Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 05:03

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fredericia C
Runesm skrev:
JerrilD skrev:
Vil man kunne sætte indsprøjtning på sådan en 1.3 Polo motor med karburator?? Man skal selfølgelig ha motorstyring til at styre det. Nogen som ved om der er noget der passer direkte over?? Tror vi dropper den g40 motor til at starte med. :) For at se hvad muligheden er.

Så skal du have fat i 1,3 GT manifolden (Den fåes også med karburator, så vær lige opmærksom), den har multipoint indsprøjtning.

Ahh cool ! Så skal man vel bare ha manifolden + motorstyringen. +det løse ?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ry
JerrilD skrev:

Der er lidt forskelligheder på de forskellige motorere, bl.a kompression og knastaksel, så det er ikke sikkert af motorstyring er frisk på hvis man kun flytter lidt over.

Den 1,3 motor med multipoint og flest heste (75) hedder 3F.

En stål-toppakning kan hugges fra en polo 6n, bl.a AAV, den passer med de "gamle" motorere.

Vh JesperK

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

JesperKonge skrev:
JerrilD skrev:

Der er lidt forskelligheder på de forskellige motorere, bl.a kompression og knastaksel, så det er ikke sikkert af motorstyring er frisk på hvis man kun flytter lidt over.

Den 1,3 motor med multipoint og flest heste (75) hedder 3F.

En stål-toppakning kan hugges fra en polo 6n, bl.a AAV, den passer med de "gamle" motorere.

Vh JesperK

Så må man sku prøve sig frem :P

Titel:
Medlem

Geografisk sted: kalundborg
golf 2 1.3 er også lavet med multipoint sprøjt, det hedder digijet på vw sprog.. kommer vist i 89-90-91 modellerne..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ry
michael f skrev:
...det hedder digijet på vw sprog...

Jah, er det ikke digifant der er multipoint og digijet der er monopoint?
Den hedder dog 3F, den "sjove" motor i golf også.

I Golf findes dog også 2G, MH, NZ som er 1.3 "lårte-karburatorere", med vandtemp-styret choker, 2 vakuumdåser for gud ved hvad. Kanon karb NÅR den virker endnu :roll:

Vh Jesper

Titel:
Mester Medlem

JesperKonge skrev:
michael f skrev:
...det hedder digijet på vw sprog...

Jah, er det ikke digifant der er multipoint og digijet der er monopoint?

I Golf findes dog også 2G, MH, NZ som er 1.3 "lårte-karburatorere", med vandtemp-styret choker, 2 vakuumdåser for gud ved hvad. Kanon karb NÅR den virker endnu :roll:

Vh Jesper

Jeg har taget vacuumdåsen af til mit registerspjæld og sat en fjeder der holder konstant træk på istedet. Så åbner den med det samme jeg gi'r fuld gas og lukker når jeg slipper igen.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: kalundborg
[quote="JesperKongeJah, er det ikke digifant der er multipoint og digijet der er monopoint?

Vh Jesper[/quote]

NZ'eren med Digijet, PF, RV og PB (1.8 GTI med hhv 107, 107 og 112hk) er med digifant.. digifant er vw'sk for bosch L-jetronic, tilføjet med bankesensor iforhold til bosch std version.. jeg ved ikke hvad der er ændret på en digijet, men jeg kunne forestille mig det var et almindeligt L-anlæg uden bankesensor..

3F har jeg aldrig hørt om, tror ikke den eksistere i en golf 2'er, er det ikke GT motoren fra polo 3, med 75 hk..??

NZ er mig bekendt den eneste 1.3 motor der er lavet til golf2 med indsprøjtning, og det er et multipoint anlæg kaldet digijet..
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/golf_info?id=82

monopoint er kun lavet på 1.8 RP motor med 90hk baseret på 827 blokken, det hedder monojetronic hos vw..

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Fyn
Hej Runesm & Jerrild
Jeg skal ikke gører mig klog på hvad er passer sammen! Men her lidt info om den vi lavede.
Min kammerats kæreste brokkede sig over at det altid var hans bil der blev tunet, det måtte der jo laves om på :twisted: Der blev først monteret turbo(brugt fra en 405td) på den gamle motor, Wolf3D motorstyring, 4dysser i den orig. manif. karb. udskiftet med et gaspjæld fra en manta. Dette holdt til 120hk så kunne kobling ikke mere :(
Målet blev så: Hvor mang hk kan man presse ud af en 1,1, med optimal styring inden det siger BANG :lusket: En brugt motor med mere end 250t. på tælleren blev "donor". blok blev planslebet og honet. monteret med nye stempel ringe og lejer. Krumtap og p.stænger afvejet. Svinghjul og kobling fra G40. Topstykke bearbejdet & planslebet. Lavet topbolte om til 10mm unbraco bolte. Std. toppakning. Lavet ny indsugnings manifold bygget med plenium. IC flyttet ud i fronten. Hjemmelavet justerbart takthjul. Motor startet op og just ind på felt. 71hk uden tryk :) med 1,1 bar 160hk dette var dagen før dhb så vi pressede den ikke mere. Skulle gerne leve weekenden over :roll: Efter et stykke tid døde den brugt turbo. En ny blev købt ind, mont, justeret ind på felt = 215hk ved 1,5-1,55 bar :twisted: Dette er den korte version af projektet. Skal se op jeg kan finde nogle billeder af motorrum.
Mvh. Henrik

Titel:
Mester Medlem

Henrik D.S. skrev:
Blablablabla 71hk uden tryk :) med 1,1 bar 160hk blabla 215hk ved 1,5-1,55 bar :twisted:

Waaauw :D
Jo tak, masser af billeder!
Min kobling tager præcis 86hk, så kan den ikke mere

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Hvad mon man kan hive ud af en 1.3´er? Måske man skulle prøve og se det? :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time