Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 maj 2025, 19:46

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Opel manta
Indlæg: 20 jul 2002, 16:11 
Nu skriver jeg lige for jeg har læst en af de andre emmer!!!!

Opel Manta fra 72

er der nogle der ved hvad reglerne er for hvad man må gøre ved sådan en fætter! motor og dens slags?? må jeg lægger en hvilket som helst motor i jeg har lyst! for jeg kan ikke finde nogle regler om det nogle steder!!! så går den også ind under 20 procent regelen eller hvad er reglerne for sådan en! den har ingen data'er : det vil sige at co2 må ligge på 5 procent!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 20 jul 2002, 17:16 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Du kan få tuv bremser op til 390 hk men de koster fra 4000 dmark og op efter hos pink power opel. 1.9 blok med 2.4 krumtap kan synes uden problemer


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jul 2002, 20:56 
hvad med andre motorere, da jeg kun kan lide konvintionel-tunnig!

som f.eks:
2.0 16v
række 6
V6
V8


Top
  
 
Indlæg: 20 jul 2002, 20:59 
jeg glemte lige og at spørge! har du en hjemme side på "opel pink power"???


Top
  
 
Indlæg: 21 jul 2002, 00:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
http://home.t-online.de/home/pinkopt/ 16v uden turbo ombygningen kan ikke måle sig hvad moment angår i forhold til en 2.4/2.5 som kan laves afgiftfrit og uden montering af dyrere bremser end rekord 2.2i som er godkendt til 150 hk så glem den. 2.5 v6 kan laves med det lille ca 2000 mark bremsesæt som består af speciel skive og senator/monza a kaliber. Men en 3.0/3.2 v6 med manuel gearkasse fra en 2.5 vil være det det der skal til for at undgå dyr tuning. En række 6 kræver ændring af fronten og montering fra neden samt ombygning af forvognen til 2800te specifikationer. Række 6 vil give en enorm dårlig vægtfordeling men masser af tuningsdele. Der findes masser af amerikanske v6 motorer men gearkasserne er så store at du skal ændre kardan tunnelen. Se buick GN i manta a http://personal.inet.fi/private/tapi/


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jul 2002, 16:09 
Hej.
På denne side er der et billede af netop en 1972 Manta A med en 2,5 V6 motor fra opel. http://www.mantaclub.org/archive/club_cars_index.htm
Det er 4. bil talt fra venstre. Bemærk hvordan han har dobbelte afgangsrør bagi og hvordan han har været nødt til at flytte bremsekraftforstærkeren længere frem i motorrummet. Det er jo en englænder, så jeg ved ikke om der er dele af ombygningen der ikke ville være tilladt her i Dk. M.h.t. TE2800 lavede de jo netop motorhjelmen i glasfiber, med en potensbule for at få plads til de extra 2 cyl. men også for at hjælpe på vægtfordelingen. Batteriet blev også flyttet bagi. Den havde standard 142 HK, men af de sammenlagt 79 producerede blev der bygget 3 SR modeller tunet til 230 HK og med standardmonterede 3 dobbelte webere. Og hvis vægten bliver et problem kan du jo købe glasfiberforskærme og motorhjelme hos Lenk i Tyskland, det klarer i øvrigt også rustproblemerne.
M.v.H. Lasse Kristensen


Top
  
 
Indlæg: 21 jul 2002, 16:14 
http://perso.wanadoo.fr/opelmanta-a/Images/te007.jpg


Top
  
 
Indlæg: 21 jul 2002, 17:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Her er en byggebeskrivelse af v6 manta
http://www.thegarage43.freeserve.co.uk/ ... ket001.jpg
http://www.thegarage43.freeserve.co.uk/ ... oc/v6.html
Smart detalje med ophænget. Jeg ville vælge en bule i hjælmen frem for den ændrede forbro da det helt sikkert ikke kan synes. Bremseforstærkeren kunne måske bibeholdes hvis det var en 3.0 da den har et andet indsug og bundkarret er muligvis anderledes da den kommer fra en baghjulstrækker. En kedelig ting er bare at de nye opel motorer ikke kan startes uden tilhørende tændingslås med kodenøgle. 15.9 på 1./4 mile er ikke meget at prale af men 0-100 på 6.3 er ok forhåbentlig er en 3.0/3.2 hurtigere ellers kan det være ligemeget 14 skekunder på 1/4 mile er det langsommeste jeg ville kunne acceptere. En volvo 2.3 ohc motor bygget om til 3.0 kunne også være en ide hvis du kan finde en brugt rallycross motor billigt. Jeg så en til rallysprint i går i en volvo 544 den var næsten lige så hurtig som en wrc bil selv om den kun havde baghjulstræk.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team