Start af varm motor

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Andy
Senior Medlem
Indlæg: 315
Tilmeldt: 12 jul 2006, 16:58

Start af varm motor

#1 Indlæg af Andy »

Hej..

Har et lille problem: Datterens bil en Fiat Bravo 1,4 12V med Bosch monopoint på har fået en lille sygdom:

Den starter perfekt når det er koldt, men når den er varm (drift temp) starten den også fint nok, men 5 sekunder efter den er startet begynder den og gå meget dårligt (det virker som om den starter på choker) i ca 10-15 sekunder og så kører den som den skal..

Jeg har skiftet temp. føler til vand og temp føler til indsugnings luft.

Jeg kan fremprovokere samme motor gang ved og pille lambdasonden fra...

Så den er som forsøg byttet ud med en anden, dog ikke den rigtige type, uden den store effekt( Den der sat var en LSH 24 den der sidder nu er en LSM 11)

Mvh

Andy
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#2 Indlæg af Yugo Turbo »

jeg kan forestille mig at den ikke lambda regulerer under en given temperatur (sådan er der mange motorstyringer der gør), så et umiddelbart bud er jo at det er den der driller dig...
Brap brap brap...
Billede
Andy
Senior Medlem
Indlæg: 315
Tilmeldt: 12 jul 2006, 16:58

#3 Indlæg af Andy »

Yugo Turbo skrev:jeg kan forestille mig at den ikke lambda regulerer under en given temperatur (sådan er der mange motorstyringer der gør), så et umiddelbart bud er jo at det er den der driller dig...


Ja det tror jeg også...har lige lavet en anden tråd for og se hvad forskellen er på en LSH 24 og LSM 11 sonde, kan jo godt være min ECU ikke kan bruge signalerne rigtigt fra LSM 11...
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#4 Indlæg af Yugo Turbo »

forskellen kan være at den ene afgiver signal mellem 0 og 1,25 volt og den anden mellem 0 og 1 volt eksempelvis... eller ukorrekt forbundet, men mon ikke du kan finde ud af at forbinde sådan en svend...
Brap brap brap...
Billede
Andy
Senior Medlem
Indlæg: 315
Tilmeldt: 12 jul 2006, 16:58

#5 Indlæg af Andy »

Ok så det er stor mulighed for at de ikke giver samme signal, må sku nok heller finde den rigtige og prøve med..

Datteren er lige kommet hjem og siger nu at problemet er blevet mindre..

Det kan jo godt passe med at det er sonden der er problemet..

Ja det kræver ikke den store kedelpasser eksamen og splejse dem sammen... :tooth:

Andy
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#6 Indlæg af Yugo Turbo »

du må nok igang igen, så den rigtige kan komme i...
Brap brap brap...
Billede
Andy
Senior Medlem
Indlæg: 315
Tilmeldt: 12 jul 2006, 16:58

#7 Indlæg af Andy »

Ja og så må min LSM 11 tilbage i pille fyret hvor den kommer fra...

Ved du om den universal sonde Krogslund autodele sælger er en LSH 24 ??

Andy
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#8 Indlæg af Yugo Turbo »

jeg ved at LSH sonden er en bosch sonde, men om der er en erstatnings sonde fra et andet fabrikat skal jeg ikke kunne sige. der må du nok ned til din reservedels pusher
Brap brap brap...
Billede
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#9 Indlæg af ae86 »

Det kan være de kan hjælpe dig nærmere over på fiatklub danmarks forum ->
http://www.fiatklubdanmark.dk/index.php
Andy
Senior Medlem
Indlæg: 315
Tilmeldt: 12 jul 2006, 16:58

#10 Indlæg af Andy »

Ja tak det er prøvet ved andre lejligheder....uden svar, der er åbenbart en uskreven regel om man skal være medlem af klubben for at få svar...

Men ellers tak...
Besvar