Ravnen skrev:
Sig mig.. følger du slet ikke med i hvad der bliver sagt/skrevet, definitationen GADEBIL er død!!!
Okey ..er det da noget du har magt til at bestemme? Ellers forbeholder jeg mig da retten til i mit hoved at have noget JEG kalder en gadebil!
Ravnen skrev:
Hvad folk vælger at stille op med i STREETRACE må være op til den enkeltes lyster og arrangøren at tillade, ikke folks subjektive vurdering at et i denne henseende ubrugligt begreb.
Det er vi da 100% enige om. Men hvis alle er så enige om det hvorfor kommer der så den ene lange diskution efter den anden herinde? ..og hvorfor har folk så travlt med at pege finge af hvad de forskellige arrangere og hvordan de laver regler? Sådan synes jeg i ihvertfald det ud, her set fra sidelinien og stemningen fornemmes generelt noget negativ, med en masse hakken på hinanden.
Jeg ville blive vildt overraskede hvis alle arrangører skulle kunne gå hen blive 100% enige om alt, i betragtning af at det drejer sig om at ligge navn til noget som ind imellem bevæger sig lidt på kanten af lovene...lovligt synet osv.
Personligt har jeg nok ikke så ondt af dem der har satset så seriøst at de lidt er havnet i et tomrum, fordi de nu kører for stærkt til alm. sikkerheds foranstaltninger. Et eller andet sted tror jeg der er noget fornuft i dragracereglementet som vel er udtænkt af nogle erfarne og meget kompetente folk. Hvis folk er med på at ville betale for deres egen sikkerhed, er jeg sikker på der også vil være løb for dem. For år tilbage havde NDCD jo ingen problem med at arrangere løb hvor der var alt fra 15sek. gadebiler til funny cars og med god køreropbakning. Nu virker det lidt som at folk vil have en discount løsning omkring deres egen sikkerheden, selv om bilerne kører skærkere end nogensinde. Jeg har for år tilbage set en bil slå kolbøtter ved 402 meter mærket ude på Lindtorp, så det sker også i lille Danmark. Trilllede der ikke også en bil et sted sidste år pga et punkteret slicks? Med en 9 sek. bil kan et uheld når det går allerstærkest let blive rigtigt ubehageligt, selv med det helt store sikkerhedsgear.