, men jeg er ved at have styr på det nu :D


Det er altid godt med noget Mil Spec...
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Besvar