volvo 240 tandrem
Redaktør: Moderatorer
-
Lars PH
- Mester Medlem
- Indlæg: 568
- Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
volvo 240 tandrem
Så er jeg så heldig at sprænge min tandrem på min b21et motor kan den motor over leve det eller bøjer den ventielerne.
Har prøvet at sætte stempler i top og dreje knasten forsigtig og der kan jeg ikke mærke den rammer noget. Men der for er det jo ikke sikkert den kan over leve. Det sket ved 2000 omdr ca
Mvh lars
Har prøvet at sætte stempler i top og dreje knasten forsigtig og der kan jeg ikke mærke den rammer noget. Men der for er det jo ikke sikkert den kan over leve. Det sket ved 2000 omdr ca
Mvh lars
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: volvo 240 tandrem
Lars PH skrev:Så er jeg så heldig at sprænge min tandrem på min b21et motor kan den motor over leve det eller bøjer den ventielerne.
Har prøvet at sætte stempler i top og dreje knasten forsigtig og der kan jeg ikke mærke den rammer noget. Men der for er det jo ikke sikkert den kan over leve. Det sket ved 2000 omdr ca
Mvh lars
Hvis det er std knast, så løfter den ikke nok til at nå stemplerne, så skift du bare den rem, så spiller det igen.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Lars PH
- Mester Medlem
- Indlæg: 568
- Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
takker der gjorde du mig glad igen. Er lidt på jagt efter en a knast hva jeg kan læse mig til skulle den være rimelig god til den motor. De mærker der er til den motor på knast akslen der kan jeg nok se der er et mærke op af synes bare på krumtappen jeg ikke kan få øje på det der er et meget lille mærke på remskiven som passer med første stempel i top men det ligner nu mere en rids. til tændingen skal den passe med et mærke i strømfordeleren eller hvor dan stiller man den sidste "remskive"
-
C.Beyer
- Nyt Medlem
- Indlæg: 29
- Tilmeldt: 13 jan 2005, 18:17
- Geografisk sted: nordsjælland
-
Lars PH
- Mester Medlem
- Indlæg: 568
- Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
tak skal du havde. næste problem er at vis man sætter motoren på fx 1900 omdr falder blinket ud fra min tændings pistol engang det gør den så kun på cylinder nr 1 og ingen af de andre cylindre det vil sige at den mister gnisten der. Har ikke arbejdet mere i det da jeg først fandt ud af det klokken 10.05 i går aftes synes egentlig jeg var for træt til at bøvle vidre med det i går