Start af varm motor
Redaktør: Moderatorer
-
Andy
- Senior Medlem
- Indlæg: 315
- Tilmeldt: 12 jul 2006, 16:58
Start af varm motor
Hej..
Har et lille problem: Datterens bil en Fiat Bravo 1,4 12V med Bosch monopoint på har fået en lille sygdom:
Den starter perfekt når det er koldt, men når den er varm (drift temp) starten den også fint nok, men 5 sekunder efter den er startet begynder den og gå meget dårligt (det virker som om den starter på choker) i ca 10-15 sekunder og så kører den som den skal..
Jeg har skiftet temp. føler til vand og temp føler til indsugnings luft.
Jeg kan fremprovokere samme motor gang ved og pille lambdasonden fra...
Så den er som forsøg byttet ud med en anden, dog ikke den rigtige type, uden den store effekt( Den der sat var en LSH 24 den der sidder nu er en LSM 11)
Mvh
Andy
Har et lille problem: Datterens bil en Fiat Bravo 1,4 12V med Bosch monopoint på har fået en lille sygdom:
Den starter perfekt når det er koldt, men når den er varm (drift temp) starten den også fint nok, men 5 sekunder efter den er startet begynder den og gå meget dårligt (det virker som om den starter på choker) i ca 10-15 sekunder og så kører den som den skal..
Jeg har skiftet temp. føler til vand og temp føler til indsugnings luft.
Jeg kan fremprovokere samme motor gang ved og pille lambdasonden fra...
Så den er som forsøg byttet ud med en anden, dog ikke den rigtige type, uden den store effekt( Den der sat var en LSH 24 den der sidder nu er en LSM 11)
Mvh
Andy
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
-
Andy
- Senior Medlem
- Indlæg: 315
- Tilmeldt: 12 jul 2006, 16:58
Yugo Turbo skrev:jeg kan forestille mig at den ikke lambda regulerer under en given temperatur (sådan er der mange motorstyringer der gør), så et umiddelbart bud er jo at det er den der driller dig...
Ja det tror jeg også...har lige lavet en anden tråd for og se hvad forskellen er på en LSH 24 og LSM 11 sonde, kan jo godt være min ECU ikke kan bruge signalerne rigtigt fra LSM 11...
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
-
Andy
- Senior Medlem
- Indlæg: 315
- Tilmeldt: 12 jul 2006, 16:58
Ok så det er stor mulighed for at de ikke giver samme signal, må sku nok heller finde den rigtige og prøve med..
Datteren er lige kommet hjem og siger nu at problemet er blevet mindre..
Det kan jo godt passe med at det er sonden der er problemet..
Ja det kræver ikke den store kedelpasser eksamen og splejse dem sammen...
Andy
Datteren er lige kommet hjem og siger nu at problemet er blevet mindre..
Det kan jo godt passe med at det er sonden der er problemet..
Ja det kræver ikke den store kedelpasser eksamen og splejse dem sammen...
Andy
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
- ae86
- Mester Medlem
- Indlæg: 1316
- Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Det kan være de kan hjælpe dig nærmere over på fiatklub danmarks forum ->
http://www.fiatklubdanmark.dk/index.php
http://www.fiatklubdanmark.dk/index.php
