BOV spørgsmål
Redaktør: Moderatorer
-
dykkerdahl
- Senior Medlem
- Indlæg: 369
- Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
- Geografisk sted: Kbh
- Kontakt:
BOV spørgsmål
Jeg køre med 1 bar på 1.8 motor, standart turbo, og middel stor intercooler og rør, og en stor rød BOV hvor der står RH motor sport.
Jeg har fundet ud af at hvis jeg piller slangen af til BOV'en så kan jeg næsten beholde trykket på motoren ved hurtigt gearskift med dog ikke uden lyd fra luften der fare tilbage gennem turboen......
Der står skrevet meget rundt omkring både for og imod.
Det er en klar performance med den min. tøven.
Spørgsmål: Tager turboen meget skade af dette?
Jeg har fundet ud af at hvis jeg piller slangen af til BOV'en så kan jeg næsten beholde trykket på motoren ved hurtigt gearskift med dog ikke uden lyd fra luften der fare tilbage gennem turboen......
Der står skrevet meget rundt omkring både for og imod.
Det er en klar performance med den min. tøven.
Spørgsmål: Tager turboen meget skade af dette?
Nissan 200sx
-
Jandk
- Medlem
- Indlæg: 103
- Tilmeldt: 04 jul 2008, 12:44
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: BOV spørgsmål
dykkerdahl skrev:Jeg køre med 1 bar på 1.8 motor, standart turbo, og middel stor intercooler og rør, og en stor rød BOV hvor der står RH motor sport.
Jeg har fundet ud af at hvis jeg piller slangen af til BOV'en så kan jeg næsten beholde trykket på motoren ved hurtigt gearskift med dog ikke uden lyd fra luften der fare tilbage gennem turboen......
Der står skrevet meget rundt omkring både for og imod.
Det er en klar performance med den min. tøven.
Spørgsmål: Tager turboen meget skade af dette?
Ikke godt for turbo. Din BOV er for stor til dit setup, så den slipper for meget ud.......Med rigtigt valgt BOV flow, så blæser luften ikke retur igennem turbo, og den taber ikke trykket mellem gearskift. Det snupper kun det der er i overskud. Restriktor i BOV er hurtigt fix. Kig på fjerdertryk/areal tager længere tid, men burde med for helt optimal fut i fejemøjet.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
dykkerdahl
- Senior Medlem
- Indlæg: 369
- Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
- Geografisk sted: Kbh
- Kontakt:
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
Re: BOV spørgsmål
HenrikGM skrev:Ikke godt for turbo. Din BOV er for stor til dit setup, så den slipper for meget ud.......Med rigtigt valgt BOV flow, så blæser luften ikke retur igennem turbo, og den taber ikke trykket mellem gearskift. Det snupper kun det der er i overskud. Restriktor i BOV er hurtigt fix. Kig på fjerdertryk/areal tager længere tid, men burde med for helt optimal fut i fejemøjet.
Har set mange og hørt om mange der har kørt uden BOV ved tryk på 1 bar eller der under og lavet omkring 200 hk, små motor.
Ingen af dem har smadret en turbo i nu.
Så i min verden, så er det både hip som hap. Ingen kan frembringe beviser på at turboen bliver smadret, men masser kan hive HKS bladre frem og sige at BOV er godt...
Kørte med BOV på turbo starlet pga. lyden og for at finde en der kunne få systemet til at være lydløst ved alm del last...
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
-
Jandk
- Medlem
- Indlæg: 103
- Tilmeldt: 04 jul 2008, 12:44
Re: BOV spørgsmål
klyfax skrev:HenrikGM skrev:Ikke godt for turbo. Din BOV er for stor til dit setup, så den slipper for meget ud.......Med rigtigt valgt BOV flow, så blæser luften ikke retur igennem turbo, og den taber ikke trykket mellem gearskift. Det snupper kun det der er i overskud. Restriktor i BOV er hurtigt fix. Kig på fjerdertryk/areal tager længere tid, men burde med for helt optimal fut i fejemøjet.
Har set mange og hørt om mange der har kørt uden BOV ved tryk på 1 bar eller der under og lavet omkring 200 hk, små motor.
Ingen af dem har smadret en turbo i nu.
Så i min verden, så er det både hip som hap. Ingen kan frembringe beviser på at turboen bliver smadret, men masser kan hive HKS bladre frem og sige at BOV er godt...
Kørte med BOV på turbo starlet pga. lyden og for at finde en der kunne få systemet til at være lydløst ved alm del last...[/quote]
ja tak
Med venlig hilsen
Jan
Jan
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Re: BOV spørgsmål
klyfax skrev:lydløst ved alm del last...
Hvaba?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
Re: BOV spørgsmål
Runesm skrev:klyfax skrev:lydløst ved alm del last...
Hvaba?
Ik sige noget, holde kæft fra BOVen. Altså ik noget pift når man bare cruiser i byen på landevej eller motorvej.
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."