det er så med stødstænger og undervogn som på hestevogn!
Redaktør: Moderatorer
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
det er så med stødstænger og undervogn som på hestevogn!
http://www.edmunds.com/insideline/do/Ne ... 8071?imw=Y
tag den NISSAN!
tag den NISSAN!
- kristoffer
- Medlem
- Indlæg: 233
- Tilmeldt: 05 maj 2008, 12:06
- ae86
- Mester Medlem
- Indlæg: 1316
- Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Corvette
Kompressorladet 6.2L V8 med 638hk
7:26.4
GT-R
Turboladet 3.8L V6 med 480hk
7:29.0
Vetten er 2,6 sekunder hurtigere end Skylinen
Hvor meget mere effekt tror du at der skal til før Skylinen kan hente de sidste 2,6 sek på Nurburg ??
mon ikke det bare er et spørgsmål om at hæve ladetrykket en smule
Og hvem har mest potentiale tilbage ??
Jeg tvivler på at Corvetten kan klare at putte en ekstra 150-200hk i jorden.. (til andet en 402m)
men Skylinen derimod, tror jeg saktens kan klare at smide de ekstra hk i jorden og få fuld nytte af dem på sådanne en bane ...
Kompressorladet 6.2L V8 med 638hk
7:26.4
GT-R
Turboladet 3.8L V6 med 480hk
7:29.0
Vetten er 2,6 sekunder hurtigere end Skylinen
Hvor meget mere effekt tror du at der skal til før Skylinen kan hente de sidste 2,6 sek på Nurburg ??
mon ikke det bare er et spørgsmål om at hæve ladetrykket en smule
Og hvem har mest potentiale tilbage ??
Jeg tvivler på at Corvetten kan klare at putte en ekstra 150-200hk i jorden.. (til andet en 402m)
men Skylinen derimod, tror jeg saktens kan klare at smide de ekstra hk i jorden og få fuld nytte af dem på sådanne en bane ...
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
ae86 skrev:Corvette
Kompressorladet 6.2L V8 med 638hk
7:26.4
GT-R
Turboladet 3.8L V6 med 480hk
7:29.0
Vetten er 2,6 sekunder hurtigere end Skylinen
Hvor meget mere effekt tror du at der skal til før Skylinen kan hente de sidste 2,6 sek på Nurburg ??
mon ikke det bare er et spørgsmål om at hæve ladetrykket en smule
Og hvem har mest potentiale tilbage ??
Jeg tvivler på at Corvetten kan klare at putte en ekstra 150-200hk i jorden.. (til andet en 402m)
men Skylinen derimod, tror jeg saktens kan klare at smide de ekstra hk i jorden og få fuld nytte af dem på sådanne en bane ...
Man kan jo bygge hvilken som helst bil om til at køre hurtigere. Faktum her er at corvetten med "gammel"(læs gennemprøvet måske?) teknik er først.
Hvis man tuner på den ene og ikke gør på den anden, så bliver sammenligningen ikke fair.
Bottomline; Chevrolet er foran Nissan. Muligt at Nissan kan gøre det bedre, men de gør det ikke.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Exhume.dk
- Senior Medlem
- Indlæg: 405
- Tilmeldt: 02 okt 2007, 11:27
- Geografisk sted: Midt i det mørke
ae86 skrev:
Hvor meget mere effekt tror du at der skal til før Skylinen kan hente de sidste 2,6 sek på Nurburg ??
Så ved ikke om det ikke er sket, altså GTR FTW
Ellers må de jo bare få "BiG Mac" til at køre den Nissan rundt. Jan har om nogen sat tiden for Chewoo på "Sløjfen" og virkelig kørt bunden ud af den Corvette dernede.
Kan dog se det er Jim Mero som sætter tiden
*Edit! og at det er ikke en officel tid åbenbart for den GTR
kafir harbi
- kristoffer
- Medlem
- Indlæg: 233
- Tilmeldt: 05 maj 2008, 12:06
Nej den V-spec var ikke en officiel tid
du kan se de officielle tider her
http://en.wikipedia.org/wiki/Nordschlei ... _lap_times
du kan se de officielle tider her
http://en.wikipedia.org/wiki/Nordschlei ... _lap_times
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
kristoffer skrev:Nej den V-spec var ikke en officiel tid
du kan se de officielle tider her
http://en.wikipedia.org/wiki/Nordschlei ... _lap_times
Vel kun et spørgsmål om tid inden den sættes..
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
-
Westmus
- Mester Medlem
- Indlæg: 671
- Tilmeldt: 11 jul 2006, 23:41
- Geografisk sted: Holstebro
Ja det er jo rigtigt ubehageligt når sådan noget amerikansk lettere antikvarisk grov mekanik beviseligt virker ok.
Tvivler på hestene har den største betydning. Nede på Ringen går en stor del at tiden jo med at køre i sving. Tiden er f.eks hurtigere end Porsche Carrera GT (612Hk/1380Kg) og Koenigsegg CCR (817Hk/1180kg) har klaret samme sted. En 620 hk's Ferrari 599 er faktisk 20 sek. langsommere ....
Tvivler på hestene har den største betydning. Nede på Ringen går en stor del at tiden jo med at køre i sving. Tiden er f.eks hurtigere end Porsche Carrera GT (612Hk/1380Kg) og Koenigsegg CCR (817Hk/1180kg) har klaret samme sted. En 620 hk's Ferrari 599 er faktisk 20 sek. langsommere ....