Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 05 jul 2025, 17:34

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 01 feb 2009, 21:13 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2007, 12:45
Indlæg: 81
Geografisk sted: Silkeborg Danmark
Har en kammi med en ford sierra 2.0 8v med standard 120hk.
bilen var billig og nysynet og skal kun holde i 2år.
Mekanisk er den i rigtig god stand og kører godt.

Da planen er en billig begynder drift bil så er jagten gået ind på lidt flere hk.
Der er allerede mictronik lim i diff.
sænket og bøsninger udskiftet til noget hårdere.
afstivet i front og bag

Næste er motor.. men hvad nu ?
Der er ingen plan om at der skal trækkes 500hk ud af motoren med dyre trykladet stumper.
Men et 160-180-200hk som der kan holde til at blive trukket rundt.

At give sig til at rode med standard motoren kan vel næppe betale sig, så hvad passer ned i hullet på sådan en ford ? det ska gerne kunne passe på gearkassen og ikke koste en formue samt være nemt at gå til.
4-5-6cylinder, en 209hk v6 ford motor har været på tankerne, men hvad siger i derude.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=-d84U-MUsXg


Senest rettet af Witz 01 feb 2009, 21:28, rettet i alt 1 gang.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 feb 2009, 21:19 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Witz skrev:
Har en kammi med en ford sierra 2.0 16v med standard 120hk.
bilen var billig og nysynet og skal kun holde i 2år.
Mekanisk er den i rigtig god stand og kører godt.

Da planen er en billig begynder drift bil så er jagten gået ind på lidt flere hk.
Der er allerede mictronik lim i diff.
sænket og bøsninger udskiftet til noget hårdere.
afstivet i front og bag

Næste er motor.. men hvad nu ?
Der er ingen plan om at der skal trækkes 500hk ud af motoren med dyre trykladet stumper.
Men et 160-180-200hk som der kan holde til at blive trukket rundt.

At give sig til at rode med standard motoren kan vel næppe betale sig, så hvad passer ned i hullet på sådan en ford ? det ska gerne kunne passe på gearkassen og ikke koste en formue samt være nemt at gå til.
4-5-6cylinder, en 209hk v6 ford motor har været på tankerne, men hvad siger i derude.


2,0 16 V med standart 120 Hk... Muhahahaha... enten er det en cossie med en prop i udstødningen eller også er det en 8V som alle andre DOHC tikkemaskinerne...

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 feb 2009, 21:27 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Hmm, hvad med større dyser, en justerbar BTR, og så en lille halv bar, burde den vel kunne æde.

Det vil kompromisere tomgangen, men mon ikke den holder sig igang, bare en anelse haltende.

Jeg har ikke så meget fod på ford, kan være der kommer et par nørder ind over banen, jeg slynger bare ord ud :P

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 feb 2009, 21:31 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2007, 12:45
Indlæg: 81
Geografisk sted: Silkeborg Danmark
aha så det er en 8v :? men hul i det.

men kom bare med alle de gode triks.

trykladning er ikke nødvendigvis det bedste her, da bilen bla skal bruges til begynder drift og skal være driftsikker og "billig" i drift

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=-d84U-MUsXg


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 feb 2009, 21:39 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Witz skrev:
aha så det er en 8v :? men hul i det.

men kom bare med alle de gode triks.

trykladning er ikke nødvendigvis det bedste her, da bilen bla skal bruges til begynder drift og skal være driftsikker og "billig" i drift


Møffe har en N/A tunet udgave som han bruger til Trackdays !...

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 feb 2009, 21:42 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
http://skogenracing.editboard.com/engli ... o-t657.htm

Scroll lidt ned til der begynder at komme billeder. Nemmere bli'r det næsten ikke.

4 chokerdyser fra Bosch K-Jet anlæg skruet i manifolden, en olietrykskontakt til at tænde for dem ved 0,1-0,2 bar, og hey presto, 0,5-0,7 bar i tryk

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 feb 2009, 21:58 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Runesm skrev:
http://skogenracing.editboard.com/english-forum-f12/pinto-turbo-conversion-howto-t657.htm

Scroll lidt ned til der begynder at komme billeder. Nemmere bli'r det næsten ikke.

4 chokerdyser fra Bosch K-Jet anlæg skruet i manifolden, en olietrykskontakt til at tænde for dem ved 0,1-0,2 bar, og hey presto, 0,5-0,7 bar i tryk


ikke samme motor !...

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 feb 2009, 22:05 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
mh skrev:
Witz skrev:
aha så det er en 8v :? men hul i det.

men kom bare med alle de gode triks.

trykladning er ikke nødvendigvis det bedste her, da bilen bla skal bruges til begynder drift og skal være driftsikker og "billig" i drift


Møffe har en N/A tunet udgave som han bruger til Trackdays !...


havde. eller dvs har men uden plader og håb for fremtiden. motoren er stærk men alt dør ved misbrug. der er masser af muligheder. men kan kun sige hvis det er billige hk til drift (300-400hk) så skal der en blacktop under hjelmen. glem alt om cosworth motore da de er for dyre i anskaffelse. V6 er for tung og doven.

resten skal hentes i opsæt. burtonpower.com har hvad der skal bruges til forvognen og randmotorsport.co.uk har en justerbar bagbro det har reyland.co.uk også eller den lækre http://www.adrenaline-race.com/forum/vi ... .php?t=530

bagtøj er der masser af muligheder af. alt fra std 7" op til et jaguar 10,5"bagtøj.

bremser er der også masser af muligheder af.

ellers så er kan du forvente med en hjemmelavet manifold (kik på VAE for at lure sådan en) og en T25-T3 turbo med en 0,5-0,7bar alt fra 170-200hk. mener højeste resultat jeg har set er ca 211hk på et TT kit ved en 0,7bar på std motor med ny model toppakning og 1 tilskudsdysse.

normalt så snyder man map ved at sætte et antal envejs ventiler på slangen da den fuelcutter ved en 0,2bar overtryk. tilskud styres somregl af en alm MF2 og tændingen sænkes på oktan stikket ved at stelle 1eller flere ben.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 feb 2009, 22:09 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
hov, er det hans V´s bil?

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 feb 2009, 22:11 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
mh skrev:
Runesm skrev:
http://skogenracing.editboard.com/english-forum-f12/pinto-turbo-conversion-howto-t657.htm

Scroll lidt ned til der begynder at komme billeder. Nemmere bli'r det næsten ikke.

4 chokerdyser fra Bosch K-Jet anlæg skruet i manifolden, en olietrykskontakt til at tænde for dem ved 0,1-0,2 bar, og hey presto, 0,5-0,7 bar i tryk


ikke samme motor !...


Men vel samme fremgangsmåde alligevel? Men der skal vel en envejsventil på slangen til map sensor så den ikke boost cutter..?

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team