Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 18:11

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 11 jun 2008, 18:11 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 maj 2008, 11:06
Indlæg: 233
jeg bruger kun castrol det bedste . Både til carinaen og Lancruiserne. Kan mærke en stor forskel på det, selv om mange siger de ikke tror på det.

Det er især På Hj60'eren jeg kan se og høre forskel

_________________
Kristoffer
Tilpas billedstørrelse gratis og nemt
Fjern Antivirus XP 2008 / XP Antivirus


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jun 2008, 19:38 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 jul 2006, 22:41
Indlæg: 671
Geografisk sted: Holstebro
Kristian T skrev:
Tror bare jeg ender med og prøve Esso 10w40 lyder det helt skidt?

Næ undtagen at det egenligt lyder mig en smule ulogisk at man vælger noget af det allerbilligste olie man kan finde til en turbo motor der er chippet? Går jo ud fra at den så får noget pedal ind i mellem og du ikke kører ren morfar. Tror nu personligt jeg ville bruge den smule mere det koster at opgradere til en bedre fuldsyntetisk olie. :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jun 2008, 15:47 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2007, 19:43
Indlæg: 49
Geografisk sted: Brøndby
Fotsæt du med at køre med Mobil 1
Ville dog selv anbefale 5W/50 til turbo biler der har kørt max ca. 180.000 km
Ellers en 10W/60 fra et andet mærke..
Det sidste tal står for evne til at bære ved høj tempraturer som i en turbo bil, eller tunet bil.
Hvis man har max. ca. 150 hk på en 1.8/2.0 l motor kan man nøjes med en 10W/40..

find olien på www.ok.dk

_________________
MVH Daugbjerg
www.scanturbo.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jun 2008, 10:15 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 jul 2006, 22:41
Indlæg: 671
Geografisk sted: Holstebro
Daugbjerg skrev:
Ville dog selv anbefale 5W/50 til turbo biler der har kørt max ca. 180.000 km
Ellers en 10W/60 fra et andet mærke..
Det sidste tal står for evne til at bære ved høj tempraturer som i en turbo bil, eller tunet bil.

Hvad er egenligt begrundelsen for at mene at fabrikkens egen anbefaliger af en /30 eller /40 olie ikke er godt nok, med mindre man har nogle meget atypiske kørselsmønstre, banerace og lign? Eller har drastisk ændret på motoren? Burde VW ikke have haft med i overvejelserne at mange af de her biler f.eks vil få nogle seriøse "pedal to the metal" ture på autobann.

Spørger kun fordi at ud fra den smule jeg ved om emnet, vil det ikke nødvendigtvis være en fordel for motoren med den tykkere olie ved normal kørsel, undtagen altså når det hele køres rødglødende. :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team