VW Scirocco
Redaktør: Moderatorer
- JerrilD
- Mester Medlem
- Indlæg: 1354
- Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
- Geografisk sted: Fredericia C
VW Scirocco
Har kigget på sådan en ældre herre, noget man skal være opmærksom på?
Rust? Holdbarhed? svagheder?
Motoren er en 1.8, men er det den samme motor som ligger i en G2 ??
Rust? Holdbarhed? svagheder?
Motoren er en 1.8, men er det den samme motor som ligger i en G2 ??
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
- luske
- Mester Medlem
- Indlæg: 1099
- Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31
-
Angeluz
- Nyt Medlem
- Indlæg: 20
- Tilmeldt: 03 jul 2008, 11:06
- Geografisk sted: Nordjylland
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
til en G1 så er du meget for sent ude. De er stort set alle indløst til skrot.
Sådan går det mange fede biler.....
Hvis du gerne vil have en G1, så sæt en annonce i feks dba, og byd et par hundrede mere end skrotpræmien, så kan du måske være heldig over lidt tid at samle de sidste par stykker sammen, så der kan samles en bil af de bedste stumper.
Sådan går det mange fede biler.....
Hvis du gerne vil have en G1, så sæt en annonce i feks dba, og byd et par hundrede mere end skrotpræmien, så kan du måske være heldig over lidt tid at samle de sidste par stykker sammen, så der kan samles en bil af de bedste stumper.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Westmus
- Mester Medlem
- Indlæg: 671
- Tilmeldt: 11 jul 2006, 23:41
- Geografisk sted: Holstebro
HenrikGM skrev:til en G1 så er du meget for sent ude. De er stort set alle indløst til skrot.
Ja der kører da et fint eksemplar af de helt tidlige her i byen. En 2 ejers... far og nu søn.
Tror såmen ikke det er noget problem at finde en, hvis man virkeligt er seriøs! Men det kræver at man ikke tror den lige kan findes til små penge rundt om hjørnet. Man betaler hvad et et superfint eksemplar handles til, muligtvis importere fra de "varme lande". Ellers løber man garanteret lynhurtigt kold i at reservedele (ud over de mest gængse sliddele) er noget der skal ledes efter og ikke nødvendigtvis lader sig opdrive som nyt. Selv brugbart brugt kan være en større detektiv opgave.
Mht biler fra 70'erne...rust rust og mere rust. Det virkede som om nærmest alle fabrikanter dengang brugte den samme type selvopløsende stålplade til at fremstille biler af. Det er kun biler der har haft en ekstra kærligt liv der har overlevet til idag. De fleste af dem var allerede godt mugne på deres 10 års fødselsdag...hvilket jo er mange år siden.
Renoveringer at lidt specielle ældre biler er for folk der er i "inderkredsen" og som ved hvem der ligger inde med hvad, rundt om i garagerne. Biler fra 70'erne og begyndelsen af 80'erne er efterhånden meget sværere end de populære klassikere fra 60'erne som der tit nyproduceres stumper til. Resevedelslagrene gemmer ikke på stumperne som i gamle dage, da det er alt for urationelt. Når salget er næsten 0 ryger de sidste rester i skrotvognen, så lagerpladsen kan bruges til noget som der er salg i. Det samme gælder de fleste ophuggere. Selv fine biler ryger tit direkte i knuseren hvis det er en lidt ukorrent model. Således de ikke optager pladsen for det der er salg og dermed hurtige penge i.
- JerrilD
- Mester Medlem
- Indlæg: 1354
- Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
- Geografisk sted: Fredericia C
