Hej Runesm & Jerrild
Jeg skal ikke gører mig klog på hvad er passer sammen! Men her lidt info om den vi lavede.
Min kammerats kæreste brokkede sig over at det altid var hans bil der blev tunet, det måtte der jo laves om på

Der blev først monteret turbo(brugt fra en 405td) på den gamle motor, Wolf3D motorstyring, 4dysser i den orig. manif. karb. udskiftet med et gaspjæld fra en manta. Dette holdt til 120hk så kunne kobling ikke mere
Målet blev så: Hvor mang hk kan man presse ud af en 1,1, med optimal styring inden det siger BANG

En brugt motor med mere end 250t. på tælleren blev "donor". blok blev planslebet og honet. monteret med nye stempel ringe og lejer. Krumtap og p.stænger afvejet. Svinghjul og kobling fra G40. Topstykke bearbejdet & planslebet. Lavet topbolte om til 10mm unbraco bolte. Std. toppakning. Lavet ny indsugnings manifold bygget med plenium. IC flyttet ud i fronten. Hjemmelavet justerbart takthjul. Motor startet op og just ind på felt. 71hk uden tryk

med 1,1 bar 160hk dette var dagen før dhb så vi pressede den ikke mere. Skulle gerne leve weekenden over

Efter et stykke tid døde den brugt turbo. En ny blev købt ind, mont, justeret ind på felt = 215hk ved 1,5-1,55 bar

Dette er den korte version af projektet. Skal se op jeg kan finde nogle billeder af motorrum.
Mvh. Henrik