VW Scirocco

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

VW Scirocco

#1 Indlæg af JerrilD »

Har kigget på sådan en ældre herre, noget man skal være opmærksom på?

Rust? Holdbarhed? svagheder?

Motoren er en 1.8, men er det den samme motor som ligger i en G2 ??
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#2 Indlæg af luske »

stort set samme fejl som på golf2 , motormæssigt mener jeg at der findes flere forskellige tuningsgrader af 1.8 i både golfe og i sciroccoen , lige fra omkring 75 til 105 HK , så jo det er nok muligt at de bruger de samme maskiner

MVH Luske
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

#3 Indlæg af JerrilD »

hvilke fejl er det? :) hehehe
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#4 Indlæg af luske »

rust i stor stil efterhånden :D

Luske out
Angeluz
Nyt Medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 03 jul 2008, 11:06
Geografisk sted: Nordjylland

#5 Indlæg af Angeluz »

Motor er ikke helt den samme som i en G2.

Men tæt på, mange dele passer over.

Ellers med hensyn til resten har den de samme sygdomme som en G2.
Der er vist en tjekliste før køb, på golf2.dk hvor du kan se de mest alm. fejl.
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#6 Indlæg af Wildert »

Scirocco har mere til fælles med Golf 1, end med Golf 2. Det er Corrado der er stort set identisk med Golf 2.

Kværnene er dog ret ens generelt. 16V'eren har dog en indsugningsmanifold der vender til den anden side end i 2'eren.

1.8'eren er typisk 112 hk identisk med Golf GTi.
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

#7 Indlæg af JerrilD »

Kunne også tænke mig en G1, men synes det er svære at opdrive i danmark??
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#8 Indlæg af HenrikGM »

til en G1 så er du meget for sent ude. De er stort set alle indløst til skrot.

Sådan går det mange fede biler.....


Hvis du gerne vil have en G1, så sæt en annonce i feks dba, og byd et par hundrede mere end skrotpræmien, så kan du måske være heldig over lidt tid at samle de sidste par stykker sammen, så der kan samles en bil af de bedste stumper.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Westmus
Mester Medlem
Indlæg: 671
Tilmeldt: 11 jul 2006, 23:41
Geografisk sted: Holstebro

#9 Indlæg af Westmus »

HenrikGM skrev:til en G1 så er du meget for sent ude. De er stort set alle indløst til skrot.

Ja der kører da et fint eksemplar af de helt tidlige her i byen. En 2 ejers... far og nu søn. :)

Tror såmen ikke det er noget problem at finde en, hvis man virkeligt er seriøs! Men det kræver at man ikke tror den lige kan findes til små penge rundt om hjørnet. Man betaler hvad et et superfint eksemplar handles til, muligtvis importere fra de "varme lande". Ellers løber man garanteret lynhurtigt kold i at reservedele (ud over de mest gængse sliddele) er noget der skal ledes efter og ikke nødvendigtvis lader sig opdrive som nyt. Selv brugbart brugt kan være en større detektiv opgave.

Mht biler fra 70'erne...rust rust og mere rust. Det virkede som om nærmest alle fabrikanter dengang brugte den samme type selvopløsende stålplade til at fremstille biler af. Det er kun biler der har haft en ekstra kærligt liv der har overlevet til idag. De fleste af dem var allerede godt mugne på deres 10 års fødselsdag...hvilket jo er mange år siden.

Renoveringer at lidt specielle ældre biler er for folk der er i "inderkredsen" og som ved hvem der ligger inde med hvad, rundt om i garagerne. Biler fra 70'erne og begyndelsen af 80'erne er efterhånden meget sværere end de populære klassikere fra 60'erne som der tit nyproduceres stumper til. Resevedelslagrene gemmer ikke på stumperne som i gamle dage, da det er alt for urationelt. Når salget er næsten 0 ryger de sidste rester i skrotvognen, så lagerpladsen kan bruges til noget som der er salg i. Det samme gælder de fleste ophuggere. Selv fine biler ryger tit direkte i knuseren hvis det er en lidt ukorrent model. Således de ikke optager pladsen for det der er salg og dermed hurtige penge i. :cry:
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

#10 Indlæg af JerrilD »

Jeg må lede efter en, skal lige ha solgt focusen først alligevel.

Er ikke bange for rust, da den skal køres som rat look. :P Kan fanme godt li den stil ! Selvfølgelig skal den være i mekanisk forsvarlig stand !
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Besvar