det er så med stødstænger og undervogn som på hestevogn!

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

det er så med stødstænger og undervogn som på hestevogn!

#1 Indlæg af lqs »

Brugeravatar
kristoffer
Medlem
Indlæg: 233
Tilmeldt: 05 maj 2008, 12:06

#2 Indlæg af kristoffer »

ja med rullende start :)

The timed lap was run with a rolling start




Edit: Ups .. nissan'en var vist også med rullende start
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#3 Indlæg af lqs »

det er en uretfærdig verden! ikke? sådan en bil kommer til at koste ca 500000kr i usa....
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#4 Indlæg af ae86 »

Corvette
Kompressorladet 6.2L V8 med 638hk
7:26.4

GT-R
Turboladet 3.8L V6 med 480hk
7:29.0

Vetten er 2,6 sekunder hurtigere end Skylinen
Hvor meget mere effekt tror du at der skal til før Skylinen kan hente de sidste 2,6 sek på Nurburg ??
mon ikke det bare er et spørgsmål om at hæve ladetrykket en smule


Og hvem har mest potentiale tilbage ??
Jeg tvivler på at Corvetten kan klare at putte en ekstra 150-200hk i jorden.. (til andet en 402m)
men Skylinen derimod, tror jeg saktens kan klare at smide de ekstra hk i jorden og få fuld nytte af dem på sådanne en bane ...
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#5 Indlæg af HenrikGM »

ae86 skrev:Corvette
Kompressorladet 6.2L V8 med 638hk
7:26.4

GT-R
Turboladet 3.8L V6 med 480hk
7:29.0

Vetten er 2,6 sekunder hurtigere end Skylinen
Hvor meget mere effekt tror du at der skal til før Skylinen kan hente de sidste 2,6 sek på Nurburg ??
mon ikke det bare er et spørgsmål om at hæve ladetrykket en smule


Og hvem har mest potentiale tilbage ??
Jeg tvivler på at Corvetten kan klare at putte en ekstra 150-200hk i jorden.. (til andet en 402m)
men Skylinen derimod, tror jeg saktens kan klare at smide de ekstra hk i jorden og få fuld nytte af dem på sådanne en bane ...


Man kan jo bygge hvilken som helst bil om til at køre hurtigere. Faktum her er at corvetten med "gammel"(læs gennemprøvet måske?) teknik er først.

Hvis man tuner på den ene og ikke gør på den anden, så bliver sammenligningen ikke fair.

Bottomline; Chevrolet er foran Nissan. Muligt at Nissan kan gøre det bedre, men de gør det ikke.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#6 Indlæg af K-FINN »

Det er kun spørgsmål om tid..
Forventer at V-Spec udgaven kommer snart..
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Exhume.dk
Senior Medlem
Indlæg: 405
Tilmeldt: 02 okt 2007, 11:27
Geografisk sted: Midt i det mørke

#7 Indlæg af Exhume.dk »

ae86 skrev:
Hvor meget mere effekt tror du at der skal til før Skylinen kan hente de sidste 2,6 sek på Nurburg ??



:reading: 7:25 Nissan GT-R V-Spec ~551 PS/~1590 kg 2008-04-08 Car Magazine autoblog.com

Så ved ikke om det ikke er sket, altså GTR FTW :D

Ellers må de jo bare få "BiG Mac" til at køre den Nissan rundt. Jan har om nogen sat tiden for Chewoo på "Sløjfen" og virkelig kørt bunden ud af den Corvette dernede.

Kan dog se det er Jim Mero som sætter tiden

*Edit! og at det er ikke en officel tid åbenbart for den GTR :oops:
kafir harbi
Brugeravatar
kristoffer
Medlem
Indlæg: 233
Tilmeldt: 05 maj 2008, 12:06

#8 Indlæg af kristoffer »

Nej den V-spec var ikke en officiel tid
du kan se de officielle tider her
http://en.wikipedia.org/wiki/Nordschlei ... _lap_times
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#9 Indlæg af K-FINN »

kristoffer skrev:Nej den V-spec var ikke en officiel tid
du kan se de officielle tider her
http://en.wikipedia.org/wiki/Nordschlei ... _lap_times


Vel kun et spørgsmål om tid inden den sættes..
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Westmus
Mester Medlem
Indlæg: 671
Tilmeldt: 11 jul 2006, 23:41
Geografisk sted: Holstebro

#10 Indlæg af Westmus »

Ja det er jo rigtigt ubehageligt når sådan noget amerikansk lettere antikvarisk grov mekanik beviseligt virker ok. :rock:

Tvivler på hestene har den største betydning. Nede på Ringen går en stor del at tiden jo med at køre i sving. Tiden er f.eks hurtigere end Porsche Carrera GT (612Hk/1380Kg) og Koenigsegg CCR (817Hk/1180kg) har klaret samme sted. En 620 hk's Ferrari 599 er faktisk 20 sek. langsommere .... :D
Besvar