Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 15 jul 2025, 20:03

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 104 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
Hm..... med alle de lange diskutioner der altid er herinde omkring streetraceløb, bliver det interessant at se og der kommer nogle reaktioner på "Streetrace bliver lovligt" artiklen i det eksemplar af "Søndagsavisen" jeg lige har fået i postkassen. :)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
Westmus skrev:
Hm..... med alle de lange diskutioner der altid er herinde omkring streetraceløb, bliver det interessant at se og der kommer nogle reaktioner på "Streetrace bliver lovligt" artiklen i det eksemplar af "Søndagsavisen" jeg lige har fået i postkassen. :)

At scanne?

.

Titel:
Mester Medlem

Westmus skrev:

det NEMMESTE er selvfølgelig ikke at tage stilling. eller blot at bestemme de og de love gælder ikke for mig! hvis man så samtidig vælger at hyle op/bede om hjælp, hvis andre vælger at overtræde div. love.... er det vel egentlig DOBBELTMORAL. MVH søren

Titel:
Mester Medlem

John Sahl skrev:
At scanne?

Får du ikke "Søndagsavisen" i postkassen? Det er da sådan en hustandsomdelt tryksag der kommer sammen med reklamerne.

Søren, synes bare det er utroligt så meget diskuteren og sure miner en så simpel og sjov "motorsport" åbenbart kan give herinde. Som om nogen nærmest elsker at lave problemer ud af alt, i stedet bare at få banket en masse løb ned og hygge sig sammen. Streetrace er helt grundlæggende en no rules ting og lidt outlaw. Vel netop også det der tiltrækker alle de unge mennesker på de mørke parkeringspladser. Skal den sjæl bevares til lovlige arrangementer skal reglerne være absolut minimale. Til de få der så bliver overseriøse og bygger diciderede racere og får problemer med 10,5 sek regler og lign. ....synd for dem! Det er vist den berømte nål i høstakken af finde noget der køre så stærkt og som reelt kan kaldes en gadebil. Til racerbilerne har vi NDCD og lignende.

Om bilerne så er halv eller 112% lovlige i forhold til div. love, raver mig personligt en høstblomst, så længe arrangørene mener bilen er forsvarlig at sende afsted og ejeren selv tør køre i den. Uden i trafikken kører der også tusindvis af biler som kan dumpes på en eller anden paragraf hvis man vil. Streetrace: simpelt og for de mange gadedrenge. Skal det være halvseriøst og lidt ekstremt, gætter jeg på NDCD står klar til at lave 10 løb årligt, hvis der ellers er køreropbakning. :)

Så gider jeg ellers ikk' ævle mere om det ... Mit indlæg var sgu mest tænkt som en information om at der stod noget om løbet som tråden egenligt handler om i den der avis, hvis nogle interessede skulle overse det. Tror sgu bare jeg vil give lørdags stemningen en tand op med en kølig pils, mens jeg lytter til den her: http://www.youtube.com/watch?v=aBqZs7oGPZQ :rock:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Westmus skrev:
Til de få der så bliver overseriøse og bygger diciderede racere og får problemer med 10,5 sek regler og lign. ....synd for dem! Det er vist den berømte nål i høstakken af finde noget der køre så stærkt og som reelt kan kaldes en gadebil. Til racerbilerne har vi NDCD og lignende.

Sig mig.. følger du slet ikke med i hvad der bliver sagt/skrevet, definitationen GADEBIL er død!!!, man kan ikke gradbøje LOVLIGT SYNET. Hvad folk vælger at stille op med i STREETRACE må være op til den enkeltes lyster og arrangøren at tillade, ikke folks subjektive vurdering at et i denne henseende ubrugligt begreb.

Debatten om gadebiler er død, så lad være med at rive op i det igen, det vi har brug for er at folk istedet bruger deres tid på at arbejde for at ALLE kan komme ud af køre, OGSÅ dem der er mere outlaw end dem der er lidt outlaw...

Billede

Titel:
Mester Medlem

Ravnen skrev:
Sig mig.. følger du slet ikke med i hvad der bliver sagt/skrevet, definitationen GADEBIL er død!!!

Okey ..er det da noget du har magt til at bestemme? Ellers forbeholder jeg mig da retten til i mit hoved at have noget JEG kalder en gadebil! :wink:

Ravnen skrev:
Hvad folk vælger at stille op med i STREETRACE må være op til den enkeltes lyster og arrangøren at tillade, ikke folks subjektive vurdering at et i denne henseende ubrugligt begreb.

Det er vi da 100% enige om. Men hvis alle er så enige om det hvorfor kommer der så den ene lange diskution efter den anden herinde? ..og hvorfor har folk så travlt med at pege finge af hvad de forskellige arrangere og hvordan de laver regler? Sådan synes jeg i ihvertfald det ud, her set fra sidelinien og stemningen fornemmes generelt noget negativ, med en masse hakken på hinanden.

Jeg ville blive vildt overraskede hvis alle arrangører skulle kunne gå hen blive 100% enige om alt, i betragtning af at det drejer sig om at ligge navn til noget som ind imellem bevæger sig lidt på kanten af lovene...lovligt synet osv.

Personligt har jeg nok ikke så ondt af dem der har satset så seriøst at de lidt er havnet i et tomrum, fordi de nu kører for stærkt til alm. sikkerheds foranstaltninger. Et eller andet sted tror jeg der er noget fornuft i dragracereglementet som vel er udtænkt af nogle erfarne og meget kompetente folk. Hvis folk er med på at ville betale for deres egen sikkerhed, er jeg sikker på der også vil være løb for dem. For år tilbage havde NDCD jo ingen problem med at arrangere løb hvor der var alt fra 15sek. gadebiler til funny cars og med god køreropbakning. Nu virker det lidt som at folk vil have en discount løsning omkring deres egen sikkerheden, selv om bilerne kører skærkere end nogensinde. Jeg har for år tilbage set en bil slå kolbøtter ved 402 meter mærket ude på Lindtorp, så det sker også i lille Danmark. Trilllede der ikke også en bil et sted sidste år pga et punkteret slicks? Med en 9 sek. bil kan et uheld når det går allerstærkest let blive rigtigt ubehageligt, selv med det helt store sikkerhedsgear. :)

Titel:
Moderator

Artiklen er meget interessant, især når man sidder med lidt insiderviden om emnet.

Man må sige at det lykkedes DASU at stikke en effektivt en kæp i hjulet på streetfires arrangement. Det ser unægteligt ud som om politiet har forlangt at det skal være afholdt af en DASU klub, og afviklet i DASU regi, før de vil give tilladelsen.

Vældigt interessant, bla set ud fra et monopolsynspunkt.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
I min verden har DASU nu klart og tydeligt meldt sig på banen med en fuldkommen uacceptabel monopolholdning - skulle der fortsat være en enkelt tvivler tilbage derude som vil forsvare DASU og deres adfærd så er mit svar lige så klart og tydeligt

Fxck DASU :!:

Men dette er jo også bare vand på den mølle som betyder at vi intensiverer arbejdet med at få www.dlsu.dk etableret som streetracernes hovedorganisation, så vi kan få et brud med DASU's selvbestaltede monopol.

Vi har allerede opbakning fra 3 af de største arrangører i Danmark, og nu mangler vi kun Blackrace og Streetfire - så kom ind i kampen :)

/Hartvig

Senest rettet af Hartvig 07 apr 2008, 10:43, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Mester Medlem

list lige de tre største op! samt forklar hvorfor de er de største...
MVH søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
@ Søren

I alt venskabelighed - drop nu alt det flueknepperi om hvem der kom først og hvem der er størst i Danmark - please :roll:

Det er jo netop ikke planen, at starte med at fornærme nogen eller træde nogen over tærerne - formålet og hensigten er at få samlet flest mulige omkring etableringen af Dansk Legal Streetrace Union - og jeg er hamrende ligeglad med om det bliver med den ene eller den anden som tovholder, bare vi sammen kan enes om at tage handsken op, til glæde og gavn for udøverne af streetrace.

Og jeg skal nok rette teksten i mit indlæg til "3 af landets største" hvilket jeg i alt beskendenhed mener at Holeby, Sindal og Streetracing.dk repræsenterer.

Igen - igen ........ drop alt pladderet og kom ind i kampen med alt den lyst, vilje, erfaring og evner som du og mange andre kan byde ind med :!:

/Hartvig

Senest rettet af Hartvig 07 apr 2008, 10:43, rettet i alt 1 gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 104 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Næste

Alle tider er UTC + 1 time